پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 خرداد 1400 ساعت 17:03:: شناسه خبر: 99252

معاون عمرانی استاندار:

آبرسانی به چهار شهر مهمترین پروژه در زمینه آبرسانی است/با بهره برداری از پروژه آبرسانی به چهار شهر مشکل تامین آب شرب جمعیت قابل توجهی در استان حل می شود/۱۷۰ روستا در استان با تنش آبی مواجه هستند

نشست بررسی و تصمیم گیری جهت پیشبرد پروژه های آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه،چرام،لنده و سوق و سد تنگ سرخ به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور مدیرعامل هلدینگ تخصیی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شرکت مهندسی سپاسد ،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد.

صدای جنوب:

کیامرث حاجی زاده در این نشست با اشاره به سه مقوله اصلی حوزه عمران استان گفت:آب شرب یکی از مسائل اصلی و حیاتی استان است.

وی با اشاره به تنش آبی امسال گفت: بالای ۱۷۰ روستا در استان با تنش آبی مواجه هستند که با همکاری همه ی دستگاه مربوطه تمهیداتی برای مقابله با تنش آبی اندیشیدیم.

حاجی زاده با اشاره به پیشرفت سد تنگ سرخ در مدت گذشته گفت: سد تنگ سرخ در مدت گذشنه با پیگیری های استاندار،نماینده مجلس و سایر مسئولان پیشرفت خوبی داشته است
و با عنایت ویژه دولت برای توسعه استان مشکل ماده ۵۶ را برطرف و تامین اعتبار این سد وضعیت بهتری پیدا کرد.

حاجی‌زاده افزود: رسالت قرارگاه خاتم که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد آبادانی و پیشرفت است، که دولت و نظام هم باید به قرارگاه کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت سدها در مقابله با سیلاب و خشکسالی، گفت:
اهمیت سد تنگ سرخ از این لحاظ است که هر دو مشکل یعنی هم موضوع خشکسالی و هم خطر سیلاب‌ها را رفع می‌کند.

حاجی زاده افزود:سد تنگ سرخ روی روال خوبی در حال کار است و هیچگونه کم کاری از هیچ دستگاهی در کمک به پیشرفت این پروژه پذیرفته نیست.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اهمیت پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه،چرام،لنده و سوق ،گفت:
استانی که دومین حوزه آبریز و بارش کشور نسبت به مساحت را دارد باید دارای آب شرب مناسبی باشد.

معاون عمرانی استاندار افزود: انتظار داریم فاز اول و دوم آبرسانی به چهار شهر بزودی به نتیجه برسد و انقلابی در این پروژه اتفاق افتد.

وی بیان کرد:با توجه به اینکه با بحران خشکسالی و تنش آبی مواجه هستیم و اکثرا مردم در مناطق گرمسیری شامل شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده با این بحران مواجه هستند، می طلبد قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری این پروژه با همکاری دستگاه های اجرایی این پروژه را در اسرع وقت به سرانجام برسانند تا مشکلی از لحاظ تامین آب شرب در این مناطق نداشته باشیم.

حاجی زاده بیان کرد:پروژه ی آبرسانی به چهار شهر مهمترین پروژه در حوزه آبرسانی در استان است که می تواند مشکل قسمت اعظمی از استان را جهت تامین آب شرب رفع کند.

وی با اشاره به تامین لوله قسمتی ازاین پروژه ،گفت: با پیگیری های انجام شده قسمتی از لوله مورد نیاز تامین شده است.

معاون عمرانی استاندار بر همکاری همه ی دستگاه های اجرایی جهت پیشرفت پروژه تاکید کرد و گفت: برای اتمام این پروژه با تمام توان پای کار هستیم و از همه ی ظرفیت های موجود استفاده می کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت