پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 شهریور 1399 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 83654

احنمال اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در یاسوج و کهگیلویه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که وضعیت کرونا در بویراحمد و کهگیلویه بهتر نشود محدودیت‌های شدیدتری اعمال می‌کنیم.

صدای جنوب :

حسین کلانتری در نشست عصر امروز دوشنبه ۱۰ شهریور ستاد کرونا ضمن تشکر از همکاری مردم در دهه اول محرم گفت: هیات‌های عزاداری رعایت قابل قبول پروتکل‌های بهداشتی در دهه اول محرم داشتند و از همین تریبون از مردم و هیات‌ها در همه مناطق استان قدردانی می‌کنم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آمار دانشگاه علوم پزشکی بیانگر افزایش میزان مبتلایان، افزایش افراد بستری، افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها و افزایش مرگ و میر است، افزود: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی محدود است و با این شرایط با مشکل مواجه می‌شویم.

 

وی با بیان اینکه در تعطیلات اخیر به شدت کنترل کردیم و مسوولیت آن را هم پذیرفتیم، عنوان کرد: آمار تردد در استان ۲۰ درصد کاهش داشت اما چیزی که جای سوال است افزایش سفر به کهگیلویه است اگر در یاسوج و سی‌سخت افزایش داشته باشیم دلیل آن وضعیت آب و هوا است اما در کهگیلویه دلیل این افزایش چه بود؟

 

وی با اشاره به عدم همکاری پاساژها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: رعایت پروتکل‌ها در پاساژها ۵۶ درصد است و هیچ اعتنایی به پروتکل‌ها نمی‌شود و اگر جایی رعایت کنند با این عدم رعایت بلااثر می‌شود و زنجیره انتقال افزایش می‌یابد.

 

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شرایط کنونی آنچه به ما کمک می‌کند رعایت پروتکل‌ها و ماسک زدن است آمارها بسیار بسیار نگران کننده است و باید پیگیر بیمارستان دوم بیماران کرونایی باشیم.

 

کلانتری با اشاره به افزایش کرونا در کهگیلویه گفت: افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان ۳‌.۵ برابر است این خطرناک و نگران کننده نیست؟باید آنهایی که مراعات نمی‌کنند انگشت نما شوند.

 

وی با اشاره به وضعیت مدارس گفت: مدارس مناطقی که زرد است بازگشایی و آموزش حضوری است اما مناطق استان خصوصا بویراحمد وضعیت قرمز است لذا آموزش مجازی است و بازگشایی و فراخوان و تجمع نداریم.

 

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری سپاه در شهرستان‌های استان تاکید کرد و افزود: حالا زمان همکاری هیات‌های مذهبی است و آنها در اطلاع‌رسانی و آگهی بخشی به مردم برای رعایت پروتکل‌ها به کمک ستاد استانی بیایند.

 

رئیس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اینکه مراکزی که با دستور دادستانی پلمب شدند اما خلاف بازگشایی شدند منتظر برخورد شدید قضایی باشند، گفت: موقعی که می‌گوییم دانش‌آموزان سر کلاس درس نرود یعنی وضعیت قرمز است و همه از راننده گرفته تا پاساژدار و بقیه باید رعایت کنند و همکاری کنند کسانی هم که همکاری می‌کنند در همین ستاد کرونا تشویق شوند.

کلانتری به اعمال محدودیت‌ها با توجه به شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: محدودیت‌هایی در یاسوج و کهگیلویه اعمال شد که ادامه می‌یابد و اگر وضعیت بهبود پیدا نکرد محدودیت‌های شدیدتری اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:وضعیت پاساژها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری و آرامستان‌ها نگران کننده است لذا بدون نگاه به سردسیر و گرمسیر بودن با کسانی ‌که همکاری نمی‌کنند برخورد شود..

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت