پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 خرداد 1399 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 78473

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از کارگروه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد

جبار کیانی پور در این نشست به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صادرات غیرنفتی پرداخت و گفت: ظرفیت‌های استان بسیار بسیار فراتر از آماری است که در این جلسه گزارش می‌دهیم. رقم صادرات غیرنفتی استان ما خیلی بالا است و نسبت به استان‌های همجوار جایگاه خوبی در این زمینه داریم.

صدای جنوب:

جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با دبیری سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و با حضور معاون امور اقتصادی استاندار، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان عضو این کارگروه در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
به گزارش صدای جنوب به نقل از کبنا، عصر امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه ۹۹) جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این جلسه با گلایه از عملکرد این کارگروه به تشریح اهمیت کارگروه صادرات غیرنفتی پرداخت و اظهار گرد: کارگروه صادرات غیرنفتی همانطوری که از نام آن پیدا است، هدف مشخص شده‌ای دارد. هدف این کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی است. اهمیت این کارگروه در بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم در ابتدای سال جهش تولید نیز مشخص شد.
کیانی در ادامه به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صادرات غیرنفتی پرداخت و گفت: ظرفیت‌های استان بسیار بسیار فراتر از آماری است که در این جلسه گزارش می‌دهیم. رقم صادرات غیرنفتی استان ما خیلی بالا است و نسبت به استان‌های همجوار جایگاه خوبی در این زمینه داریم.
وی با بیان اینکه در این سال‌ها چه اتفاقی برای بخش صادرات غیرنفتی استان افتاده و یا می افتد، من نمی‌دانم، افزود: از آقای استاندار می‌خواهم که به آمار کارگروه‌های صادراتی توجه بفرمائید، آخرین جلسه کی بوده است، نتیجه مصوبات آن جلسات چه بوده است و چه اتفاقی برای صادرات غیرنفتی استان افتاده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه حرف من هیچ ربطی به مدیریت آقای حسین پور رئیس جدید سازمان صمت ندارد، افزود: حرف من به عملکرد گذشتگان بر می‌گردد. من می‌خواهم بدانم که سازمان برنامه و بودجه چه ارتباطی با گروه صادرات غیرنفتی دارد که این کارگروه را به این سازمان واگذار کرده‌اند.
کیانی با تاکید بر ظرفیت استان در بحث صادرات غیرنفتی، افزود: در سالروز صادرات، علی رغم اینکه در سراسر کشور این روز را باشکوه گرامی می‌دارند، در استان ما مسئولان از صادرکنندگان غافل می‌شوند و حتی به اندازه یک دستمریزاد خشک و خالی از آن‌ها، تقدیر نمی‌کنند. این در حالی است که در استان‌های دیگر صادرات غیرنفتی با چه ارزش و چه جایگاهی برگزار می‌شود، اما در استان ما هیچ جلسه قدردانی از فعالین این حوزه برگزار نمی‌شود.
وی به موضوع تدوین سند توسعه صادرات غیر نفتی پرداخت و گفت: آقای استاندار ما یک سند توسعه صادرات غیرنفتی داریم که حضرتعالی بر روی آن تاکید هم داشتید و قرار بود کار کارشناسی روی این سند انجام بگیرد و نهایی شود، و طبق این نقشه راه جلو برویم، اما هیچ خبری فعلاً از این سند نیست.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در بخش پایانی صحبت‌های خود، اظهار داشت: اگر قرار است که فرمایشات رهبر انقلاب در بحث جهش تولید محقق شود، جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی خیلی جدی گرفته شود و هر ۱۵ روز یک بار به طور مرتب برگزار شود.
کیانی گفت: باید مکانیزم خاصی برای صادرات محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن شناسایی ظرفیت‌های استان در این راستا، طراحی شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت