پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 شهریور 1399 ساعت 16:06:: شناسه خبر: 83666

راه اندازی صندوق های خرد محلی با همکاری بسیج سازندگی استان در روستاها در قالب صندوق همیار/تعداد ۶هزار و ۲۶۵ طرح اشتغالزا در استان

ارسلان حسن پور در گفت و گو با صدای جنوب در یاسوج افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون یکهزار و ۷۵۵میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده که بخش عمده ای از آن در حوزه اشتغال بوده است. وی میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی صندوق کارآفرینی استان به متقاضیان  از ابتدای این […]

ارسلان حسن پور در گفت و گو با صدای جنوب در یاسوج افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون یکهزار و ۷۵۵میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده که بخش عمده ای از آن در حوزه اشتغال بوده است.
وی میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی صندوق کارآفرینی استان به متقاضیان  از ابتدای این دولت را ۱۷هزار و۲۹۸فقره ذکر کرد.
مدیرصندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۶هزار و ۲۶۵ طرح  اشتغالزا در استان از حمایت صندوق کارآفرینی استان بهره مند شده اند اظهار داشت:میزان اشتغال این طرح ها هشت هزار نفر برآورد شده است.

وی بیان کرد: تسهیلات بانکی اشتغال در زمینه های بومگردی،خط تولید مواد شوینده،تولید و فراوری محصولات کشاورزی،صنایع دستی و صنایع کوچک پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هر فقره وام اشتغال صندوق کارآفرینی امید ۱۰۰ میلیون تا ۴۰ میلیارد ریال است.

حسن پور عنوان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۰فقره تسهیلات برای راه اندازی اقامتگاه های بومگردی و ۵۰۰ فقره وام برای رونق صنایع دستی در استان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: راه اندازی خط تولید سرکه سیب،سردخانه نگهداری میوه ،سردخانه نگهداری مواد لبنی و گوشتی،فرآوری میوه،راه اندازی بیش از ۲۰ نمایشگاه از سوی کارآفرینان برای معرفی محصولات تولیدی استان از اقدامات صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر بوده است.

حسن پور تاکیدکرد:سالیانه سه تا پنج بار از واحدهای تولیدی که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده اند بازدید می شود.

حسن پور افزود: بازدیدهای دوره ای برای پایداری اشتغال ایجاد شده و پیشگیری از انحراف تسهیلات اشتغال انجام می شود.

مدیرصندوق کار آفرینی کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و کمک به رونق اشتغال در قالب طرح روستاهای بدون بیکار، هر روستا یک محصول.از راهبردهای این صندوق برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در روستاهای استان است.

حسن پور راه اندازی صندوق های خرد محلی با همکاری بسیج سازندگی استان در روستاها در قالب صندوق همیار و همچنین انعقاد تفاهم نامه با بنیاد برکت  با پرداخت تسهیلات چهار درصد به سه روستا در هرشهرستان استان برای راه اندازی کسب وکار را از دیگر اقدامات انجام شده توسط صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد برای رونق اشتغال عنوان کرد.
وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی استان سال گذشته در زمینه جذب تسهیلات روستایی رتبه اول کشور را کسب کرد افزود:همچنین صندوق تا پایان تیرماه سال جاری با جذب ۱۱۸درصدی در زمینه این تسهیلات رتبه اول استان را به دست آورد.

نرخ بیکاری این استان در زمستان سال ۱۳۹۸ با ۲.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۰.۱ درصد رسید.

برآورد نقطه ای نرخ بیکاری استان ۱۰.۱ درصد بوده است که نیم درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت