پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 تیر 1399 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 79582

آنچه در نشست خبری مسئولان قضایی کهگیلویه با اصحاب رسانه گذشت

به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری مسئولان قضایی شهرستان کهگیلویه با اصحاب رسانه در سالن جلسات دادگستری دهدشت برگزار شد.

صدای جنوب :

در این نشست رئیس دادگستری شهرستان دادستان عمومی و انقلاب، دبیر شورای حل اختلاف، روسای ادارات زندان وثبت اسناد حضور داشتندو عملکرد یک ساله خود را تشریح کردند.

دکتر مجید کرمی در ابتدای این نشست اظهارداشت؛ بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف مهم رسیدگی به تظلمات، تعدیات و شکایات است که از طریق دادگستری به شکایات مردمی رسیدگی شود.

رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه طلاق واعتیاد را دو آسیب جدی ذکر کرد و گفت؛ طلاق باعث متلاشی شدن خانواده ها و نتیجه آن باعث ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود ، مواردی از جمله آموزش جوانان سعی و تلاش برای آموزش زوج‌ها باعث کاهش اعتیاد و طلاق شود.

کرمی از کاهش جرائم مواد مخدر خبر داد و افزود؛ از هفته قوه قضاییه سال ۹۸ تا کنون ۲۵۶ پرونده ورودی مواد مخدر و ۲۰۷ مورد پرونده خروجی داشت و در این زمینه تلاش های مفیدشد که می‌طلبد بیشتر تلاش شود.

وی گفت؛۵ هزار ۴۲۷فقره پرونده شورای حل اختلاف داشتیم که ۵ هزار ۵۵۱ فقره پرونده خروجی در یک سال گذشته داشتیم این ۱۲۴ فقره عملکرد مثبت بوده و این آمار قابل قبولی است.

 وی با اشاره به آمار ۹۰ درصد کارهای الکترونیکی شورای حل اختلاف گفت؛ در حوزه قضایی ۲۰۱۵۸ و فقره پرونده ورودی در یک سال گذشته داشتیم و خروجی این حوزه ۱۹ هزار ۹۴۸ فقره بوده که در بحث ابلاغ الکترونیک ۹۱/۴۰ صدم درصد به صورت الکترونیکی بود و کمتر از ۹ درصد ابلاغ ها سنتی است.

 کرمی ابراز کرد؛ در شوراهای اجرای احکام شورای حل اختلاف ۱۶۰۰ فقره پرونده ورودی داشتیم و ۱۷۰۲ فقره خروجی پرونده ها بوده که عملکرد مثبت ۱۰۲ فقره بوده است.

 رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه عنوان کرد؛ در شعبه اجرای احکام مدنی دادگاه ها هزار ۱۷۳ فقره ورودی داشتیم که ۱۲۸۰ فقره مختومه شد.

رئیس شورای قضایی شهرستان گفت؛ ۱۰۷ فقره عملکرد پرونده های اجرای احکام مدنی مثبت بوده است و۹۶/۶۳صدم درصد ابلاغ های اجرای حکام به صورت ابلاغ الکترونیک بوده است.

 وی در پایان افزود؛ اولویت دادگستری شهرستان برخورد با سارقین، مرتکبین جرایم خشن، مبارزه با فساد و مبارزه با افرادی که به منابع ملی (انفال) تجاوز کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست گفت؛هدف دادسراها ایجاد نظم آرامش و امنیت برای مردم است و با برخورد با مخلان نظم و امنیت قصد داریم فضا را برای مردم امن کنیم.

عبدالله سعادتیان اظهار کرد؛ در یک سال گذشته ورودی پرونده های دادسرا ۸ هزار ۹۹۸ فقره و ۹۰۸۲ فقره پرونده مختومه شده است که ۸۴ درصد مثبت بوده است.

وی از رشد ۹۴ درصدی ابلاغیه الکتریکی خبر داد و گفت‌: در یک سال گذشته ۲۳ هزار ابلاغ الکترونیکی صادر شد.

سعادتیان ابراز کرد؛ طی سه ماه گذشته ۱۹۴۴ پرونده ورودی و ۱۹۵۴ فقره خروجی بوده است. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه افزود؛ سرقت ،ضرب و جرح عمدی ،توهین به اشخاص، تهدید و تخریب بیشترین آماررا داشتند.

 وی از افزایش نزاع دسته جمعی در دو ماهه اسفند و فروردین خبر داد و گفت‌؛ نتیجه افزایش این آمار بحث کرونا بودکه زندانی ها در مرخصی حضور داشتند و در در سال جدید این آمار رو به کاهش بوده است.

 مدعی العموم ابراز کرد؛ تیراندازی هایی در سطح شهر نیز صورت گرفت که افراد در سه عملیات جداگانه دستگیر وروانه زندان شدند و چندین نفر نیز تحت تعقیب هستند. 

سعادتیان پاکسازی مناطق آلوده را از اولویت کاری خود در رابطه با مبارزه با مواد مخدر ذکر کرد و تصریح کرد؛ در یک سال گذشته ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و در سه ماه اخیر نیز ۱۲ کیلو گرم کشفیات داشتیم.

وی عنوان کرد؛ در حوزه منابع طبیعی ۳۷۷ هزار ۶۸۴ متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

 سعادتیان از پیگیری ورودی دهدشت به یاسوج وتونل پاتاوه به دهدشت خبردادو گفت؛ در حوزه راهداری من باب مدعی العموم به جاده های ورود کرده و رفع نقاط حادثه خیز جاده قلعه رئیسی آسفالت بین جاورده وقلعه رییسی و روکش جاده سوق از مواردی بود که با پیگیری مرتفع شدند.

وی در خصوص حوزه بهداشت و سلامت اظهار داشت؛ در بحث بیماری منحوس کرونا تمام تدابیر لازم صورت گرفت و جلوگیری از سبزیجات با آب آلوده تذکرات جهت دفن اصولی زباله وپاکسازی مناطق محل تجمع زباله از دیگر موارد این حوزه است.

سعادتیان ساماندهی خدمات گردشگری وتشکیل چندین پرونده که مختومه شد را از عملکرد دادستانی در حوزه میراث فرهنگی ذکرکرد.

 وی گفت؛ در حوزه فضای مجازی وارد شدیم و از پلیس فتا خواستیم که فضای مجازی را رصد کنند و افرادی که به دنبال استفاده مخرب هستند را شناسایی کنند تا با آنها برخورد شود.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه عنوان کرد؛در حوزه آب، چاههای غیر مجاز در سطح شهرستان شناسایی و پلمپ شدند.

 سعادتیان افزود؛ در حوزه اشتغال و تولید از کارخانه وکارگاههای تولیدی در چارچوب قانون حمایت شده است.

رئیس اداره ثبت و اسناد شهرستان کهگیلویه اظهار داشت؛ در یک سال گذشته بیش از ۴ هزار سند مالکیت کاداستری صادرشد.

 علی دوست یاری زاده گفت؛ در راستای حذف مراجعات فیزیکی طبق تفاهم نامه با اداره پست متقاضیان نسبت به تک برگ کردن سند خود به اداره پست مراجعه کنند تا در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی افزود؛ در طول یک ساله اخیر  در حوزه املاک ۱۰۴۰ فقره بازداشت سند و ۹۲۲ فقره رفع بازداشت داشتیم.

یاری زاده با بیان اینکه کلیه استعلامات این اداره الکترونیکی است تصریح کرد؛ ۱۲ دفتر اسناد رسمی در سطح شهرستان داریم که کلیه اقدامات از جمله پرداخت وجه، حق ثبت و حق تحریریه الکترونیکی پرداخت می شود.

وی تعداد دفترخانه های رسمی ازدواج راه ۹ مورد و دفترخانه طلاق را هفت مورد ذکر کرد.

یاری زاده افزود؛ در یک سال گذشته ۴۳ هزار و ۳۱۴ فقره سند رسمی ائم از قطعی، اجاره و تعهد نامه تنظیم شد.

رئیس اداره ثبت و اسناد شهرستان کهگیلویه گفت؛ بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال معوقات بانکی در سطح شهرستان وصول شده است.

 وی از افزایش ۹ درصدی طلاق در یک سال گذشته خبر داد و افزود؛ ۴۵۲ مورد طلاق در این رابطه ثبت شد که البته بیشتر این موارد مربوط به شهرستان های همجوار است.

دبیر شورای حل اختلاف شهرستان کهگیلویه گفت؛ شوراهای حل اختلاف در سال ۸۳ با ۲ شعبه فعالیت خود را آغاز کرد اکنون به پنج شعبه ارتقاء یافت.

 البرز پناهی افزود؛ سه شعبه رسیدگی و دو شعبه مصالحه وجود دارد و صلاحیت آنها تا سقف ۲۰ میلیون تومان است.

 پناهی عملکرد شورای حل اختلاف را مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد؛ ۶۰ درصد ورودی پرونده ها در یک سال گذشته مصالحه شده است.

 

رئیس زندان دهدشت اظهارداشت؛ تامین مکان، خوابگاه، امنیت زندانی، اصلاح تربیت و حفاظت از زندانی وظیفه زندان است.

 محمدکریم سخنگو گفت؛ بحث فرهنگی و تربیتی در زندان در اولویت کاری قرار دارد به صورت ویژه در این دو بخش کار می شود.

 سخنگو بحث اشتغال زندانی ملاقات حضوری و حمایت از از خانواده زندانیان را از دیگر موارد کمک به زندانیان ذکر کرد.

وی گفت؛ در زمان ورود زندانی وجهت رعایت مسائل بهداشتی بسته های بهداشتی شخصی تحویل زندانیان می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت