پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 فروردین 1400 ساعت 20:01:: شناسه خبر: 95901

کهگیلویه و بویراحمد رکوردار شیوع کرونا در کشور

شرایط کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار نگران کننده است و به سوی وضعیت کرونایی پر خطر و پر تلفات پیش می‌رود.

به گزارش  صدای جنوب ، استاندار این استان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج؛ گفت: شرایط استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار نگران کننده است و به سوی وضعیت کرونایی پر خطر و پر تلفات پیش می‌رود.
حسین کلانتری با بیان اینکه تا ۲ هفته آینده روند صعودی تعداد افراد بستری و فوتی‌ها ادامه دارد؛ افزود: مجوز برخورد با برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا در استان از سوی دادستانی به نیروی انتظامی داده شده است و افراد تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برپایی مراسم تشییع جنازه‌ها و عروسی‌های چند هزار نفری در استان جای تاسف دارد و باید برای ممانعت از برگزاری این مراسم ها چاره اندیشی شود؛ بیان کرد: مردم استان باید تعارف ها را کنار بگذارند و در مراسم های مختلف شرکت نکنند، زیرا که روند بستری‌ها و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در استان نگران کننده است.
کلانتری ادامه داد: فرمانداران، مسئولان، دهیاران، شهرداران، خانه‌های بهداشت، نیروی انتظامی و سایر نهاد‌ها موظف اند مانع هر گونه تجمع در شهر‌ها و روستا‌های استان شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دورکاری‌های کارمندان در این شرایط کرونایی مختص کارکنان ادارات خواهد بود و شامل مدیران دستگاه‌های اجرایی نمی‌شود.
کلانتری اضافه کرد: افرادی که باید در قرنطینه باشند، اما از قرنطینه خارج می‌شوند نیز شناسایی و با آن‌ها برخورد جدی می شود، زیرا که این افراد متخلف محسوب می‌شوند.
وی بیان کرد: در مجموع عملکرد مسئولان و مردم استان در مقابله با ویروس کرونا رضایت بخش بوده است و تاکنون ۹۶ درصد مصوبات ستاد کرونا در استان اجرایی شده و چهار درصد دیگر آن نیز در دست اقدام است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی مردم باید از همه ی ظرفیت‌های استان شامل سمن ها، دهیاری ها، نیرو‌های داوطلب هلال احمر، صدا و سیما و رسانه‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس مرگبار کرونا در استان استفاده کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت