پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 شهریور 1399 ساعت 13:06:: شناسه خبر: 84439

معاون عمرانی وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند

نتیجه دیدارهای فشرده نمایندگان استان و استاندار با معاون وزیرکشور سبب شد تا جمالی نژاد که به ترتیب درروزهای ۱۳ مرداد، ۱۳‌و ۲۴شهریور با حجت‌الاسلام موحد، حسین کلانتری و مهدی روشنفکر از سفر به استان وبازدید از شهرهای مختلف خبر داده بود در پایان این هفته وعده خود را عملی نماید…..

صدای جنوب :

۱۳مرداد سال جاری بود که نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی به دیدار معاون عمرانی وزیرکشور رفت و از وی خواست با دید مثبتی به مناطق محرومی چون کهگیلویه بزرگ نگاه کنند.

حجت الاسلام موحد گفت: متاسفانه در برخی از شهرهای ما حتی یک مبلمان ساده شهری و ورودی مناسب در خور شان مردم باشد نداریم .‌

وی تصریح کرد: متاسفانه شهرداری ها و دهیاری های ما با کمبود اعتبار و نبوده تجهیزات و ماشین‌آلات کافی روبه رو هستند.

موحد در پایان سخنان خود از جمالی نژاد درخواست کرد: تا در سفری خود تمام واقعیت ها در شهرها حوزه انتخابیه را ببیند و مقرر شد در آینده نزدیک معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاریها به کهگیلویه بزرگ سفر کند که بااعلام موافقت ایشان از حوزه انتخابیه بازدید و ظرفیتها و مشکلات را بررسی می نماید.

یکماه بعداز دیدار نماینده کهگیلویه بزرگ( ۱۳شهریور) با معاون وزیرکشور، استاندار استان نیز به دیدار وی رفت.
حسین کلانتری در دیدار با مهدی جمالی نژاد با اشاره به وجود پروژه های نیمه تمام در استان، اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه ها نیازمند تامین اعتبار هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه، اولویت ما در استان تکمیل پروژه های نیمه تمام است، اظهار داشت: انتظار می رود باتوجه به حجم پروژه ها در حوزه اعتباری ما را یاری کنید.

کلانتری با اشاره به وجود ظرفیت های گردشگری در استان، بیان کرد: ایجاد مبلمان شهری زیبا و ساخت ورودی های مناسب و استاندارد در شهرهای استان یک ضرورت انکار ناپذیر است.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز در  این نشست قول داد مساعدت مالی و کمک ویژه ای به حوزه عمران شهری و شهرداری های استان انجام شود.

در ادامه نیز نشست مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون با حضور شهرداران شهرهای سی‌سخت، مادوان، چیتاب، لوداب، مارگون و پاتاوه با معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ۲۴ شهریور برگزار شد.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: ساماندهی نیرو‌های شهرداری‌ها در دستور کار مجلس بوده و امیدوارم منتج به نتیجه شود.

وی اظهار داشت: کلیات ساماندهی نیرو‌های شهرداری کل کشور در کمیسیون اجتماعی تصویب شده و امیدوارم در صحن نیز مورد تایید نمایندگان قرار گیرد.

وی نبود درآمد پایدار در شهرداری‌های استان را یکی از مهمترین مشکلات کنونی شهرداری‌های استان کهگیلوبه و بویراحمد دانست و افزود: کمبود ماشین آلات سنگین، سبک و زباله در شهرداری‌ها نیز مشهود است.

روشنفکر ادامه داد: تسهیل شرایط انتقال نیرو‌های رسمی و پیمانی به سایر ادارات و افزایش حقوق و مزایای کارکنان به نسبت سایر ادارات و تزریق منابع به شهر‌های مهاجرپذیر بابت جمعیت اضافه شده در طول سال‌های قبل از سال پایه سرشماری از خواسته‌های بحق شهرداران از سازمان شهرداری‌ها است.

وی خواستار برقرار نمودن کد‌های درامدی شهرداری از طریق مکاتبه و یا اعتراض به رای دیوان شد و گفت: انتظار می‌رود شهرداری و دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویژه دیده شود.

نایب رئیس فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: ضروری است دستگاه‌های دمنده در اختیار دهیاران قرار گیرد تا هنگام آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در کمترین زمان ممکن مهار انجام شود.

روشنفکر از رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دعوت کرد تا به شهر‌ها و روستا‌های محروم استان سفری داشته باشند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این نشست گفت: شهرداری‌های شهر‌های سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون هر کدام یک پروژه همرانی تعریف کنند و ما نیز قول می‌دهیم به صورت کمک بلاعوض حمایت کنیم.

جمالی‌نژاد برای پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان قیمت به شهرداری‌ها اعلام آمادگی کرد و افزود: در نیمه دوم امسال قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی همچنین قول داد: در آینده‌ای نزدیک در صورت انعقاد تفاهم نامه با استانداری هر تعداد ماشین آلات لازم باشد در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد که یک سوم منابع مورد نیاز توسط سازمان شهرداری‌ها، یک سوم استانداری و یک سوم توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: در زمینه تبدیل وضعیت نیرو‌های شهرداری‌ها و تسهیل انتقال آنان به دستگاه‌های اجرایی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.

نتیجه این دیدارهای فشرده مسئولان استانی سبب شده تا آخر این هفته معاون عمرانی وزیر کشور به استان سفر کند..
بر همین اساس بنا به تاکید استاندار، حجت الاسلام موحد و دکتر روشنفکر جهت بازدید و بررسی مشکلات شهرداری ها و دهیاری های استان، جمالی نژاد آخر این هفته به استان سفر می کنند.

بازدید از پروژه های عمرانی و بررسی مشکلات طرحها و کمک به تسریع در روند اجرای این پروژه ها از دیگر اهداف سفر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.
معاون وزیر کشور علاوه بر مرکز استان از برخی پروژه های شهرستانها نیز بازدید خواهند داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت