پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اردیبهشت 1399 ساعت 10:02:: شناسه خبر: 75719

گزارش صدای جنوب از نشست شورای گفت وگوی دولت وبخش خصوصی کهگیلویه وبویراحمد

پنجاه ودومین نشست شورای گفت وگوی دولت وبخش خصوصی به ریاست استاندار برگزار شد .

صدای جنوب:

پنجاه ودومین نشست شورای گفت وگوی دولت وبخش خصوصی به ریاست استاندار برگزار شد .

دراین نشست بازهم بانک های استان از طرف بخش خصوصی مورد انتقاد قرار گرفتند وعنوان شد این بانک ها سهم آنچنانی وقابل توجهی در رونق بخشی به فضای اقتصادی وتوسعه استان ندارند ومنابع خود را درجای دیگری هزینه می کنند.

رکود درچند  پروژه های میلیاردی استان نیز موضوع مهمی دیگر بود که به آن اشاره ومشخص شد در کهگیلویه وبویراحمد پروژه های شاخصی وجود دارد که طی همه این سالها از چرخه اقتصاد وتولید خارج شده اند .

کلانتری: واحدهای نیازمندِ سرمایه، توسط دستگاه‌های متولی «ظرف یک هفته» شناسایی شوند
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه رویکرد و سیاست راهبردی دولت و همچنین مجموعه مدیریتی و متولیان امور اقتصادی در استان حمایت قاطع از بخش خصوصی و نه رقابت با آن است، گفت: حمایت ها در زمینه طرح های اثرگذار در توسعه و رشد اقتصادی و اشتغالزایی همه جانبه خواهد بود.
حسین کلانتری در این نشست تصریح کرد: دولت با وجود شرایط بحرانی و خاص کشور تمامی ظرفیت ها و شرایط لازم را برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال فراهم کرده و برخی مدیران و دستگاه ها نباید با ایجاد موانع و سنگ اندازی ها مانع تحقق این اهداف شوند.
وی بر ایجاد شفافیت، تسریع و تسهیل امور مرتبط با صدور مجوزها و پاسخگویی به استعلام ها در امر طرح های سرمایه گذاری و تولیدی تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین شاخص های مهم ارزیابی بویژه مدیران اقتصادی و بانک ها میزان عملکرد آنها در زمینه تولید و کمک به طرح های سرمایه گذاری و اقتصادی است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید و ضرورت تحقق آن نیز گفت: برخی طرح های اقتصادی کلان و تاثیرگذار در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه استان و امر اشتغالزایی شناسایی و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و اتاق بازرگانی ، معادن و کشاورزی در اولویت اجرا و تخصیص اعتبار قرار گیرند.
وی با بیان اینکه بروکراسی های اداری و سخت گیری های بی مورد همواره از موانع جدی در زمینه جذب سرمایه گذاری رونق تولید به ویژه در استان های کمتر توسعه یافته ای همچون کهگیلویه وبویراحمد بوده اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی، ایجاد تعامل بین مجموعه مدیریتی استان و متولیان امور اقتصادی با بخش خصوصی این موانع در اسرع وقت مرتفع شوند.
کلانتری یادآور شد: کهگیلویه وبویراحمد با وجود همه قابلیت ها و ظرفیت های متنوع و منحصر به فرد در بخش های مختلف از جمله نفت ،گاز و پتروشیمی ، گردشگری ، صنعت و معدن ،کشاورزی و گیاهان دارویی و توسعه باغات ، شیلات ، آب و منابع طبیعی اما همچنان در امر توسعه و پیوند این منابع با اقتصاد مردم ضعیف است.
کلانتری با اشاره به نقش ممتاز و تعیین کننده بخش خصوصی بویژه مجموعه اتاق بازرگانی در کمک به بخش‌های مختلف درمانی و واحدهایی که با تغییر خطوط تولیدی خود در تامین اقلام و لوازم بهداشتی مورد نیاز بیماری کرونا نیز تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه برخی از این کالاها اشباع شده و حتی نیاز سایر استان های دیگر را نیز تامین کرد.

 

کیانی‌پور: سهمی از درآمد تولید ناخالص ملی به زیان ناشی از کرونا اختصاص یابد
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و نماینده‌ی بخش خصوصی نیز موضوع کرونا و زیان ناشی از آن برای تولید کنندگان و فعالین اقتصادی ا یادآور شد و خواستار تخصیص سهمی از درآمد تولید ناخالص ملی برای جبران این زیان شد.
جبار کیانی‌پور افزود: شرایط اقتصادی کشور در ماه های اخیر که متاثر از بحران کرونا شده است، اقتضا می کند که ما نوع نگاهمان را به بخش خصوص عوض کنیم، برخی قوانین دست و پا گیر در شرایط اخیر، مزاحم سرمایه گذاری و تولید می باشند که ضرورت دارد در این خصوص تجدید نظر شود چرا که در شرایط فعلی باید متناسب با وضعیت طرح و برنامه داشته باشیم.
وی به ظرفیت‌های استان برای تامین منابع بانکی اشاره کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی‌ صحیح ظرفیت‌ها را شناخت، بخش خصوصی و دولت به عنوان شرکای اقتصادی می توانند زمینه‌ی برون رفت استان از نارسایی‌های مالی و اقتصادی را فراهم نمایند.
رئیس اتاق  یاسوج  با بیان اینکه هم بانک ها  وهم دستگاه های سیاست گذار در سال جهش تولید باید جدی تر پای کار بیایند گفت: اگرقرار است جهشی در تولید ایجاد شود باید بانکها  علاوه بر تسهیلات دولتی از سایر منابع تامین مالی نیز دراین زمینه استفاده کنند.
جبارکیانی پور تصریح کرد:باید شفاف سازی لازم صورت بگیرد وبانک ها به تفکیک گزارش دهند چقدر از منابع خود رادر جهت عملیاتی کردن شعار سال هزینه کرده اند.
وی  خاطرنشان کرد: در کهگیلویه وبویراحمد چندین پروژه میلیاردی وجود دارد که بر روی زمین مانده اند ومی توانند با همکاری بانکها مجدد وارد چرخه تولید شوند.

 

نیکمرام: برای تحقق شعار سال برنامه داریم
در این نشست مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم گفت: برای تحقق شعار سال برنامه‌های متنوعی از جمله اِعمال مشوق‌های مالیاتی و بیمه ای، رونق طرح‌های کارورزی، مهارت آموزی و توسعه مشاغل خانگی در دستور کار قرار دارد.
نیکمرام افزود: در بخش تسهیلات روستایی ۳۰۲ میلیارد تومان اختصاص داده شد که ۹۵ درصد سهم استان پرداخت شده است.

 

حسین پور: موانع تولید بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی برداشته شد
حسین پور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم با بیان اینکه تلاش‌ها برای رفع موانع تولید ادامه دارد گفت: پارسال موانع تولید بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات برطرف شد.
حسین پور افزود: از محل تبصره ۱۸ برنامه‌ی تولید و اشتغال ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی مشکل دار اعطاء شد.
وی گفت: ۱۸ واحد هم با تامین سرمایه در گردش ظرفیت تولیدی خود را افزایش دادند که این فرآیند در سال جهش تولید ادامه دارد.
تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به ظرفیت‌های کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: ایجاد شهرک‌های کشاورزی، تامین و انتقال آب به زمین‌های کشاورزی و توسعه‌ی باغات در اراضی شیبدار از برنامه‌های جهاد کشاورزی در سال جهش تولید است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت