پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 مرداد 1399 ساعت 20:05:: شناسه خبر: 82818

فروشگاه مجازی تولیدات زنان سرپرست خانوار دایر می شود

به گزارش خبرنگار صدای جنوب از یاسوج نادیا صداقت با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور اسلامی و تشکر از همکاری اداره پست استان، ضمن تایید این خبر گفت: با عنایت به اهتمام دفتر معاونت زنان و خانواده وزارت کشور  بر توسعه مشاغل خانگی و  با توجه به بیماری کرونا ، گسترش بازارهای الکترونیکی در […]

به گزارش خبرنگار صدای جنوب از یاسوج نادیا صداقت با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور اسلامی و تشکر از همکاری اداره پست استان، ضمن تایید این خبر گفت: با عنایت به اهتمام دفتر معاونت زنان و خانواده وزارت کشور  بر توسعه مشاغل خانگی و  با توجه به بیماری کرونا ، گسترش بازارهای الکترونیکی در اولویت کار ما قرار دارد لذا به همین منظور تفاهم نامه ای با اداره کل پست استان منعقد شد.

مدیر کل امور بانوان استانداری با اشاره به موضوع این تفاهم نامه  خاطر نشان کرد :  توسعه همکاری مشترک  و بهره مندی  از ظرفیت  توانمندی  و تجارت طرفین  در اجرای طرح های ملی اشتغال زایی بالاخص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و طرح توانمند سازی اقتصلدی  زنان سرپرست خانوار و بانوان خانه دار و کارآفرینان هدف و موضوع قرارداد است.

وی افزود : تفاهم نامه همکاری با اداره کل پست استان با هدف اجرا و پیاده سازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و اتصال اکارآفرینان هم استانی  به سامانه ebazar و توزیع محصولات خانگی کالا و خدمات و توسعه بازار الکترونیک در استان  و اختصاص فضای الکترونیکی  و ایجاد غرفه مجازی کارآفرینان در سامانه.ebazar به آدرس www.ebazar.post.ir  و ارائه دسترسی به سامانه مذکور به منظورمعرفی و فروش محصولات ، کالاها و خدمات  زنان کار آفرین در سامانه با حذف آبونمان  از طرف اداره پست استان می باشد.
وی  ادامه داد: همزمان با دیگر استان ها و با هدف حمایت از کارآفرینان در حوزه های متفاوت صنایع دستی، سنتی  و  تولیدات  مواد خوراکی و گل رز و… این مهم را انجام دادیم.

صداقت  اضافه کرد : در راستای حمایت از بانوان کارآفرین طرح پرداخت وام هایی به مبلغ ۳ میلیون تومان جهت راه اندازی اولیه طرح مشاغل خانگی به کارآفرینانی که تجرد قطعی دارند یعنی فارغ از پوشش های حمایتی باشند « سرپرست خانواده ، بد سرپرست و بی سرپرست و فاقد  بیمه باشند و یا دخترانی که دارای  سن بالا و مجرد هستند »  پرداخت شد.


.
وی گفت در مرحله اول تعداد ۶۷ نفر در استان این موارد  را داشتند  که  با معرفی آنها به  بانک رفاه ، صندوق کارآفرینی امید  تعدادی هم به بانک توسعه تعاون تسهیلات ۴ درصد دریافت کردند.
صداقت افزود:  : در تفاهم نامه مذکور اداره کل پست استان ملزم است  کلیه تولیدات و محصولات   کارآفرینان را رایگان جمع آوری نمایند و هنگام توزیع به آدرس های خواسته شده،  کاهش تعرفه یا گاهی رایگن انجام دهد
مدیر کل امور بانوان استانداری  گفت: دستگاههای مختلفی مثل میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی  و … کارآفرینان  متعددی  دارند که با شناسایی آنان و تفاهم نامه ی آموزشی که با پارک علم و فناوری استان منعقد نموده ایم  کسانی که تازه وارد این عرصه شده اند را آموزش رایگان دهند تا بتوانند در بازار الکترونیک مهارت کافی کسب نمایند و کالاهای خود را سریع تر و با گستره عرضه بیشتر ارائه دهند و سود بیشتری بدست آورند.

خسروی فرد: مشکل اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد ضعف آموزس در بازار الکترونیک است

مدیرکل پست استان  نیزضمن خیر مقدم و اظهار خرسندی از انعقاد چنین تفاهم نامه هایی که باعث کمک به جامعه هدف در خصوص رفع مشکلات اقتصادی آنها می شود گفت: مشکل اصلی استان  ضعف آموزش و عدم آشنایی مردم  ازچگونگی  بازار الکترونیک  و خدمات فروشگاه های اینترنتی است و به همین دلیل در سطح استان از استقبال کمی برخورداریم.
خسروی فرد با اشاره به وجود زیرساخت های خوب اداره کل پست استان جهت ایجاد فضای الکترونیک برای مبادلات و بازاریابی های مختلف گفت: متاسفانه به این مهم توجهی نشده است در صورتی که مردم بخصوص جوانان تحصیلکرده می توانند برای رهایی از مشکلات اقتصادی موجود در جامعه با دریافت مجوزهای لازم از اداره صمت استان ومراجعه به اداره پست بتوانند فروشگاههای تجاری مجازی در استان ایجاد نمایند و مطمئن باشند  با حوصله و تلاش به موفقیت می رسند.

وی با اشاره با عدم استقبال مردم از فروشگاههای اینترنتی و عدم اعتماد آنها علی رغم توجه جامعه جهانی به این مهم گفت: تعداد فروشگاه اینترنتی در سطح استان ا ا۱۰ فروشگاه است که دو فروشگاه آن فعال و سایر مجوزها غیرفعالند و تنها فروشگاه  اینترنتی فعال استان در دهدشت کار می کند.

وی گفت: درخصوص تجارت الکترونیک تفاهم نامه ای با پارک علم و فناوری استان بسته شد تا با کمک به کارآفرینان و استارتاپ ها بتوانند بازار الکترونیک را رونق دهند ولی متاسفانه خیلی توجه نشد و بدون خروجی  مفید  وبا استقبال کم  روبرو شد.

خسروی فرد در پایان گفت:  جهت رونق بازار الکترونیک که  ضرورت جوامع امروزی با عنایت به سرعت تکنولوژی جهان و بیماری کوئید ۱۹  می طلبد بیشتر در این فضا فعالیت نماییم، از متولیان امر درخواست کرد با برگزاری نشستی با حضور مسئولین مرتبط به این مهم  توجه کافی شود و تفکیک وظایفی صورت بگیرد که هر سازمان طبق وظایف و رسالت خود بتوانند با آگاهی بخشی و کمک به صدور مجوزهای لازم کارآفرینان و استارتاپ ها را حمایت کنند.
وی گفت: تجارت الکترونیک بدون ایجاد هزینه اضافه برای کارآفرینن  بهترین راه برون رفت ازبن بست  اقتصادی و اشتغال  امروز جامعه و بهره مند شدن از خدمات الکترونیکی است، چرا که محصولات تولیدی ما در استان  چشمگیر و قابل تجارت است.
مدیرکل پست استان:اداره پست استان دارای سایت محصولات استراتژیک و بومی هر استان است  که برای ارسال محصولات  نیز تخفیف داده می شود

وی دردادامه ضمن  درخواست آمار کارآفرینان بانوی استان از دفتر امور بانوتان استانداری گفت: در این راستا و جهت آموزش های لازم  در آینده نشستی توجیهی  با افراد کارآفرین برگزار  می کنیم  تا کلیه نکات لازم در جهت چگونگی ارائه محصولات خود در سایت و بازاریابی رابیاموزند تا گامی در جهت رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی آنها برداشته شود.
خسروی فرد در ادامه گفت: مشکل اصلی جامعه ما و استان کهگیلویه و بویراحمد، ضعف آموزش و عدم آشنایی  و آموزش ندیدن جوانان در زمینه بازار الکترونیک است.

وی در خصوص چگونگی  ایجاد فروشگاه  اینترنتی گفت: ابتدا باید نماد اعتماد از سازمان صمت استان گرفته شود و پس از تایید ایشان به اداره کل پست استان مراجعه نموده تا حمایت شوند.
این نشست  امروز ۲۶ مردادماه با حضورمدیرکل امور بانوان استانداری  در دفتر مدیرکل پست استان  و امضاد  تفاهم نامه همکاری طرفین برگزار شد که طرفین متعهد به اجرای بندها و ماده های الحاق آن شدند.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت