پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 مهر 1400 ساعت 20:07:: شناسه خبر: 108161

گزارش نشست شورای اداری شهرستان کهگیلویه

شورای اداری شهرستان کهگیلویه صبح امروز برگزار شد.

صدای جنوب:

شورای اداری شهرستان کهگیلویه صبح امروز در حالی برگزار شد که به دلیل شرایط کرونایی چند موضوع مهم تجمیع شده و همه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش صدای جنوب، بررسی وضعیت کرونا در شهرستان، گرامیداشت هفته ناجا ، وقف، استاندارد ، روز روستا و عشایر، بازگشایی مدارس و بررسی پروژه های عمرانی شهرستان از عمده مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

 دارا کریمی‌نژاددر جلسه امروز با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان مصوبه‌های  خوبی برای توسعه در نظر گرفته شد، از تشکیل کمیته پیگیری این مصوبه‌ها خبر داد.

فرماندار کهگیلویه گفت:در این کمیته به صورت ماهیانه وضعیت اجرای مصوبه پایش و چالش و عوامل مؤثر در عدم پیشرفت رصد خواهد شد.

وی خواستار ورود دستگاه قضایی به پروژه‌ها شد و تصریح کرد: با مقصران پروژه‌ها برخورد شود. هر کس باید جوابگوی قصور خود باشد.

کریمی‌نژاد تغییرات مدیریتی را امری طبیعی خواند و گفت: حق سیاسی دولت است که نیروهای همسو با خود را انتخاب کند البته در شهرستان کهگیلویه ۶۰ درصد مدیران کنونی با دولت هماهنگ هستند.

این مسؤول با بیان اینکه ماندن به هر قیمت عزت و اقتدار را پایین می آورد، اضافه کرد: برای ماندن نبای به هر قیمتی به صندلی چسبید اما تا لحظه آخر باید پیگیر باشیم و کار مردم معطل نشود.

کریمی‌نژاد وضعیت میراث فرهنگی را متذکر شد و گفت: انتخاب مدیر این اداره باید در شأن سابقه تمدن این دیار باشد.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه بیان داشت: این شهرستان روی ریل پیشرفت قرار دارد پروژه‌هایی در حال انجام است که نتیجه آن سال‌ها بعد مشخص خواهد شد.

 عبدلله سعادتیان  با انتقاد از کم‌کاری متولیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: پروژه‌های نیمه تمام شهرستان نتیجه قصور مدیران و پیمانکارانی است که خلع ید هم نمی‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه گفت: ورودی دهدشت از سمت طولیان، چرام و سوق وضعیت مطلوبی ندارد پروژه‌ها به صورت  نیمه کاره رها شده و پیمانکاران خلع ید نمی‌شوند.

وی با اشاره به بازدید میدانی از مبادی ورودی شهر از سمت طولیان این پروژه را متوجه راه و شهرسازی خواند و افزود: به مدیران کل تذکر می‌دهم هر گونه سهل‌انگاری و ترک فعل باعث خسارت مالی و جانی به مردم می‌شود اگر تصادفی در این مسیر رخ دهد مدیر شرعا و قانونا باید پاسخگو باشد.

وی گفت: بخشی از کار که انجام شده از کیفیت لازم برخوردار نیست. نظارتی بر کار وجود ندارد. مهندس ناظری که پول می‌گیرد باید وجدان کاری هم داشته باشد.

دادستان کهگیلویه تأکید کرد: در صورتی کارشناسان قصور مدیر را در حوادث این محورها تشخیص دهند مدیر و متولی مربوطه مجرم شناخته و با او برخورد می‌شود.

سعادتیان مشکلات مسکن مهر و نارضایتی از راه و شهرسازی در این سایت را مورد اشاره قرار داد و گفت: جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه و معاون استاندار برگزار شد اقدامی برای رفع مشکلات انجام نگرفته است مدیرکل باید پاسخگو باشد مردم را از بلاتکلیفی نجات دهد.

 محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در شورای اداری شهرستان اظهار داشت: پیک ششم  کرونا زودتر از زمانی متصور فرا خواهد رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: افزایش محسوس موارد ابتلا نگرانی جدی در خصوص فرا رسیدن پیک ششم کرونا ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد نمونه‌های پی‌سی‌آر طی روزهای اخیر مثبت اعلام شد، گفت: میزان بستری در بیمارستان به وزانه ۱۰ نفر افزایش یافته است.

این مسؤول نقض پروتکل‌ها و عادی انگاری را از عوامل تشدید کرونا اعلام کرد و افزود:لازم است در بازگشایی مدارس محتاطانه عمل شود.

وی در خصوص واکسیناسیون با بیان اینکه درصد پوشش نوبت اول ۶۸/۶۸ بود، افزود: در روستاها ۷۱ درصد مردم واکسینه شدند.

طیب‌زادگان گفت: ۸۵ درصددانش آموزان در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شدند این در حالی است که قرار بود تا ۲۰ مهر ماه پوشش دانش آموزی ۱۰۰ درصد باشد.

 

حاشیه ها و دیگر مباحث:

  • فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه بعد از حدود ۱۳ سال خدمت در این سمت، از پایان مسئولیت خود خبر داد و گفت:  فردا آخرین روزی است که به عنوان فرمانده در این شهرستان حضور دارم.*با توجه به تغییر و تحولاتی که در بین مدیران صورت گرفت در حاشیه ی این جلسه به معرفی چند مدیر جدید که اولین جلسه شورای اداری بود که حضور پیدا کردند (یعنی همتیان در اداره راه و شهرسازی، حبیبی در آب و فاضلاب، یدالهی در شرکت گاز) پرداخته شد.

    *شهردار دهدشت که از صحبت های دیگر سخنرانان جلسه مشخص بود اکثرا از عملکرد او راضی هستند در اظهاراتی صادقانه گفته که هر چه هم کار کنیم اما برخی از اتفاقات موجب می شود تا کل عملکرد زیر سوال برود و من هم به عنوان مسئول از دردی که برخی از کارگران شهرداری دارند شب ها خواب ندارم.

    * در حالیکه در چند سال اخیر بسیاری از مدیران به شکل محسوسی از تریبون و ارائه گزارش عملکرد خود فرار می کنند اما این شکوهی رئیس آموزش و پرورش چاروسا بوده که با گذشت بیش از ۷ سال از قرار گرفتن در این سمت اما همچنان با انگیزه تر از قبل در جلسات حضور پیدا می کند و مکرر از رئیس جلسه تقاضای وقت برای ارائه گزارش می کرد.

    * در ادامه جلسه و وقتی که یکی از مدیران خواستار سرعت دادن به جلسه برای پایان آن بود و گفته که من ارباب رجوع دارم و باید بروم با واکنش فرماندار مواجه شد و کریمی نژاد به او گفت وقتی باید پاسخگو باشیم نیستیم و حالا در جلسه شورای اداری به فکر ارباب روج هستی! ادامه این دیالوگ و اصرار مدیر به حرف های خود با اقتدار فرماندار روبه رو شد و وی را از جلسه اخراج کرد.

  • * تعصب اجتهادی مدیر امور عشایر شهرستان نیز در مورد عشایر جالب بود و او وقتی که یک نفر در جلسه به شوخی گفته بود که عشایری وجود ندارد با ادبیاتی تند از عشایر دفاع کرد و داد زد وقتی ما در جای گرم خود نشسته ایم طبیعیست که نباید هم عشایر را بشناسیم.
  • *کما فی سابق بخشداران هم یا غایب بودند و یا هم همچنان تماشاگر هستند و کوچکترین اظهار نظری ندارند.* آغاز جلسه سر زمان وعده داده شده  نیز اتفاق میمون این جلسه بود که نشان از وقت شناسی فرماندار را داشت که خود اولین نفری بود که در مکان جلسه حضور داشت.

    ریواس جنوب

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت