پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 آذر 1395 ساعت 08:09:: شناسه خبر: 9450

زورگویی یک شرکت هواپیمایی به استان کهگیلویه و بویراحمد

هواپیمایی که از تهران به یاسوج پرواز می کند از نوع هواپیمای کوچک ای‌تی‌آر ۷۲ است که ۶۰ نفر ظرفیت دارد و متاسفانه در انحصار شرکت هواپیمایی آسمان است و اکنون که بقول مسئولان استان، فرودگاه یاسوج ظرفیت پروازی برای هواپیماهای متوسط را نیز دارد باید دست از این رویکرد منفعلانه برداشت و با سایر شرکت های هواپیمایی شروع به رایزنی کرد تا آسمان یاسوج از انحصار آسمان درآید

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروازهای فرودگاه یاسوج شش روز در هفته انجام می شود.

به گزارش صدای جنوب، پژمان نیک اقبالی در گفتگو با مهر، افزود: پروازهای فرودگاه یاسوج پروازهای رفت و برگشت به تهران است که پس از چند هفته تعطیلی این پروازها مجدد برقرار شده است.

وی اظهار داشت: این پروازها با تعهد مسئولین استانی مبنی بر پرداخت بهای صندلیهای خالی به شرکت هواپیمایی آسمان برقرار شده است.

نیک اقبالی اظهار داشت: نبود مسافر و خالی ماندن صندلیها در پروازهای این فرودگاه هزینه های زیادی به این شرکت تحمیل می کرد.

وی افزود: مسئولین هواپیمایی آسمان با پرداخت بهای صندلیهای خالی حاضر به افزایش پروازها در فرودگاه یاسوج شدند و پروازها از دو روز در هفته به شش روز در هفته افزایش یافت.

این بخش از سخنان نیک اقبالی مبنی بر پرداخت هزینه های صندلی خالی نمایانگر زورگویی آشکار شرکت هواپیمایی آسمان و عملکرد منفعلانه مسئولان استان است که نباید به سادگی از آن گذشت.

اکنون که مدت ها از شروع پروازهای هواپیمایی آسمان به یاسوج می گذرد و شواهد گواه از استقبال مردم از این تنها پرواز است و به عبارتی عمدتا این هواپیما بدون صندلی خالی پرواز می کند پس چه نیازی به پرداخت بهای صندلی خالی در روزهایی است که احیانا مسافر نباشد.

اینکه در ابتدای شروع پروازها و به اصطلاح تا جا افتادن این پرواز در میان مردم استانداری این پرواز را حمایت کند معقول و قابل درک است اما اینکه قرار باشد استانداری به صورت مادام العمر هزینه این پرواز را تقبل کند نه پذیرفتنی است و نه با هیچ منطقی جور در می آید.

اصولا مگر در روزهایی که این هواپیما رفت و برگشت پر می شود امتیازی برای یاسوج قائل می شود که حالا مسئولان استان خود را مقید بدانند در صورت پر نشدن صندلی هایش، همیشه هزینه ظرفیت کامل این شرکت هواپیمایی را تقبل کنند.

از طرفی شرکت هواپیمایی آسمان متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است و بعید به نظر می رسد رایزنی مسئولان دولت با این شرکت دولتی آنقدر دشوار باشد که باید برای یک پرواز که بقول معروف “عروس تعریفی” هم نیست به آن باج داد.

هواپیمایی که از تهران به یاسوج پرواز می کند از نوع هواپیمای کوچک ای‌تی‌آر ۷۲ است که ۶۰ نفر ظرفیت دارد و متاسفانه در انحصار شرکت هواپیمایی آسمان است و اکنون که بقول مسئولان استان، فرودگاه یاسوج ظرفیت پروازی برای هواپیماهای متوسط را نیز دارد باید دست از این رویکرد منفعلانه برداشت و با سایر شرکت های هواپیمایی شروع به رایزنی کرد تا آسمان یاسوج از انحصار آسمان درآید.

اتفاقا باید فضای رقابتی ایجاد شود نه اینکه این شرکت با خیال راحت و به صرف اینکه همیشه هزینه هایش تامین می شود یکه تازی کند که در این صورت نه تنها در فکر افزایش خدمات نمی باشد بلکه ممکن است هر جوری که بخواهد عمل کند.

اکنون که فرودگاه یاسوج توسعه یافته است می طلبد مسئولان استانی با سایر شرکت های هواپیمایی را شروع کنند و کیفیت خدمات پروازی را افزایش دهند.

جالب اینکه در سایر شهرها شرکت های هواپیمایی بعضا با چندین صندلی خالی و با خدماتی به مراتب بالاتر و قیمت بلیت بسیار کمتری به ارائه خدمات می پردازند و بسیاری از هم استانی ها نیز ترجیح می دهند از خدمات هوایی استان های همجوار استفاده کنند.

جالب تر اینجاست که شرکت هواپیمایی آسمان و کلاس پروازی که ارائه می دهد در رده های نامطلوب قرار دارد و در آذر ۱۳۹۵، اتحادیه اروپا هواپیمایی آسمان را از پرواز در حوزه اتحادیه اروپا به واسطه آنچه که نگرانی‌های ایمنی پرواز خواند، منع کرد!

امیدواریم مسئولان استان تدبیر به خرج دهند و اجازه ندهند اعتبارات استانی به این سادگی به بذل و بخشش شود و در فکر توسعه همه جانبه خدمات هوایی باشند و صرفا به عملیات عمرانی بسنده نکند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت