پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 آبان 1399 ساعت 18:08:: شناسه خبر: 87696

اگر ترامپ شکست بخورد دلار و ارز در ایران ارزان می‌شود؟

یک اقتصاددان با اشاره به اینکه پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات تاثیر مهمی بر اقتصاد ایران و قیمت ارز ندارد تاکید کرد قیمت ارز در داخل تعیین می‌شود و هیچ ربطی به مسائل خارجی ندارد.

به گزارش  خبرنگار صدای جنوب  به نقل از تسنیم، حسین راغفر با اشاره به نمایان بودن این رویه‌ عمدی که اقتصاد ایران به‌شدت نسبت به تحریم‌ها حساس است، گفت: عده‌ای می‌خواهند فشار غرب را بر اقتصاد ایران برجسته‌تر کنند و نشان دهند کشورمان شکننده است.

این اقتصاددان اصلاح‌طلب شکنندگی اقتصاد کشور را مربوط به سیاست‌های داخلی دانست و تصریح کرد: اگر سیاست‌های داخلی مناسب باشند، اثر تحریم‌ها به شدت تقلیل می‌یابد و اثربخشی آن نیز کاهش خواهد یافت و دیگران نیز به فکر تغییر روش برخورد با ایران خواهند افتاد.

راغفر ادامه داد: ما باید بدانیم چه کسانی صاحب چه منافعی هستند. عده‌ای می‌خواهند ترامپ پیروز میدان باشند چون منافع گروهی و طبقاتی آنان توسط این مسئله تامین می‌شود. این عده می‌خواهند سایه هراس را بر اقتصاد ایران حاکم کنند و منفعت ببرند.

  • راغفر: بایدن یا ترامپ فرقی برای اقتصاد ایران ندارد

این اقتصاددان افزود: گروهی نیز تصور دارند اگر رقیب ترامپ روی کار آید قیمت ارز به‌زودی کاهش پیدا می‌کند در حالی که قیمت ارز در داخل تعیین می‌شود و هیچ ربطی به مسائل خارجی ندارد.

راغفر ادامه داد: اگر دولت می‌خواست می‌توانست از ساز و کارهای دیگر منابع ارزی خود را تامین کند که مهم ترینِ آن نیز مالیات است. این اقتصاددان گفت: نظام مالیاتی ما عقب مانده است چراکه عده‌ای در مالیات نپرداختن منفعت می‌برند

وی گفت: دولت باید بخش خصوصی را فعال کند. از طرفی رابطه امریکا با ایران توسط منافع تامین نمی‌شود؛ بلکه منافع دولت اسرائیل تامین کننده این مسئله است و موضع هر دو رقیب انتخاباتی در امریکا، یکسان است.

این اقتصاددان اصلاح‌طلب ادامه داد: این دو نفر موضع‌گیری‌هایی خصمانه دارند و شاید اگر اقتصاد ایران تا حدی از فضای رقابتی نشأت بگیرد، حضور بایدن بر سر کار، این روزنه‌ها را خواهد بست.

کد خبر ۵۶۲۱۹۱

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت