پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 تیر 1399 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 79587

به پاس تجلیل از زحمت کشان عرصه سلامت/

جشنواره مجازی هنرهای تجسمی با موضوع کرونا در دهدشت برگزار شد

اختتامیه جشنواره مجازی هنرهای تجسمی با موضوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی به پاس تجلیل از زحمت کشان عرصه سلامت امروز در فرهنگسرای دهدشت برگزار شد.

صدای جنوب :

اختتامیه جشنواره مجازی هنرهای تجسمی با موضوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی به پاس تجلیل از زحمت کشان عرصه سلامت امروز در فرهنگسرای دهدشت برگزار شد.

سید ایرج کاظمی‌جو در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا و ضررورت اجتناب از تجمعات حضوری جشنواره هنرهای تجسمی به صورت مجازی برگزار شده بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: در این آیین از ۳۲ هنرمند برگزیده در بخش‌های عکاسی، طراحی و نقاشی و پرتره سردار سلیمانی تجلیل شد.
کاظمی‌جو از برگزاری جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و ملی به میزبانی دهدشت خبر داد و تصریح کرد: جشنواره استانی هنرهای تجسمی ۲۲ مرداد ماه برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: جشنواره نمایشنامه نویسی و نمایشنامه ‌خوانی استانی برای اولین بار طی سه ماهه دوم برگزار می‌شود.
این مسؤول تصریح کرد: جشنواره ادبی شعر در سطح ملی به میزبانی دهدشت برگزار خواهد شد.
کاظمی‌جو جشنواره منطقه‌ای فیلم را از دیگر برنامه‌های تقویم هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برشمرد و گفت: برگزاری این جشنواره به عادی شدن شرایط کرونا موکل شده است.

 

علیرضا اتابک نیز  اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه تحت تأثیر وضعیت بیماری کرونا در استان‌های همجوار قرار گرفته است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه آژیر هشدار کرونا در دهدشت به صدا درآمده است،گفت: لازم از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با این ویروس استفاده شود تا کرونا بیش از این فعالیت‌ها و برنامه‌ها را به تعطیلی نکشاند.

اتابک افزود: هنرمندان با زبان هنر در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی را گوشزد کنند.

وی با بیان اینکه انتقال پیامی که با هنر انجام شود تأثیرگذاری بیشتری از سخنرانی‌ها و جلسات دارد، گفت: رسالت خطیر هنرمندان در این روزها نمود پیدا می‌کند.

اتابک تصریح کرد: گاهی بیان جملاتی کوتاه از ذهن خلاق هنرمندان برای آگاهی بخشی تاثیرات مهمی دارد.

 

محمدطاهر طیب‌زادگان در این آیین اظهار داشت: استراتژی های مقابله با کرونا در اوایل ورود این ویروس«کرونا را شکست می‌دهیم» بود و همین باعث بسیج امکانات و کمک‌ها شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: شرایط پیش آمده فرصتی شد تا توان دستگاهها برای مقابله با بحران سنجیده شود و نتایج ارزشمندی داشت.

این مسؤول با اشاره به اقدامات گروه‌های هنری برای مقابله با کرونا افزود:هنرمندان با اجرای برنامه‌های امیدبخش و روحیه‌دهی به دست اندکاران سلامت نقش خود را ایفا کردند.

طیب‌زادگان افزود: استراتژی فعلی برای مقابله با کرونا این است که «با کرونا زندگی کنیم.»

وی اضافه کرد: همه دست به دست هم دهیم با کرونا زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم و از این بحران عبور می‌کنیم.

این مسؤول گفت: با توجه به متفاوت بودن رفتار کرونا چشم‌انداز روشنی برای خروج از این بحران وجود ندارد . تمرکز روی فرهنگسازی رعایت فاصله‌گذاری و زندگی با کرونا ضرورت دارد.

 در این مراسم نقاشی پرتره دکتر محمد طاهر طیب زادگان مدیر شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه اثر استاد سعید صالح پور رونمایی شد و در پایان از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل اومد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت