پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آبان 1395 ساعت 09:08:: شناسه خبر: 7832

معاون آب و خاک جهاد کشاورزی:

اجرای طرحهای آبیاری نوین مهمترین نیاز بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

بهاء الدینی گفت: بخش آب و خاک برای اجرای طرحهای خود در سال جاری علاوه بر بدهی گذشته به بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون آب و خاک جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرحهای آبیاری نوین را مهمترین نیاز بخش کشاورزی دانست و گفت: قرارداد اجرای طرحهای آبیاری نوین در ۵۰۰ هکتار از زمینهای این استان در سال جاری منعقد شده است.

به گزارش صدای جنوب، عبدالعلی بهاء الدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اجرای ۳۰۰ هکتار آبیاری نوین در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و افزود: ۸۵ درصد هزینه اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار از سوی دولت پرداخت می شود.

وی کمبود اعتبار را یکی از موانع اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در کهگیلویه و بویر احمد دانست و گفت: با تامین اعتبار سالانه ۲هزار و ۵۰۰ هکتار امکان اجرای آبیاری تحت فشار در استان وجود دارد.
معاون آب و خاک جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هزینه هر هکتار آبیاری تحت فشار را ۶۰تا ۱۲۰میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: بخش آب و خاک جهاد کشاورزی استان برای اجرای حدود چهار هزار هکتار آبیاری تحت فشار از سنوات گذشته حدود ۲۵۰میلیارد ریال بدهکار است.
بهاء الدینی به چالش کاهش منابع آب زیرزمینی و لزوم استفاده بهینه از منابع آب موجود اشاره کرد و گفت: بخش آب و خاک برای اجرای طرحهای خود در سال جاری علاوه بر بدهی گذشته به بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی سطح طرحهای آبیاری تحت فشار کهگیلویه و بویراحمد را ۲۷هزار هکتار ذکر کرد.
افزون بر پنج هزار هکتار از طرحهای آبیاری بارانی و قطره ای کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر وامید اجرا شده است.
کهگیلوبه وبویراحمد دارای حدود ۷۰ هزار هکتار زمین های آبی است که اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در این سطح با توجه به کاهش منابع آب نیازمند حمایت بیشتری است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت