پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 آبان 1395 ساعت 12:08:: شناسه خبر: 8023

گرامی داشت یوم الله۱۳ آبان در خوزستان:

ملت ایران لرزه بر اندام استکبار انداخته است/بزرگترین روزنامه دیواری جهان رونمایی شد

مظفر بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان نیزیکی دیگر از حوادث بود که دانشجویان با بصیرت، ۵۲ عمال آمریکایی را به گروگان گرفتند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اقتدار ملت ایران در جهان به ویژه در سوریه، لبنان و عراق، لرزه بر اندام استکبار انداخته است.

به گزارش صدای جنوب،به نقل از ایرنا حسین مظفر پنجشنبه در جمع راهپیمایان روز ۱۳ آبان در مجاورت مسجد ارشاد اهواز اظهار کرد: اقتدار ایران باعث شکست توطئه های آمریکا شده و اقتدار ملت ایران ناشی از اتکا به خدا و ارزش های الهی ، تعهد به آرمان های امام راحل و تبعیت از رهبر معظم انقلاب است . 

وی افزود: مردم به خاطر بغض و کینه نسبت به جنایات آمریکا و بسیاری از مشکلات دیگر از جمله تحریم اقتصادی ایران و بسیج کردن کشورها برای محروم کردن ایران از اقتصاد و رفاه، فریاد مرگ بر آمریکا سردادند و خروش خود را علیه سلطه گران نشان دادند.
مظفر ادامه داد: بعد از مذاکره با آمریکا می بینیم که ایران به تعهدات خود عمل کرد اما آمریکا از حداقل عمل به تعهدات خود نیز سرباز زد و همچنین داعش نیز ساخته و پرداخته آمریکاست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۱۳ آبان حوادث و رویدادهای فراوانی در خود جای داده که هرکدام فصل نوینی در تاریخ انقلاب اسلامی ما گشوده و روز دانش آموز، دانشجو و روزی متعلق به همه آحاد مردم است.
وی اضافه کرد: حوادث ۱۳ آبان، تجلی گر فداکاری، ایثار، شهادت طلبی، بصیرت، هوشیاری و بیداری ملت به ویژه نسل جدید دانش آموز و دانشجو است و از سوی دیگرنشان دهنده جنایات آمریکای سلطه گر علیه ملت ماست.
مظفر در خصوص این حوادث اظهار کرد: یکی از این حوادث مربوط به ۱۳ آبان ۴۳ و خروش انقلابی امام و اعتراض به تصویب لایحه کاپیتالاسیون و به دنبال آن تبعید امام راحل به ترکیه بود که بعدا دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران داشت که ایشان بعد از بازگشت، نظام اسلامی جمهوری اسلامی را بر پا کرد و نظام شاهنشاهی را به زباله دان تاریخ فرستاد.
مظفر گفت: در حادثه ۱۳ آبان دانش آموزان در کنار مادران و هموطنان خود با بصیرت کلاس درس را رها کردند و قلم ها و کاغذها را روی میز گذاشتند و اعتراض و فریاد معصومانه علیه رژیم شاهنشاهی را به جهانیان نشان دادند که با ریختن خون دانش آموزان پایه های رژیم شاه متزلزل تر شد.
وی اظهار کرد: دانش آموزان از ارزش های پدران خود پاسداری کردند و با شهادت خود افتخار آنها برای همه دانش آموزان تا ابد باقی می ماند.
مظفر بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان نیزیکی دیگر از حوادث بود که دانشجویان با بصیرت، ۵۲ عمال آمریکایی را به گروگان گرفتند.
وی همچنین در حاشیه رونمایی از بزرگترین روزنامه دیواری کشور در اهواز به طول ۱۵۰ متر به خبرنگاران گفت: نسل جدید باید با روحیه استقامت و پایداری از انقلاب اسلامی پاسداری کنند و با سرپنجه های تدبیر، چرخ دنده های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را بچرخاند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از وظیفه های مهم نظام اسلامی به ویژه مسئولان تعلیم و تربیت، انتقال مفاهیم انقلاب به نسل جدید است و انجام کارهایی مانند طراحی این روزنامه های دیواری، می تواند تجلی بخش آرمان ها برای نسل جدید باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: همه اقشار مردم اعم از معلمان، روحانیان، دانش آموزان، دانشجویان و بسیجیان بار دیگر بیعت خود را با اهداف و آرمان های امام راحل، ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.
محمد تقی زاده افزود: مردم در این تجمع با شکوه، انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند که هرگز در مقابل هیچ فشار سیاسی، نظامی و اقتصادی سر تسلیم فرود نمی آورند و اعلام می کنند این کشتی امپراطوری به گل نشسته آمریکا، فرزندان منفور و ناشایست خود را به منجلاب تاریخ می کشاند.
وی ادامه داد: وقایع ۱۳ آبان در حفظ و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار عظیمی داشتند.
راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور جمع پرشور مردم اهواز و دیگر نقاط خوزستان برگزار شد.
روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت