پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 تیر 1400 ساعت 18:04:: شناسه خبر: 101529

برداشت بیش از ۱۵ هزار تن گندم و ۴ هزار تن چغندر قند در گچساران/تلاش جهادی عطازاده و همکاران در مدیریت جهاد کشاورزی گچساران نتیجه داد

مدیر جهادکشاورزی گچساران گفت: ۱۵ هزار و ۹۵۲ تن گندم سیاسی و بذری در شهرستان تولید شد.

صدای جنوب:

لیلا عطازاده اظهار کرد: با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی چغندر قند برای نخستین بار توسط ۶ کشاورز در منطقه امامزاده جعفر گچساران کشت و افزون بر سه هزار و ۸۵۰ تن محصول برداشت شد.

وی بیان کرد: کشاورزان توانستند در هر هکتار به طور میانگین ۶۰ تا ۸۰ تن چغندر قند برداشت کرده که عیار این محصول ۱۴.۵ تا ۱۵ درصد بوده و محصول تولیدی را به کارخانه قند مرودشت تحویل دادند.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: با توجه به اینکه این محصول برای اولین بار در شهرستان تولید می شد شخصا به کارخانه قند مرودشت رفته و از بار ارسالی شهرستان با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی مرودشت در خواست نمونه برداری و عیارسنجی کردم که این کار در راستای ایجاد انگیزه برای کشت بیشتر در سالهای آینده و حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان شهرستان انجام گرفت.

وی گفت: ۵۵ هکتار از اراضی منطقه امام زاده جعفر گچساران زیر کشت چغندر قند رفته است.

عطازاده با اشاره به اینکه صیفی جات در دو نوبت در سال زراعی در گچساران کشت شد، عنوان کرد: ۶۰۰ هکتار از زمین زیرکشت هندوانه، طالبی، خیار سبز و گوجه تولید شده است.

وی گفت: ۲۵ هزار تن صیفی جات در سال زراعی ۴۰۰-۹۹ این شهرستان تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران خاطر نشان کرد: ۱۵ هزار و ۹۵۲ تن گندم سیلویی و بذری در زمین های آبی و دیم این شهرستان امسال برداشت شد.

عطازاده بیان کرد: در سالجاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم سیلویی و سه هزار و ۴۵۲ تن گندم بذری از کشاورزان گچسارانی خرید تضمینی شد.

وی افزود: این میزان گندم از هفت هزارو ۶۳۳ هکتار آبی و ۱۰ هزارو ۳۱۳ هکتار دیم بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: گندم های این شهرستان توسط ۷۰ دستگاه کمباین مهاجر و ۸ دستگاه کمباین بومی برداشت شد.

عطازاده اظهار کرد: به دلیل عدم بارش و پراکنش نامناسب بارش امسال در بیش از ۸۰ درصد از اراضی گندم دیم این شهرستان قابلیت برداشت انجام نشد.

وی با اشاره به برداشت ۸۶۵ تن دانه‌های روغنی کلزا در گچساران، اضافه کرد: برداشت سطح زیر کشت کلزا آبی و دیم در شهرستان ۸۷۵ هکتار بوده که درصد بالایی از مزارع دیم کلزا بعلت کاهش نزولات آسمانی قابلیت برداشت را نداشته است. فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت