پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 مرداد 1399 ساعت 14:05:: شناسه خبر: 82262

اختصاص۹۷۰ میلیارد ریال برای استمهال و تعیین تکلیف بدهی کشاورزان استان /بانک کشاورزی رتبه اول بانک‌های در پرداخت تسهیلات ازدواج

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب  از یاسوج، بهنام فرح‌بخش در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار محمود صارمی عملکرد اصحاب رسانه این استان را رضایت‌بخش دانست و اظهار کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۸ هزار و ۴۵۶ بهره‌بردار بخش کشاورزی پرداخت شد. مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و […]

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب  از یاسوج، بهنام فرح‌بخش در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار محمود صارمی عملکرد اصحاب رسانه این استان را رضایت‌بخش دانست و اظهار کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۸ هزار و ۴۵۶ بهره‌بردار بخش کشاورزی پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در همین سال ۹۷۰ میلیارد ریال برای استمهال و تعیین تکلیف بدهی کشاورزان استان اختصاص یافت که از این میزان ۷۳۲ میلیارد ریال جذب شده که از این مبلغ، بدهی ۸ هزار و ۷۰۱ نفر تسویه شده و جزء استان‌های موفق در این زمینه بودیم.

وی در خصوص بخشودگی زیر یک میلیارد ریال گفت: ۳۵ میلیارد ریال جذب شده که بدهی ۲۰۴ تعیین تکلیف شد، ضمن اینکه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک هزار و ۶۳۲ زوج با پرداخت ۵۰۴ میلیارد ریال پرداخت شد که بانک کشاورزی رتبه اول بانک‌های در پرداخت تسهیلات ازدواج را کسب کرد.

این مسوول بیمه کردن محصولات زراعی و باغی را از جمله حمایت‌های بانک از بهره‌برداران بخش کشاورزی دانست و عنوان کرد: در این زمینه پارسال ۹۰ هزار فقره بیمه‌نامه صادر و ۲۸۳ میلیارد ریال حق بیمه پرداخت شد که از این میزان ۱۷۴ میلیارد ریال سهم دولت و ۱۰۹ میلیارد بیمه‌گذار بود.

فرح‌بخش با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان گفت: با توجه به اینکه استان ظرفیت‌هایی در بخش کشاورزی دارد لذا به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود با توجه به شرایط استان نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: ۵۷ هزار تن برداشت گندم در سطح استان داشتیم که تاکنون یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بهای گندم پرداخت شده و پرداخت نیز تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

وی به مطالبات شعب بانک کشاورزی اشاره کرد و افزود: مردم بدانند هر چه سریعتر نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات اقدام کنند توان ما برای پرداخت تسهیلات به دیگر متقاضیان افزایش می‌یابد و این امر به رونق اشتغال و تولید در استان کمک می‌کند، سال گذشته مطالبات غیرجاری بانک از ۱۸۴۵ میلیارد ریال به ۱۵۸۶ میلیارد ریال کاهش داشت و اوایل امسال با توجه به کرونا این مبلغ به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسید و میزان مطالبات کنونی نیز ۲۰۴۸ میلیارد ریال است.

فرح‌بخش ادامه داد: در ۴ ماهه امسال ۱۰۹۰ تسهیلات پرداخت شده که ۱۶۱ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بود که ۸۲ درصد پرداخت شده.همچنین طی این مدت ۸۰ هزار بیمه نامه صادر شده و ۱۷ میلیارد غرامت پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۳۳۱ میلیارد ریال غرامت ایجاد شود که از این مبلغ ۸۲ میلیارد تایید نهایی شده است.

وی در ادامه با اشاره به ابتلای ۸ نفر از کارکنان بانک کشاورزی به ویروس کرونا گفت: خدمات بانک در ایام کرونا تعطیل نشد و به مردم توصیه می‌کنیم که تا حد امکان با توجه به الکترونیکی بودن خدمات بانک کشاورزی از مراجعه حضوری به شعب بانک بپرهیزند و در صورت مراجعه هم مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

این مسوول در در خصوص نقش بانک کشاورزی در تحقق جهش تولید و ۳۳ پروژه استانی شعار سال گفت: از مجموعه ۳۳ پروژه ۱۲ تا ۱۴ پروژه در حوزه محرومیت‌زدایی، تولید و اشتغال مربوط به بانک کشاورزی است که در صورت به نتیجه رسیدن نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و رفع محرومیت از چهره استان دارد

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت