پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 مهر 1399 ساعت 09:07:: شناسه خبر: 85921

و روزِ چهلم اربعین فراق

آنگاه که خیمه گاهِ عشق طعمه حریق نامردان می‌شود…و اربعین روایت دل شکستگی هایِ کاروانِ اُسرایی است که با کوله باری از رنجِ شهادت و اسارت، پیامِ عظیمِ عاشورا را به مقصد رساندند.

به گزارش  خبرنگار  صدای جنوب  ، اربعین، روایت اندوه و سوگواری دلدادگان حضرت ابی عبدالله علیه السلام است و زمزمه این حدیث صادق آل محمد صلی الله علیه و آله «بَکتِ السَّماءُ عَلَی الحُسَینِ أربَعینَ یوماً بِالدَّم؛ آسمان چهل روز بر حسین (ع) خون گریه کرد».
اربعین که می‌شود دوباره زخم‌های عاشورایی سرباز می‌کند و دل‌های سوخته عاشقان را غمی سنگین به وسعت غروبِ خونینِ عاشورا فرا می‌گیرد؛ آنگاه که خنجر کینه با قساوت گلویِ حضرت ارباب را نشانه می‌گیرد؛ آنگاه که صحرای داغِ کربلا پیکر‌های قطعه قطعه شده را در آغوش می‌گیرد.
آنگاه که لب‌های تشنه کودکان، مرثیه ترک خوردگی را فریاد می‌زنند.
آنگاه که خیمه گاهِ عشق طعمه حریق نامردان می‌شود…
و اربعین روایت دل شکستگی هایِ کاروانِ اُسرایی است که با کوله باری از رنجِ شهادت و اسارت، پیامِ عظیمِ عاشورا را به مقصد رساندند.
اربعین داستان بازگشت پیروزمندانه و عزتمندانه کاروانی است که بر سر مزار عزیزانشان
از قصه غصه هایِ تلخِ فراقِ شان می‌گویند، از سه ساله‌ای جامانده در خرابه شام، از زخم زبان‌ها و تازیانه‌ها و از پایان اقتدار بیداد…
و حالا در اربعین حسینی، تک تکِ قلوبِ ماتم زده ما، خیمه عزا و خانه هایمان شعبه‌ای از کربلاست و در غم فراق، اشکِ بی قراری مان را نذر نینوا می‌کنیم و با زمزمه زیارت اربعین عطر خوش کربلا می‌گیریم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت