پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 اردیبهشت 1399 ساعت 17:02:: شناسه خبر: 75122

پیام تبریک مسئولین شهرستان لنده بمناسبت روز معلم

مسئولین شهرستان لنده در پیامی روز معلم را تبریک گفتند.

صدای جنوب

بسم الله الرحمن الرحیم

اعتلای فرهنگ و اندیشه جامعه و ساختن تمدن نوین ایرانی با الگوی اسلامی یا همان گام دوم انقلاب اسلامی، در گرو جدیت و تلاش هدفمند معلمان گرامی است و بی شک استادشهید، علامه مرتضی مطهری، الگوی تمام عیار برای جامعه بزرگ فرهنگیان بوده و انتظار می رود که معلمان گرامی و استادان فرهیخته، همچنان با استفاده از آموزه های اسلامی و فرهنگ ایرانی و بهره گیری از فرمایشات حکیمانه رهبرمعظم انقلاب، بنیان های فکری و هویت فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی ایران را استحکام ببخشند.
اینجانب ضمن گرامی داشت یادوخاطره معلم بزرگ و اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم وتربیت، علامه شهیدمطهری و شهدای والامقام معلم، فرارسیدن هفته نکوداشت مقام معلم را به همه مجاهدان سنگرعلم و دانش و تربیت، تبریک عرض نموده و به سهم خود از زحمات و خدمات ارزنده این قشرشریف بویژه فرهنگیان محترم شهرستان لنده، قدردانی کرده، دوام توفیقات این عزیزان را در همه صحنه های زندگی از خداوندمتعال خواهانم.
سیدهدایت محمودی
امام جمعه شهرستان لنده

*********

متن کامل پیام تبریک فرماندار شهرستان لنده؛

باسمه تعالی
بزرگداشت مقام و منزلت معلم در جامعه‌ی ما تنها به تکریم علم و دانش‌اندوزی محدود نمی‌گردد و در حوزه‌ی آموزش رسمی نیز متوقف نمی‌شود بلکه بزرگداشت مجموعه‌ای از ارزش‌های والای انسانی و تکریم یک فرهنگ متعالی است.

بزرگداشت روز معلم در حقیقت ادای دین است به حاملان مشعل دانایی در درازای تاریخ، احترام ویژه ای است به کرامت انسان و در کلامی جامع، نشانه‌ای است از حرمت به مقام شامخ خلیفه‌اللهی انسان.

در تعالیم پربار و متعالی اسلام و نیز فرهنگ اجتماعی غنی ایران، هر کسی که آگاهی ما را فزونی بخشد، بر تاریک‌ خانه‌ی جهل نور دانش بیفروزد، استعداد هنری ما را برکشد، ناشناخته‌های فرهنگ و تمدن اقوام و ملل گوناگون را به ما بازشناسد و ما را در طریق معرفت قرار دهد در دایره‌ی آموزگار، مربی، معلم و استاد قرار گرفته و در صدر نشسته و قدر و منزلت خواهد یافت، جامعه ما از چنین زاویه‌ای به جایگاه تعلیم و تربیت و مقام معلم می‌نگرد.

پ.ن؛ بدون شک اندیشه متعالی شما عزیزان در سالی که بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب جهش تولید نامیده شده است ،پشتوانه علمی بر توسعه کشور عزیز مان ایران خواهد شد.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مرد علم و ادب ، استاد مرتضی مطهری، این روز عزیز را که به نام معلم مزین گشته بر تمامی اساتید و فرهنگ دوستان، بطور ویژه محضر فرهنگیان فرهیخته شهرستان لنده، تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیق روز افزون شما عزیزان را که مایه امید ملت و راهشگا و راهنمای کشور در تمامی امور هستید ، مسئلت دارم .

سید خدادوست موسوی
فرماندار شهرستان لنده

********

*بسم الله الرحمن الرحیم*

*سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبّ رَحِیم*

روز معلم است، روز تمام معلمان فداکاری که از آرامش، سلامتی وزندگی راحت گذشتند تا اندیشه و اندیشیدن در این خاک ریشه دوانده و تنومند شود .
اساتید نیک اندیشم ؛
*یقین بدانید وجود نازنینتان، آواز دلنشینی ست که همگان، به پاس فراگیری آیین زندگی وتعلیم نیک زیستن، زمزمه خواهند کرد*
اساتید و معلمان فداکارو زحمتکش و خستگی ناپذیرم بالاخص آنهایی که ازدوران کودکی تاکنون در مدرسه و دانشگاه در محضرتون کسب تعلیم وتهذیب نمودم به احترامتان برمی خیزم  و وظیفه می دانم  به پاس تمام زحمات ارزشمندتان ، تقدیر و تشکر قلبی خود را تقدیم قلب های بزرگ و پر مهرتان کنم.

ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، ماه عبودیت و بندگی همراه با زمزمه های عارفانه را حضور تمامی اساتید ومعلمان دلسوز و پرتلاش شهرستان لنده تبریک عرض مینمایم. امیدوارم مسیر رشد و بالندگی علمی و معنوی فرزندان مستعد و علاقه مند شهرمان را بهتر از گذشته طی کرده و در راستای تحقق شعار سال”جهش تولید” وداشتن جامعه ای با نشاط و پویا حرکت کنیم .

سیدامین اله شفایی
۹۹/۲/۱۲

********

*خاطرات شیرین کودکی، نوجوانی و جوانی ام منقش به دلسوزی ها و محبت های قلوب پُرمهرتان است.
این یادواره زیبا و نوستالژیک را به معلمان گرانمایه و عزتمند تبریک میگویم و با اطمینان میگویم در روزگاری که معیارهای سنجش کیفیت زندگی بهم ریخته و وارونه شدند، هنوز هستند کسانی که قدردان بذل و بخشش دانایی، مهربانی و سختکوشی هایتان هستند.*

علی پرندوار بخشدار مرکزی

*******

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ
همکاران محترم فرهنگی آموزش وپرورش شهرستان لنده
در طول تاریخ، همواره بر بزرگداشت و تکریم مقام معلم، تأکید شده و سخنان بسیاری درباره جایگاه معلم گفته‌ شده است. بی‌شک پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش به عنوان دو بال پرواز کشور به سوی اهداف متعالی است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان، تکریم جامعه است.
در این روزها که کشور عزیزمان ایران با مشکلات فراوان اقتصادی و هجمه‌های سیاسی و فرهنگی، درگیر مقابله با ویروس منحوس کرونا است، و مدارس برای حفظ سلامت دانش آموزان تعطیل است، اهمیت و جایگاه معلمان بیش از هر زمان دیگری هویدا شده است؛ بی ‌تردید این معلمان هستند که در این برهه حساس می‌بایست به دنبال راهی به رهایی باشند و چاره‌جویی کنند. تلاش برای تغییر اوضاع کنونی، ایجاد روحیه خودباوری، تاب‌آوری و کوشش برای به ثمر رساندن استعداد و توانایی‌های بالقوّه موجود در جوانانِ این مرز و بوم، یکی از اصلی‌ترین وظایف معلمان است. انتظار می‌رود که معلمان فرهیخته، با استعانت از فرهنگ ایرانی و آموزه‌های دینی، بنیان‌های فکری و هویّت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران را استحکام بخشند. با مهیا شدن بستر آموزش در فضای مجازیِ ملی و اختصاصیِ آموزش و پرورش در برنامه شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) اهتمام به ارتقاء کیفیت آموزش و توجه به پژوهش‌های هدفمند رسالت اصلی فرهنگیان است. باید در نظر داشت که همه شیوه های آموزشی با توجه به شرایط موجود و نیازهای فزاینده اجتماعی و اقتصادی به دانش و فناوری با سرعت بسیار در حال دگرگونی هستند. نظریه آموزش مجازی یکی از موارد مهمی است که برای توصیف سیمای جدید و متحول شده مدارس مطرح شده است و مهم‌ترین خصوصیت آن ، تعامل وسیع و سازنده جامعه فرهنگیان با جامعه و فضای مجازی است.
اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگی ضمن عذرخواهی از عدم امکان برگزاری جشن حضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا، فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم که مقارن با ماه مبارک رمضان می باشد، را به همه تلاشگران بی ادعا، سختکوش و فرهیخته عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض می نمایم و دست آن‌ها را به گرمی می فشارم.
علی جاویدان
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده

********

تعلیم و تعلم از محبت های بی بدیل الهی است .ترویج دانش وظیفه ایست خطیر که آثار ارزشمند آن در کشور عزیزمان برکسی پوشیده نیست .

سالروز پاسداشت استاد شهید مرتضی مطهری و مراتب سپاس خود را خدمت تمامی اساتید و معلمان کشور عزیزمان به ویژه اساتید دانشگاه پیام نور شهرستان لنده ومعلمان عزیز که وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره جان آبیاری می نمایند تقدیم می نمایم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته حمید دهقان دانشگاه پیام نور واحد لنده

********

۱۲ اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت فداکارترین معلم تاریخ ایران  شهیدحضرت ایت الله مطهری یکی از روزهای حماسه ساز جمهوری اسلامی به شمار می رود. در ایه:«اقرا باسم ربک الذی خلق،  خداوند خود را یک معلم خوانده است و جالب تر آنکه معلم بودن خود را بهترین و پیچیده ترین شاهکار خلقت پس از آفرینش آورده است.

معلمان نقش کلیدی در تربیت و آگاه سازی دانش آموزان دارند چراکه آنها انسان سازان نسل بعدی‌ محسوب می شود ورهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله تعالی نقش آنها را چیزی شبیه انبیا در میان مردم معرفی کرده است.

اینجانب این روز بزرگ را خدمت همه معلمان کشورمان وبویژه معلمین شهرستان لنده تبریک وتهنیت عرض میکنم وامیدوارم همواره ومثل گذشته شاهده عشق وعلاقه این عزیزان در امر تعلیم وتربیت اینده سازان این مرز وبوم باشیم.

مختار مشهدی زاده

شهردار لنده

******

«بسم الله الرحمن الرحیم

تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.
هفته بزرگداشت مقام معلم بهانه زیبایی برای قدردانی از زحمات رسولان علم و دانش و این انسان‌های شریف می باشد. قدرشناسی از مقام معلم یک سنت قرآنی و اسلامی و وظیفه همه آحاد جامعه و در راستای تعالی بخشیدن به تربیت فرزندان و ساختن فرد است.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام معلم، روز معلم را به این قشر فرهیخته صمیمانه تبریک می‌گویم و توفیقات روزافزون آنها را از خداوند متعال خواستارم

خیرالله خیراندیش مسئول نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لنده

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت