پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 آبان 1395 ساعت 18:08:: شناسه خبر: 8212

برنامه ریزی کیانی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد محروم؛

همراهی دکتر ظریف با فعال اقتصادی استان در تور آسیایی اروپایی /تماس از بیروت برای حل مشکل سیمان مارگون

تیم های اقتصادی این هیئت به سرپرستی رئیس اتاق ایران و همراهی رئیس اتاق یاسوج در این سفر با روسای اتاق های بازرگانی، فعالین اقتصادی و شرکت های بازرگانی و تجاری دیدار و در خصوص راه های همکاری های مشترک اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

هیئت اقتصادی سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمد جواد ظریف و همراهی رئیس اتاق ایران و«رییس اتاق یاسوج» پس از چهار روز رایزنی و مذاکره با مقامات لبنان، رومانی، اسلواکی و جمهوری چک از کشور های اروپای شرقی امروز وارد ایران شدند.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی اتاق یاسوج، جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به همراه شافعی رئیس اتاق ایران نیز در این سفر محمد جواد ظریف را همراهی کردند و در نشست های b2b تجاری ، همایش های اقتصادی و دیدارهایی با روسای اتاق های بازرگانی این سه کشور اروپای شرقی به معرفی فرصت های اقتصادی ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.

تیم مذاکره کننده اقتصادی ایران را در این سفر غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، جبار کیانی پور رئیس اتاقیاسوج و دکتر مظاهری مدیر شرکت بین المللی کیسون تشکیل دادند.

دیدار و نشست با رئیس اتاق چک، معاون وزیر اقتصاد چک، رئیس اتاق مشترک ایران و چک، رئیس اتاق اسلواکی، رئیس اتاق رومانی، معاون وزیر اقتصاد رومانی و رئیس اتاق مشترک ایران و رومانی از جمله برنامه های تیم مذاکره کننده اقتصادی جمهوری اسلامی در این سفر بود.

82304649-71166022

هیئت اقتصادی – سیاسی جمهوری اسلامی ایران سفر دوره ای به کشورهای اروپای شرقی را عصر سه شنبه هفته گذشته با ورود به بخارست آغاز کرد.

در این سفر یک هیات ۳۰ نفره از فعالان اقتصادی ایران در راستای توسعه مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی پسابرجام محمدجوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی می کردند.

این فعالان بخش خصوصی در زمینه های بانکی، انرژی، حمل و نقل، پزشکی و دارویی، معدن، قطعات خودرو و ماشین آلات کشاورزی بودند.

تیم های اقتصادی این هیئت به سرپرستی رئیس اتاق ایران و همراهی رئیس اتاق یاسوج در این سفر با روسای اتاق های بازرگانی، فعالین اقتصادی و شرکت های بازرگانی و تجاری دیدار و در خصوص راه های همکاری های مشترک اقتصادی  به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سفر ظریف به رومانی نخستین سفر وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دو دهه گذشته بود.

وزیر امورخارجه کشورمان در جریان این سفر با همتای رومانی خود، نخست وزیر، رئیس جمهوری و رئیس پارلمان رومانی دیدار و گفت و گو کرد.

img20161111173746429

در این دیدارها عمدتا در خصوص توسعه روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و رومانی، تحولات بین المللی و منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

تبادلات و همکاری های پارلمانی و تشکیل گروه دوستی در پارلمان های دو کشور، نقش دو کشور به عنوان پل ارتباطی میان اتحادیه اروپا و خاورمیانه، تماس و مبادلات مردمی میان دو کشور به ویژه در زمینه گردشگری از محورهای گفت و گوهای ظریف با رییس مجلس نمایندگان رومانی بود.

ظریف همچنین در این سفر در همایش فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و رومانی حضور یافت و در سخنانی با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های دو کشور، گفت: شرایط خوبی برای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی بین دو کشور فراهم است.

در اتاق بازرگانی رومانی نیز همایش رومانی-ایران برگزار شد که غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران از جمله سخنرانان آن بود. پس از آن نشست رو‌در‌رو (B2B) بین فعالان اقتصادی ایرانی و رومانی برگزار شد.

حضور و سخنرانی در کنفرانس مبارزه با افراطی گری و تروریسم و دیدار با ایرانیان مقیم رومانی از دیگر برنامه های ظریف در سفر به بخارست بود.

اسلواکی دومین مقصد هیئت اقتصادی – سیاسی جمهوری اسلامی ایران به اروپای شرقی بود که در جریان این سفر محمد جواد ظریف با رئیس جمهوری، نخست وزیر و همتای اسلواک خود؛ غلامحسین شافعی و جبار کیانی پور نیز با فعالین اقتصادی رومانی دیدار و گفت وگو کردند.

img20161111173756727

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در ضیافت ناهار همتای اسلواکی خود شرکت و پس از انجام دور دوم مذاکرات دوجانبه در نشست خبری مشترک حضور یافت.

افتتاح و سخنرانی در همایش فعالان اقتصادی ایران و اسلواکی از دیگر برنامه های ظریف بود.

همچنین در این سفر یک سند یادداشت تفاهم همکاری سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید.

آخرین مقصد هیئت اقتصادی – سیاسی جمهوری اسلامی ایران به اروپای شرقی شهر پراگ بود که در جریان این سفر محمد جواد ظریف با رییس مجلس نمایندگان، وزیر امور خارجه و نخست وزیر جمهوری چک دیدار و گفت گو کرد.

ظریف همچنین پس از دیدار با همتای خود یک سند یادداشت تفاهم مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک را امضا کرد و در نشست خبری مشترک حضور یافت.

هیئت اقتصادی ایران به سرپرستی غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران و همراهی جبار کیانی پور رئیس اتاق یاسوج در چهارمین روز سفر به اروپای شرقی در پراگ، پایتخت جمهوری چک، با مقام های اقتصادی و بازرگانان این کشور دیدار کرد. در این سفر نیز رئیس اتاق ایران به همراه کیانی پور رئیس اتاق یاسوج با همتای خود در اتاق چک دیدار کرد و زمینه های توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور را بررسی کردند. همچنین همایش چک- ایران در پراگ با حضور فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان دو کشور برگزار شد.

photo_2016-11-12_09-50-57

هیئت اقتصادی – سیاسی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی ظریف پیش از آغاز سفر به اروپای شرقی در سفری یک روزه به لبنان با میشل عون رئیس جمهوری جدید، سعد حریری نخست وزیر مامور برای تشکیل کابینه، تمام سلام نخست وزیر فعلی، جبران باسیل وزیر امورخارجه و نبیح بری رییس مجلس دیدار و گفت و گو کرد، همچنین نشست هایی با سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی لبنانی از جمله «فواض» سرمایه گذار لبنانی کارخانه سیمان مارگون یاسوجنیز برگزار شد. که در این جلسه مشکلات مربوط به سیمان مارگون یاسوج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین خصوص رئیس اتاق یاسوج ضمن تماس تلفنی با مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمدبرای حل مشکلات پیش روی این کارخانه، هماهنگی های  جلسه ای را نیز برای یک روز پس از بازگشت وی به ایران، در اتاق یاسوج و با حضور مسولان محلی استان ترتیب داد، تا مشکلات سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون در آن مطرح و مرتفع گردد. در این برنامه رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران درلبنان و مقامات سفارت ایران در بیروت نیز حضور داشتند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت