پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 تیر 1399 ساعت 17:04:: شناسه خبر: 80981

استفاده مردم از ماسک کاهش ۸۵ درصدی ابتلاء به ویروس کرونا را در پی دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کرونا در استان خبر داد و گفت: از ۲۲۶ جواب دریافت شده امروز نیز بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و گچساران می باشد.

صدای جنوب :

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کرونا در استان خبر داد و گفت: از ۲۲۶ جواب دریافت شده امروز نیز بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و گچساران می باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه گفت: در بیست و ششمین روز از تیرماه، ۵۸ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۱ بیمار کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می باشند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۸۵۴ مورد گزارش شده است.

 

دکتر یزدان‌پناه اظهار داشت: طبق تحقیقات سازمان بهداشت جهانی و نیز مسئولان کشوری، در حال حاضر، مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین راه پیشگیری از کووید-۱۹، استفاده عمومی از ماسک است و اگر مردم از ماسک استفاده کنند حدود ۸۵ درصد ابتلاء به این ویروس کم می‌شود.

 

وی عنوان کرد: ماسک‌های طبی و N۹۵ به دلیل اینکه هوا را به داخل وارد و با فشار به بیرون منتقل می‌کند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می‌دهد.

 

دکتر یزدان پناه توصیه کرد: استفاده از ماسک‌های سه لایه و نیز ماسک‌های دست ساز برای عموم توصیه می‌شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: ضروری است در کنار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ، شستن دست ها ، دستورالعمل های بهداشتی در مراجعه به ادارات و فروشگاهها و عدم حضور در تجمعات نیز مد نظر مردم قرار گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت