پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اردیبهشت 1399 ساعت 10:02:: شناسه خبر: 75945

تأکید مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد:

پیشگیری از وقوع حوادث در مناطق جنگلی و مرتعی/ شناسایی نقاط بحرانی حریق در همه شهرستان ها

 حکمتیان اصل با بیان اینکه برای صیانت از منابع طبیعی به عنوان ثروت‌های ملی باید گروه‌های مردمی با یگان حفاظت منابع طبیعی همکاری داشته باشند اظهار داشت: امسال درصدد حفاظت بیشتر و پیشگیری از حریق با بهره گیری از تمامی ظرفیت هاهستیم.

صدای جنوب:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بارش‌های بهاره موجب مستعد شدن منابع طبیعی این استان برای آتش‌سوزی شده است بر اهمیت پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث در مناطق جنگلی و مرتعی به دلیل وجود گونه‌های نادر گیاهی تاکید کرد.

غلام حسین حکمتیان اصل گفت: کهگیلویه وبویراحمد استانی است که بیشترین وسعت را از لحاظ جنگلی و عرصه های منابع طبیعی داراست، بنابراین محدودیت این منابع حیاتی، ارزش حفاظتی آنها را بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: دغدغه اصلی ما در فصل تابستان با توجه به بارش های بهاری مطلوب و تقویت پوشش گیاهی، شناسائی نقاط بحرانی حریق در همه شهرستان ها و اجرای برنامه های و اقدام های پیشگیرانه از آتش سوزی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: هر ساله بخشی از منابع طبیعی طعمه حریق می شود که نتایج به دست آمده از بررسی های صورت گرفته نشان دهنده نقش مهم و موثر عامل انسانی در بروز این آتش سوزی ها به خصوص در روزهای تعطیل و پایانی هفته است.

حکمتیان اصل با بیان اینکه برای صیانت از منابع طبیعی به عنوان ثروت‌های ملی باید گروه‌های مردمی با یگان حفاظت منابع طبیعی همکاری داشته باشند اظهار داشت: امسال درصدد حفاظت بیشتر و پیشگیری از حریق با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها هستیم.

وی گفت: کنترل و پیشگیری از بروز آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت و دغدغه اداره کل منابع طبیعی در فصل گرم سال بوده بنابراین برای کنترل حریق نیازمند همکاری همه مردم و ارگان ها هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه آموزش روستاییان، بهره برداران، جوامع محلی و عشایر جزء برنامه های مهم این اداره کل است افزود: باتوجه به نزدیک بودن دسترسی روستاییان و عشایر به جنگل‌ها و مراتع، مشارکت و آموزش این قشر با هدف حفاظت از منابع طبیعی و کمک رسانی در مواقع حریق، در دستور کار قرار گرفته است.

حکمتیان اصل افزود: یکی از معضلات و مشکلات اطفای حریق در کهگیلویه وبویراحمد
سخت گذر بودن مناطق و دیگر مولفه هایی همچون کمبود امکانات پیشرفته ، کمبود نیروی انسانی ومهم تر از همه آتش سوزی در پس مانده مزارع تهدیدی جدی برای جنگلها و مراتع استان هست که امیدواریم همه نهادها و ارگانهای تاثیرگذار امسال این مجموعه را در کنترل و پیشگیری از حریق یاری دهند.

وی نصب تابلوهای هشدار دهنده در حاشیه جاده‌ها و مناطق گردشگری، توزیع بروشورها، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، بهره گیری از توان تشکل‌های مردم نهاد، بسیج، همیاران طبیعت و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فعال کردن گشت‌های حفاظتی را از دیگر اقدام های صورت گرفته برشمرد.

حکمتیان اصل با بیان اهمیت مشارکت مردم در مقابله با آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گفت: به منظور استفاده از ظرفیت نیروهای بومی و محلی، دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان همیار طبیعت، برای این قشر برنامه های آموزشی پیش بینی شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت