پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 خرداد 1399 ساعت 19:03:: شناسه خبر: 77204

ورود معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع کارخانه های سنگ شکن دلی بَجَک

چند سالی است که گرد و خاک و آلودگی های صوتی، میهمان خانه های روستایی در منطقه ی سپیدار بویراحمد شده است. فارغ از گرد و خاک و نبرد آهن با سنگ ، انفجار کوه برای تولید شن و ماسه ی کوهی آرامش و آسایش زندگی را در دل طبیعت کوه پازنان از اهالی و […]

چند سالی است که گرد و خاک و آلودگی های صوتی، میهمان خانه های روستایی در منطقه ی سپیدار بویراحمد شده است.

فارغ از گرد و خاک و نبرد آهن با سنگ ، انفجار کوه برای تولید شن و ماسه ی کوهی آرامش و آسایش زندگی را در دل طبیعت کوه پازنان از اهالی و حتی دام های آن روستا گرفته است، تا جایی که علوفه ی کوهی برای دام هایشان غیر قابل استفاده است.

آن طور که اهالی روستا می گویند مکاتبات زیادی را با مسئولان داشته اند اما دریغ از یک جواب قانع کننده.

همین بی جواب ماندن مکاتبات شان اهالی روستای دلی بَجَک را برآن داشت تا با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درد دل نموده و استمداد کمک نمایند.

به گزارش  پایگاه خبری  صد ای  جنوب به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، دکتر نگین تاجی به معاون پیگیری از وقوع جرم مأموریت داد تا از نزدیک از این روستا و سنگ شکن های اطراف روستا بازدید و موضوع را بررسی نمایند.

سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع  جرم دادگستری استان به همین منظور در روستای دلی بَجَک حاضر و مشکلات مردم را استماع نمود.

وی در این بازدید از محل ماسه شویی و معدن ماسه کوهی متصل به روستا که آلودگی زیادی را برای اهالی ایجاد کرده است نیز بازدید کرد.

سید عیسی حسنی ضمن با ابلاغ سلام رییس کل دادگستری استان در جمع اهالی روستا اظهار داشت: موضوع سلامتی مردم و آلودگی زیست محیطی این ۲  طرح ماسه شویی آلاینده اطراف روستا که علاوه بر بحث آلایندگی، جان اهالی را هم به خاطر انفجار های معدنی، در معرض خطر قرار داده است به صورت ویژه و بنا بر وظیفه اجتماعی، این معاونت پی گیری می نماید.

اهالی این روستا، رأی قطعی دیوان عدالت اداری مبنی  بر مخالف  زیست محیطی بودن جانمایی این سنگ شکن ها را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تحویل دادند و آقای حسنی در همین زمینه اظهار داشت: نهادهای متولی باید قبل از اعطای هر گونه مجوز، سلامتی و ارامش مردم را مد نظر قرار داده و از صدور پروانه های بهره برداری، بدون رعایت قوانین وآیین نامه های زیست محیطی و فاصله گذاری از اماکن مسکونی اجتناب بورزند.

وی افزود: وقتی یک سرمایه گذار، سرمایه خود را در چنین جاهایی به کار می گیرد، تعطیلی یا جابجایی این طرح ها، هزینه های زیادی را اعم از مادی و معنوی بر مردم ، دولت و خود سرمایه گذاران تحمیل می کند.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت