پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 اسفند 1399 ساعت 00:12:: شناسه خبر: 94078

پرداخت زکات در کشور ۱۰۶ درصد رشد داشته است 

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: میزان پرداخت زکات در ۱۱ ماه امسال در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ درصد رشد داشته است

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: میزان پرداخت زکات در ۱۱ ماه امسال در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش  صدای جنوب حجت الاسلام محمدطاها مهری روز دوشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ۱۲ هزار میلیارد ریال زکات واجب، مستحب، فطریه و کفارات در ۱۱ ماه امسال در کشور جمع آوری شده که سهم این استان ۱۷۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: ۱۱ نهاد، سازمان و وزارتخانه عضو شورای عالی زکات کشور هستند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به عنوان یکی از این اعضا وظیفه جمع آوری و مصرف زکات را بر عهده دارد.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: رسالت فرهنگ سازی، تبلیغ، ترویج، تبیین و مدیریت زکات نیز بر عهده اداره کل امور اجرایی زکات کشور و استان ها است.

وی ابراز داشت: مسأله زکات و اهمیت و ضرورت پرداخت آن تاکنون به طور شایسته در کشور فرهنگ سازی، تبلیغ، ترویج و تبیین نشده و تا حد قابل ملاحظه ای در این زمینه کم کاری وجود داشته است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: دستاوردهای متعدد پرداخت زکات و نحوه هزینه کردن آن تاکنون به نحو مطلوب برای مردم کشور شفاف سازی، روشنگری، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نشده است.

حجت الاسلام مهری اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران کشور و کهگیلویه و بویراحمد می توانند در این زمینه نقش آفرینی کرده و اثرگذار باشند.

وی افزود: چنانچه ۱۱ نهاد، سازمان و وزارتخانه عضو شورای عالی زکات کشور دغدغه و مسؤولیت پذیری بیشتری داشته یاشند میزان جمع آوری زکات افزایش می یابد که در کاهش مشکلات فقرا نیز مؤثر است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور بیان کرد: ۷۰ درصد زکات جمع آوری شده در کشور برای محرومان و اموری شامل تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، تحصیل، کمک معیشت و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و ۳۰ درصد مابقی نیز برای اجرای طرح های عمرانی عام المنفعه از قبیل کتابخانه، حسینیه، خانه عالم، مسجد، مدرسه، پُل و راه روستایی هزینه می شود.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: ۹ ماه امسال و از محل زکات جمع آوری شده در کشور ۲۸۱ هزار و ۳۰۷ مورد هزینه درمان و ۳۸ هزار و ۳۸۹ مورد هزینه تحصیل پرداخت شده و هشت هزار و ۱۳۵ سری جهیزیه نیز تهیه شده است.

وی ابراز داشت: ۸۳ زندانی جرایم غیرعمد در این مدت از محل زکات جمع آوری شده در کشور آزاد شده، یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۷۶۵ نفر کمک معیشت دریافت کرده، ۲ هزار و ۹۱۱ واحد مسکونی مددجویی ساخته شده و پنج هزار و ۲۹۴ واحد مسکونی مددجویی نیز مرمت و بازسازی شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: بمنظور ترویج هر چه بیشتر فرهنگ پرداخت زکات در کشور تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شده که بر اساس آن روحانیان مستقر در روستاها اقدام به تبلیغ روزافزون اهمیت و ضرورت پرداخت زکات می کنند.

حجت الاسلام مهری اظهار داشت: یک تفاهم نامه همکاری نیز بین کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و سازمان صداوسیما منعقد شده و بر اساس آن کمیته تبلیغ زکات در قالب فیلم، سریال، میزگرد و نشست های تخصصی تشکیل و فعال شده است.

وی افزود: چنانچه پرداخت زکات، صدقه و انفاق بیش از پیش بین مردم نهادینه و ترویج یابد کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و استان ها نیز می توانند خدمات بهتر و بیشتری به مددجویان زیر پوشش ارائه دهند زیرا بودجه و امکانات این نهاد حمایتی محدود است.

حجت الاسلام مهری بیان کرد: حفظ عزت و کرامت مددجویان زیر پوشش هنگام ارائه انواع خدمات به آنان همواره مدنظر بوده و جزو اولویت های مهم کاری کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و استان ها است.

افزون بر ۴۵ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۱۴ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت