پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 شهریور 1400 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 105963

تحلیف شبانه شورای اسلامی شهر دهدشت/توصیه های امام جمعه و فرماندار کهگیلویه به منتخبان مردم

امام جمعه دهدشت شرط موفقیت شهر پویا را همگرایی اعضای شورا و مشارکت شهروندان دانست و گفت: فلسفه شورا همفکری، هم اندیشی و استفاده از نظرات متفاوت است مردم هم در اداره شهر باید نقش خود را ایفا کنند و بی‌تفاوت نباشند

صدای جنوب:

سرانجام با وقفه یک ماهه ششمین دوره شورای اسلامی شهر دهدشت امشب با ۶ عضو آغاز بکار کرد.

آیین تحلیف اعضای شورای ششم با حضور امام جمعه، فرماندار و ۶ عضو منتخب در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، اعضای شورای شهر در برابر قران کریم سوگند یاد نمودند و تعهد دادند که با تکیه بر شرف انسانی خویش در حفظ مهارت، انجام هر چه بهتر وظایفشان در خدمت به مردم کوشا باشند.

اعضای شورای شهر همچنین متعهد شدند مادامی که در شورای شهر عضو هستند در پیشرفت امور و شهرداری اهتمام ورزند.

عضو هفتم شورای ششم تا زمان تعیین تکلیف از سوی دستکگاه‌های ذی‌ربط در جلسات حضور نخواهد داشت.

بعد از انتخابات بود که هیأت مرکزی نظارت صلاحیت جلال داورپناه منتخب اول شورای شهر دهدشت را تأیید نکرد و به همین علت مراسم تحلیف تاکنون برگزار نشده بود.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امشب در این آیین اظهار داشت: از اعضای شورا انتظار می‌رود پاسخ اعتماد مردم را با اجرایی کردن وعده‌ها پاسخ دهند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه همه امورات و مسؤولیت‌ها با دموکراسی واگذار می‌شود و این از دستاوردهای نظام اسلامی است، افزود: در پارلمان محلی مردم به اعضای شورا این اختیار را دادند که تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه خدمت به خلق الله بعد از واجبات مهمترین مستحبات بوده و گاهی واجب هم می‌شود، ادامه داد: توجه داشته باشید مسؤولیت‌ها امانت الهی و اعتباری است آنچه می‌ماند دینداری و اخلاق است.

امام جمعه دهدشت شرط موفقیت شهر پویا را همگرایی اعضای شورا و مشارکت شهروندان دانست و گفت: فلسفه شورا همفکری، هم اندیشی و استفاده از نظرات متفاوت است مردم هم در اداره شهر باید نقش خود را ایفا کنند و بی‌تفاوت نباشند.

وی برنامه محوری را از لازمه‌های شورای شهر برشمرد و تصریح کرد: اعضای شورا برای توسعه شهر برنامه مدون تدوین و طوری اجرایی کنند که در پایان دوره تغییرات در مبلمان و سیمای شهری و فرهنگ شهرنشینی ایجاد شده باشد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به عوامل مزاحم در منظر شهری گفت: پیاده‌روها در تسخیر مغازه‌داران است این بی‌نظمی‌هایی که سیمای شهر را زشت کرده است باید جمع‌آوری شود.

وی شورای پنجم دهدشت را بی‌حاشیه توصیف کرد و خطاب به اعضای شورای شهر ششم گفت: با اتحاد و همدلی برای مردم کار کنید.نقش نظارتی در مدیریت شهری داشته باشید نه دخالتی.

دارا کریمی‌نژاد نیز  در مراسم آغاز بکار شورای ششم دهدشت اظهار داشت: انتخابات این دوره از شورای شهر بر خلاف دوره‌های قبل الکترونیکی نبود و در سلامت و امنیت برگزار شد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به مشکل پیش آمده برای صلاحیت عضو منتخب شورای شهر گفت: حداکثر تا دو ماه آینده نتیجه رسیدگی به این ایراد اعلام خواهد شد.

کریمی‌نژاد افزود: شورای دوره ششم در اولین گام آسیب شناسی کند و نتیجه را چراغ راه خود قرار دهد.

وی با قدردانی از زحمات شورای ادوار گذشته و شهرداران گفت: تنها اثر شهرداری طی ادوار گذشته حجیم شدن این نهاد و تحمیل نیروی مازاد بود که از توان پرداخت حقوق آنها مانده است.

کریمی‌نژاد با اشاره به اینکه شورای پنجم نسبت به ادوار قبل موفق‌تر بود، اضافه کرد: شهردار نیز خلاق و پیگیر بوده که در شأن شهردار خود را نشان داده است.

فرماندار کهگیلویه به نبود درآمد پایدار در شهرداری اشاره کرد و گفت: اعضای شورا برای درآمدزایی برنامه و خلاقیت به خرج دهند.

وی اتصال جاده اصفهان به ورودی دهدشت«تقاطع غیر هم سطح» را از جمله ایده‌های منجر به زیبایی سیمای شهر و نیز درآمدزایی برای شهرداری خواند و گفت: بافت تاریخی دهدشت قابلیت درآمدزایی دارد که می‌تواند در جذب توریست پساکرونا مورد استفاده قرار بگیرد.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه همواره ورودی‌های شهر از دغدغه‌ها بوده است، افزود: با اقدامات انجام گرفته تا حدودی تکلیف ورودی‌ها مشخص شده است.

فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: وام‌های کم بهره اشتغالزایی سازمان شهرداری‌ها و استفاده از ظرفیت بنیادها و سازمان‌ها از دیگر فرصت‌های درآمدزایی است.

وی انتخاب شهردار را مهمترین تصمیم شورا برای توسعه شهر دانست و گفت: شهردار برنامه محور، کارآمد، خلاق و جسور انتخاب کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت