پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 اردیبهشت 1399 ساعت 23:02:: شناسه خبر: 76256

گزارش مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت های انجام شده در روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد به اجرای پروژه آسفالت معابر روستاهای استان پرداخت و اظهار کرد: ما در سال ۹۸، در بحث اجرای آسفالت روستاها، اعتبار اولیه ما ۸ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام گرفته این اعتبارات به ۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و حدود ۷ برابر اعتبارات اولیه ما بود.

صدای جنوب:

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد به اجرای پروژه آسفالت معابر روستاهای استان پرداخت و اظهار کرد: ما در سال ۹۸، در بحث اجرای آسفالت روستاها، اعتبار اولیه ما ۸ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام گرفته این اعتبارات به ۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و حدود ۷ برابر اعتبارات اولیه ما بود.

حسین جنتی در ادامه با بیان اینکه ما در بحث آسفالت معابر روستایی در سال ۹۸، انقلاب کردیم، اضافه کرد: بنیاد مسکن از ابتدای انقلاب تا اواخر سال ۹۷، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت انجام داد، اما در سال ۹۸ با تلاش همکارانم و پیگیری‌های شبانه روز، یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت اجرا کردیم و سرجمع آسفالت ما در روستاها به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: خدا را شاکریم که در بخش عمده‌ای از معابر روستایی ما آسفالت انجام گرفته است.

جنتی در ادامه به آسفالت معابر و میادین روستاها به تفکیک شهرستان‌ها پرداخت و افزود: ما سه حوزه کهگیلویه بزرگ، بویراحمد و دنا و حوزه گچساران و باشت را داریم که ما در حوزه کهگیلویه بزرگ برای آسفالت روستاها، ۲۴ میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم که بر اساس برنامه ریزی‌ها و هماهنگی صورت گرفته با فرمانداران، این اعتبارات را در روستاها هزینه کردیم، در حوزه گچساران و باشت حدود ۱۵ میلیارد تومان و در حوزه بویراحمد و دنا نیز ۱۹ میلیارد تومان مدنظر قرار دادیم.

وی به موضوع زیرسازی آسفالت در روستاها اشاره کرد و گفت: اعتبارات زیادی را از طرق مختلف برای زیرسازی معابر جذب کردیم، به همین منظور هماهنگی‌های را با دهیاران، بخش خصوصی و فرمانداران انجام دادیم، در سال ۹۸ حدود ۱۰ میلیارد تومان در اختیار نمایندگان مجلس بود و این علاوه بر اعتبارات ملی و استانی بود و ما در این راستا پیگیری کردیم و نماینده گچساران و باشت ۱۰ میلیارد تومان اعتباری که در اختیارش قرار داشت، را در اختیار بنیاد مسکن داد که اقدامات زیادی در بحث زیرسازی از این قبل در روستاها انجام دادیم. دو نماینده دیگر این اعتبارات را در اختیار ما قرار ندادند.

جنتی در ادامه به برخی شبهات هم پاسخ داد و گفت: دستگاه بنیاد مسکن، یک دستگاه اجرایی است و بر اساس آن اعتباراتی که از مرکز، استان و شهرستان‌ها در اختیار این دستگاه دولتی قرار می‌گیرد، در سطح روستاهای استان اجرای طرح هادی داریم.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن حساسیت ویژه‌ای بر روی مشکلات و مسائل مختلف روستاها دارد، می‌گوید: برای توسعه روستاها این ضرورت وجود دارد که همه دستگاه‌ها اولویت کاری‌شان را بر روی روستاها بگذارند. به همین منظور ما در شورای برنامه ریزی مرتب بر روی اعتبارات روستاها چانه زنی و رایزنی زیادی انجام می‌دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توضیح داد، اینکه در کدام روستاها کار کنیم و یا کار نکنیم، دست بنیاد مسکن نیست، ما روستاهای اولویت دار را بر اساس شاخص‌هایی که داریم، شناسایی می‌کنیم، اما در شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها بر اساس توزیع اعتبار و نظر این شورا کارها به بنیاد مسکن محول می‌شود. و بنیاد مسکن هم بر اساس اعتبار و ابلاغ شورای برنامه ریزی کارها را انجام می‌دهد.

جنتی بیان می‌کند: ما صرفاً اعتبار را برای روستاهایی که اولویت دارند، تخصیص می‌دهیم، بنابراین هیچ گونه تبعیض و یا بی عدالتی در این زمینه وجودندارد. لذا روستاها بر اساس اولویت برای انجام کارهای عمرانی انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ اعتبارات آسفالت روستاهای ما، بیش از ۷۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل اعتبارات استانی در سال‌های ۹۷ و ۹۸، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که این میزان اعتبار را برای اجرای طرح هادی روستاها در سطح استان گذاشتیم.

وی افزود: در حوزه بازسازی و بهسازی روستایی، بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و بلاعوض به مردم پرداخت شده است که بازسازی و مقاوم سازی منازل روستایی را داشتیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت