پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 آذر 1395 ساعت 07:09:: شناسه خبر: 8530

با ذکرخاطره ای از مرحوم حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی:

تغییر نام استان را برخاسته از بی تدبیری وعدم دوراندیشی می دانم وبه هیچوجه مصلحت نیست

بی مناسبت نمی بینم، با اجازه ی فرزندِ رشید و اندیشمندِ آن انسان وارسته، و مدافعِ راستین و همیشگی حقوقِ مردم ایران و بویژه مردم استان و انتظار بحقّ تاییدِ این موضعِ اصولی و مردمی از جانبِ حضرتِ ایشان و با درود به روان مطهرِ آن سیّد شجاع و سلاله ی پاک پیامبر (ص ) و بزرگ مردِ مردم دار و پرهیز کار، تقدیم همه ی دوستدارانِ وحدت، هماهنگی، همدلی و یک پارچگی مردمِ خوب، فهیم و قدرشناسِ دیارِ( عیّاران)نمایم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

علی مندنی پور در یادداشتی به ذکر خاطره ای از مرحوم حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی پرداخته است و نظر ایشان درباره تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد را نقل کرده است.

به گزارش صدای جنوب،در این یادداشت که به همراه دستخط مرحوم حضرت آیت الله ملک حسینی می باشد، آمده است که ایشان نظر صریح خود را با تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشته اند.

خوب بیاد دارم، بعداز ظهر ۲۸اسفند ۱۳۹۰ در شیراز ، در منزل شخصی آیت الله العظمی سیّد کرامت الله ملک حسینی به حضور ایشان شرفیاب شدم. بعلّتِ کسالتِ جسمی دوره ی استراحتِ کوتاهی را سپری می کردند. فرزند خَلَف و بزرگوارشان، آیت الله سیّد شرف الدّین ملک حسینی نیز حضور داشتند.

 آن روز ها دوباره بازار شایعات مبنی بر تغییرِ نامِ استان توسطِ استاندار وقت (آقای مهندس نیک زاد) وجماعتی از همفکرانش بر سرِ زبانها افتاده و بازارِداغی پیدا کرده بود!

تو گویی خواسته ها و مطالباتِ بحق مردم بر آورده شده بود و فقط همین مانده بود که با دست بردن در شناسنامه مان ،آخرین سنگر توسعه را فتح ، توّلد جدیدمان را جشن گرفته و افتخارِ این فتح تاریخی را بنام خویش ثبت کنند! درست مثلِ این روزها و با همین استدلال های بدون پشتوانه و غیر منطقی!

فرصت را غنیمت شمرده، عرض کردم: این روز ها شایعه ی فراگیرِ تغییرِ نامِ استان بار دگر نُقلِ محافل و مجالس شده وچنانچه رسمِ زمانه است، عدّه ای قصدِ ماهی گیری از این آب گل الود را باهدفِ دامن زدن به اختلافاتِ دیرینه ی قومی و جغرافیایی و کسبِ نام ونان درسر می پرورانند!

در ادامه به اطّلاع رساندم: نامه ی سر گشاده ای در همین مورد خطابِ به استاندار تنظیم و ارسال کرده ام و تصویر متن این نامه از طریق شبکه های اجتماعی به اگاهی مردم رسیده است. فرمود: انشاء الله که خوابشان تعبیر نشود.(نقل به مضمون)

همانجا پیشنهادی به محضرشان ارائه دادم، بدین شرح که: برای خاتمه دادنِ به این شایعات اختلاف بر انگیز و تفرقه افکن تقاضا دارد، لطف فرموده، با توّجه به انتظار مردم در دفاع از حقوق آنان چونان همیشه اطّلاعیه ای خطابِ به مردم استان صادر، تا موضعِ شفافِ حضرتعالی در این خصوص از طریق وسایل ارتباط جمعی به آگاهی عموم رسانده شود و با پشتگرمی از ندایِ رسا و قاطع آن جناب، دغدغه شدید ذهنی شان نسبت به این شایعات از بین برود.

فرمودند: موضع روشن است ، مردم میدانند.گفته ام و نوشته ام.

مجدداً خواسته ام را تکرار کردم ، با وجودِ ضعفِ جسمی، با بزرگواریِ تمام، چنانچه عادت نیک و خداپسندانه شان بود، اجابت فرمودند، و متنِ پیام رسا، قاطع و ماندگارِ زیر را به زیورِ طبع آراسته. نسخه ی اصلی در اختیار آیت الله جوان سیّدشرف الدّین ّملک حسینی قرار گرفت و تصویر آن به من داده شد.

بدستور و توصیه حضرت ایشان قرار بر این گردید، از طریق دفترِ یاسوج نسبت به این مهّم، اقدام و پیگیری بعمل آید.

چندی بعد شایعاتِ تغییرِ نام فروکش کرد و آرام آرام به فراموشی سپرده شد و نیازی به اقدام به پیگیری از جانب دفتر احساس نگردید.

از آنجائی که متنِ مندرج در این یادداشتِ هوشمندانه و تاریخی بیانگرِ خواست واقعی امروز مردم این دیار بوده و از طرفی می تواند چراغِ راهنمای(مسئولانِ فراموشکار) در این برهه ی حسّاس زمانی قرارگیرد!

بی مناسبت نمی بینم، با اجازه ی فرزندِ رشید و اندیشمندِ آن انسان وارسته، و مدافعِ راستین و همیشگی حقوقِ مردم ایران و بویژه مردم استان و انتظار بحقّ تاییدِ این موضعِ اصولی و مردمی از جانبِ حضرتِ ایشان و با درود به روان مطهرِ آن سیّد شجاع و سلاله ی پاک پیامبر (ص ) و بزرگ مردِ مردم دار و پرهیز کار، تقدیم همه ی دوستدارانِ وحدت، هماهنگی، همدلی و یک پارچگی مردمِ خوب، فهیم و قدرشناسِ دیارِ( عیّاران)نمایم.

نظرات

  1. بزرگمهر گفت:

    بزرگزاده بزرگ زاده است درود خدا نثارروح ایت الله ملک حسینی عالمی فرهیخته غیرتمندی بی نظیرتمام عمر خودرا فدای استان وحقوق مردم نمود

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت