پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 آبان 1399 ساعت 13:08:: شناسه خبر: 88541

در اجرای محدودیت‌های کرونایی با کسی تعارف نداریم

برای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی با هیچ کسی تعارف نداریم و با مسئولی که تعلل کند، برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار صدای جنوب استاندار در نشست اضطراری ستاد کرونا برای ایجاد آمادگی طرح دو هفته‌ای کنترل ویروس کرونا با بیان اینکه سرعت ابتلا به کرونا افزایشی است و آمار مبتلایان نسبت به دو ماه گذشته تا امروز دو برابر شده است، گفت: با این روند افزایش مبتلایان به بیمارستان‌های جایگزین نیاز داریم، زیرا نمی‌خواهیم وقتی بیماران مراجعه می‌کنند با نبود فضا مواجه شوند.
حسین کلانتری به وجود برخی دستگاه‌ها و امکانات در انبار برخی شهرستان‌ها هم اشاره کرد و افزود: اگر آن شهرستان به آن امکانات نیاز دارد مورد استفاده قرار گیرد، اما اگر نیاز ندارد باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.
وی به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دارو‌های کرونا در کشور هم اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌هایی که با مدیران ارشد کشور داشتیم دستگاه pcr را تامین کردیم و باید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نسبت به راه اندازی سریع این دستگاه اقدام کنند.
استانداری با اشاره به نمونه گیری بالادراستان با توجه به کمبود امکانات هم اشاره کرد و بیان کرد: درتلاشیم بیماری یابی و شناسایی بیماران مبتلا را از طریق تست گیری افزایش دهیم، هرچند در شرایط حاضر تست‌های کرونا در استان بالاتر از میانگین کشوری است.
کلانتری اضافه کرد: افراد و گروه‌های پرخطر وجود دارند که مبتلا نیستند و باید این افراد شناسایی و مراقبت شوند.
وی به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هم اشاره کرد و بیان داشت: این طرح از فردا اجرا می‌شود و در شهر‌های قرمز فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعالیت کنند و مابقی مشاغل به صورت ۲۴ ساعت به مدت دو هفته تعطیل هستند.
کلانتری اضافه کرد: در شهر‌های با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر و ۴ مبتلا وضعیت زرد، با ۶ مبتلا وضعیت نارنجی و با ۱۰ مبتلا وضعیت قرمز است.
استاندار گفت: در منطقه زرد گروه ۱ و ۲ و ۳ فعالیت آن‌ها آزاد است ورود خروج در مناطق زرد آزاد است و دو سوم کارمندان حضور دارند در وضعیت قرمز به جز گروه شغلی ۱ مابقی گروه‌ها تعطیل هستند.
وی افزو: در وضعیت قرمز ورود پلاک‌های بومی و خروج آن‌ها ممنوع است. فعالیت دستگاه‌ها ۵۰ درصد است و گروه شغلی ۱ فقط فعالیت دارد، اما دستگاه‌های خدمات رسان همه آن‌ها فعالیت دارند.
استاندار با اشاره به شرایط حاد کشور و مراسم تدفین گفت: هر شخص و عزیزی از دنیا رفت، هم وطن ماست و اجازه تجمعات در این مراسم داده نمی‌شود مگر با ۱۵ الی ۲۰ نفر اعضای درجه یک متوفی و اگر تجمعی انجام شود برخورد خواهد شد.
کلانتری با بیان اینکه محدودیت‌ها از سرناچاری است افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی در هر جایی رعایت نشود، رسانه آن‌ها را انعکاس دهند تا با آن‌ها برخورد شود و در اجرای طرح پیش رو با هیچ کس تعارف نداریم و هر مسئولی که تعلل کند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت