پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مهر 1400 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 108292

سفر رئیس جمهوری به استان فارس/دیار حافظ و سعدی میزبان آیت الله رییسی

صدای جنوب: آیت‌الله دکتر ابراهیم رییسی رئیس جمهوری در سفری یک روزه صبح پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ از طریق فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز وارد استان فارس شد. در این سفر مشکلات استان بررسی و دستورهای راهگشا برای توسعه استان صادر خواهد کرد. رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان، نشست با علما و […]

صدای جنوب:

آیت‌الله دکتر ابراهیم رییسی رئیس جمهوری در سفری یک روزه صبح پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ از طریق فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز وارد استان فارس شد. در این سفر مشکلات استان بررسی و دستورهای راهگشا برای توسعه استان صادر خواهد کرد. رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان، نشست با علما و نخبگان و … حضور خواهد داشت. برخی اعضای هیات دولت در این سفر رئیس جمهوری را همراهی خواهند کرد. همچنین در این سفر، برخی وزرا و معاونان رئیس جمهوری به نمایندگی از دکتر رئیسی، به شهرستان‌های فارس سفر و از نزدیک به مشکلات رسیدگی می‌کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر ما باید همراه با برنامه ریزی در جهت رفع مشکلات استان و مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد باشد.

وی افزود: قبل از سفر به استان، هیئتی اعزام شده و مشکلات را بررسی کرده است و جلساتی در تهران تشکیل شده تا راهکارهایی اتخاذ شده و با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اقدام شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: حل مشکلات استان با راهنمایی نماینده ولی فقیه در استان، همراهی استاندار و مسوولان میسر خواهد بود.

رئیس جمهور افزایش اعتماد مردم و رفع مشکل جوانان را اولویت خواند و افزود: رفع مشکل خشکسالی که مردم را رنج می دهد نیز یکی از مهم ترین مشکلات استان است که  به دنبال رفع هستیم.

رئیسی فارس را دارای ظرفیت‌های بسیاری دانست و گفت: استان فارس قطب صنعت و کشاورزی و محور بسیاری خدمات است و می‌تواند در حوزه بازرگانی نیز نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای رفع مشکلات اقداماتی صورت‌گرفته اما کافی نبوده است، اظهار داشت: حل مشکلات استان نیاز به جدیت بیشتری دارد به‌دیژه استفاده از نیروی متراکم جوان و تحصیل‌کرده است که باید با رفع مشکل بیکاری از ظرفیت آنها استفاده شود.

او در پایان بر کاهش نرخ بیکاری و افزایش رونق تولید تاکید کرد و گفت: در راستای این دو مهم گام‌های اساسی برخواهیم داشت.

////////////

رئیس جمهوری پنجشنبه در آغاز هفتمین سفر استانی خود به استان فارس، از برخی مناطق استان به صورت سرزده بازدید کرد که کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت از جمله آنها بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از این واحد صنعتی که سال‌ها قبل بخشی از لوازم خانگی مورد نیاز بازار داخلی را تامین می‌کرد و چند سالی است که از تعطیلی آن می‌گذرد، از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل این واحد قرار گرفت و دستورهای لازم در خصوص این کارخانه را صادر کرد.

گفتنی است خبرگزاری فارس طی چند ماه اخیر طی سلسله گزارش‌های متعدد به بحث کارخانه آزمایش ورود کرده و به دنبال پیگیری جدی مشکلات این کارخانه است.

رئیس جمهور در ادامه سفر به مرودشت و حضور جمع مردم روستای کناره این شهرستان و بازدید از کارخانه آز‌مایش، بلافاصله به مجموعه تاریخی تخت جمشید رفت.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید کرد و در سخنان کوتاهی گفت: بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.

رئیس جمهور گفت: پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.

رئیسی در دیدار از مجموعه تاریخی تخت جمشید با جمعی از مردم و بازدیدکنندگان حاضر نیز صمیمانه گفتگو کرد.

رئیسی همچنین با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید نیز گفتگو و با توضیحات آنها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.

بازدید رئیس جمهور از کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان

رئیس جمهور در ادامه سفر به مرودشت،  در کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان ‌حضور یافت و ضمن بازدید از بخش های مختلف کارخانه درحال ساخت کاغذسازی زاگرس زرقان، ‌مشکلات این کارخانه را بررسی و دستور حل مشکلات را صادر کرد.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید با بیان این که تکمیل ۱۳ درصد مراحل ساخت این کارخانه کار دشواری نیست که معطل مانده است افزود: مشکلات این کارخانه که بیشتر تسهیلات است، هرچه زودتر بایدبرطرف شود.

رئیسی به استاندار فارس تاکید کرد که مراحل بهره برداری از کارخانه را پیگیری کند تا با وارد شدن این کارخانه به چرخه تولید، نیاز به واردات کاغذ کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ویژگی این کارخانه این است که با استفاده از ضایعات و کاغذهای باطله می تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند، گفت: روا نیست که این سرمایه گذاری به دلیل ناتمام ماندن ۱۳ درصد از کل پروژه، به نتیجه نرسد.جای پرداخت تسهیلات بانکی همین جاست که هم اشتغال ایجاد می کند و هم با رونق تولید، نیاز کشور رفع می‌شود.

رئیسی گفت: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذ‌سازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بناها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود.

رئیسی ادامه داد: استاندار کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.

‌این کارخانه با ۱۱۰ هزار متر مربع مساحت، یکی از کارخانه‌های برخوردار از تکنولوژی روز دنیاست که ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.کارخانه کاغذسازی زاگرس با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن کاغذ در سال توانایی تامین ۴۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور را دارد که برای تکمیل ساخت آن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تن را از محل کاغذ‌های بازیافتی دارد.

حضور رئیس جمهور در آرامگاه ‌حافظ شیرازی

رئیس جمهور پس از بازدید‌های سرزده از شهرستان‌های مرودشت و زرقان و قرار گرفتن در جریان مشکلات و خواسته های مردم این دو شهرستان، به شیراز بازگشت و با رفتن به آرامگاه لسان الغیب، حافظ شیرازی و خواندن فاتحه، یادروز این شاعر گرانقدر را تبریک گفت.

رئیسی پس از زیارت آرامگاه شاعر بزرگ فارسی زبان حافظ شیرازی ‌گفت: حافظ، ستاره درخشان غزل و شعر فارسی، و حافظِ هویت ملی و دینی ایرانیان است.

رئیس جمهور گفت: غزلیات حافظ، پیام توحید و خداباوری است و دیوان او که ایرانیان آن را در کنار قرآن کریم بر طاقچه‌های خود دارند، پر از حکمت است.

//////////

ساداتی نژاد در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم گفت: تخصصی ترین حوزه کشور بخش کشاورزی است و البته باید بگوییم کشاورز و دامدار به عنوان تولیدکننده واقعا بدون حامی و بی پناه می باشند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید تلاش زیادی برای حوزه کشاورزی انجام دهیم، افزود: نباید نگاه به کشاورز و دامدار به جای تولیدکننده به عنوان بنگاه خیریه باشد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه باید هوای مصرف کننده را داشته باشیم اما نه از جیب تولیدکننده، بیان کرد: قیمت شیر از ۴ هزار و ۶۰۰ ‪تومان به ۶ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافت؛ درست است که از نگاه مصرف کننده قیمت افزایش یافته اما اگر این قیمت بیشتر نشود دامدار دام مولد را کشتار می کند بنابراین حفظ تولید خط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما حمایت از تولید بوده و این امر از رسالت های وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: در حمایت از مصرف کننده، برای اینکه محصول سالم و در دسترس دریافت کند سازوکار را باید مستقل از تولید کننده انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکل سند دار شدن اراضی کشاورزی، بیان کرد: مالکیت هویت آور است و برای سند دار کردن زمین های کشاورزان در دولت برنامه های انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه قدرت غذا امروز از اسلحه بالاتر است، اظهار کرد: کشاورز و دامدار رزمنده این میدان است و باید درصندلی و قدرت بنشیند که امیدواریم این شأنیت و عزت برای حوزه کشاورزی و دامداری انجام شود.

ساداتی نژاد با اشاره به مشکل تامین علوفه دامداران نیز گفت: دامداران می توانند با شرکت پشتیبانی امور دام قرار داد ببندند و علوفه دریافت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد صادرات دام، خاطرنشان کرد: از هفته گذشته به شرکت پشتیبانی امور دام اجازه دادیم صادرات به صورت محدود انجام دهد چرا که اعتقادمان این است نباید دام عشایر قاچاق شود و نفع آن به آنها نرسد.

وی تصریح کرد: ما قیمت دستوری را قبول نداریم و اعتقادمان این است که بازار را باید به اتحادیه و تشکل ها واگذار کرد.

وزیر جهاد کشاورزی جهرم را قطب کشاورزی جنوب فارس دانست و اظهار کرد: خرید تضمینی خرما در هفته آینده انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه موافق گسترش نخل های تجاری هستیم، گفت: سومین تولید کننده خرمای دنیا هستیم اما اقتصاد کشاورزی ما مشکل دارد.

ساداتی نژاد به کشاورزی قراردادی اشاره کرد و اظهار داشت: هر نهالی که امروز می کاریم باید معلوم شود مشتری محصولات آن چه کسی است.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه کشاورزی، بیان کرد:۳۰ درصد محصولات کشاورزی از بین می رود و این در حالی است که ۱۷ میلیارد متر مکعب آب در این حوزه مصرف می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کشاورز می تواند اقتصاد ایران را بچرخاند اما نه به این سبک موجود، تصریح کرد: باید در بخش کشاورزی به سمت تجاری سازی حرکت کنیم.

وی به مشکل مرغداری ها نیز اشاره کرد و گفت: در مورد مرغداری ها ۲ تصمیم گرفتیم؛ اول اینکه جوجه یک روزه را وارد سامانه بازارگاه کرده و تصمیم دوم اینکه زمانی وارد کننده پولش را می‌گیرد که نهاده تحویل تولید کننده داده شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰‪۱ در حوزه کالاهای اساسی به ساماندهی می رسیم، گفت: اعتقادم این است در حوزه کشاورزی ظرفیت های بسیاری موجود است و می توانیم با نگاه اقتصادی و علمی کشور را اداره کنیم و این با کمک کشاورزان امکان‌پذیر است.

 

///////

بهرام عین اللهی در این سفر به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز عزیمت کرده است.

دیدار با مردم، بازدید از پروژه های زیرساختی و زیربنایی و بررگزاری نشست با شورای اداری چهار شهرستان از برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت به شهرستان های جنوبی فارس است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در لارستان برنامه های خود را  از زیارت قبور شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از مراکز و پروژه‌های بهداشتی و درمانی نظیر پردیس دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان سرطانی، بیمارستان شروع می کند و از طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های نیمه‌تمام نیز بازدید خواهد کرد.

وزیر بهداشت در ادامه به شهرستان‌های گراش، اوز و خنج سفر خواهد داشت تا طرح‌ها و درخواست‌های مرتبط با هر یک از آنها مورد بررسی قرار دهد و در پایان قرار است نشستی با حضور وزیر بهداشت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران لارستان، خنج، گراش و اوز به میزبانی شهرستان خنج به منظور جمع‌بندی برنامه‌های سفر برگزار شود.

/////////////

در راستای سفر رئیس جمهور به همراه هیات دولت به استان فارس، نماینده وزارت نیرو روز چهارشنبه  ۲۱ مهر، از ساعت ۸ تا ۱۳ در محل شرکت برق منطقه ای فارس، حضور یافت و از نزدیک با مردم سخن گفت.

مهدی جهانیان، مدیران و کارشناسان شرکت های آب و برق استان فارس با حضور در میز خدمت به مراجعه کنندگان، راهنمایی های لازم را در زمینه آب و برق ارائه و درخواست، شکواییه، تقاضا و پیشنهادهای آنان را بررسی کردند.

////////////////

محمد حسینی از چند طرح عمرانی از جمله بیمارستان فوق تخصصی ۱۶۰ تخت‌خوابی امام حسین (ع)، فاز ۵ مجموعه ورزشی و یک واحد تولید لبنیات با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان فسا بازدید کرد.

کارخانه لبنیات فسا با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن محصول از ۶ سال قبل آغاز شده است که توان اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر را دارد.

حسینی در این بازدیدها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان فسا قول مساعد داد.

معاون پارلمانی امور مجلس رئیس جمهور، امروز  همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان فسا شرکت خواهد کرد.

بازدید معاونت ریاست جمهوری از بیمارستان امام حسین (ع) در فسا

معاون رئیس جمهور در سفر بع فسا از پروژه های درمانی بازدید کرد.

عمده درخواست دانشگاه علوم پزشکی فسا، موضوع تجهیز بیمارستان ۱۸۴ تختی امام حسین (ع) به ارزش ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان می باشد که این پروژه از پروژه های پیشران استان فارس است.

تخصیص مابقی مجوزهای استخدامی  بیمارستان جدید امام حسین (ع)  به تعداد حداقل ۲۰۰ مجوز از دیگر درخواست های دانشگاه علوم پزشکی فسا در این سفر استانی می باشد.

مساعدت و  کمک مالی به تجهیز پروژه های تکمیل شده و  بزرگ ساختمان معاونت بهداشتی و سلامتکده طب سنتی، افزایش سرانه فضاهای آموزشی، تکمیل پردیس ورزشی، و تکمیل مراکز بهداشتی درمانی بخش دیگری از مطالبات دانشگاه در حوزه سلامت شهرستان بود

/////////////

انسیه خزعلی شامگاه چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید دوران اظهار کرد: اولین دیدار را با خانواده شهدا داشتیم تا بتوانیم از روح بزرگ شهدا و روحیه خوب خانواده باهمت و صبور آنها درس بگیریم.

وی ادامه داد: متأسفانه شهدا، فداکاری‌ها و قهرمانی‌های آنان آن طور که باید به نوجوانان و جوانان نشان داده نشده است.

خزعلی گفت:‌ شهدا قهرمانان واقعی در جهانی هستند که پر از فتنه، نفاق و دروغ است، شهدا با کمال اخلاص و صداقت و برای حفظ وطن و ارزشها و برای نقش برآب کردن نقشه‌های دشمن، خود را به آب و آتش  زدند تا بتوانند مملکت را حفظ کنند.

وی افزود: بسیاری از نوجوانان و جوانان ما نمی دانند که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده و شهدا و خانواده های آنان چه جایگاهی دارند. وظیفه ما است که آنها را با جایگاه شهدا آشنا کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به زنده نگه داشتن یاد شهدا در قالب اثار ادبی و هنری گفت: ساخت مجسمه‌ به عنوان نماد  این قهرمانان، نقش مهمی در زنده نگاه داشتن یاد آنها دارد ولی مهمتر از آن  ذکر قهرمانی  و اخلاص شهدا در همه کتابهای درسی است.

وی ادامه داد: زنده نگاه‌ داشتن یاد شهدا و ترویج سبک زندگی آنها بایستی در میان مردم نهادینه شود ‌و جوانان باید دائما حیات خود را با شهدا تجدید کنند.

او ادامه داد: ذکر رفتار و سلوک شهدا و یاد و گرامیداشت شهدا و تجلیل از خانواده های آنها باید جزو برنامه های لاینفک ما باشد.

خزعلی با بیان اینکه کار خانواده و بازماندگان شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: خانواده‌های شهدا یک عمر شهادت را حمل می کنند و یک عمربا شهید زندگی می کنند، باید خانواده های شهدا را گرامی بداریم.

او بیان کرد: خانواده های شهدا درد فقدان شهدا را تحمل می کنند؛ هر چند خدا برای این خانواده ها جانشین خوبی است‌.

خزعلی اضافه کرد: قطعا کاستی زیاد است و ترتیب دادن چند دیدار با خانواده شهدا جواب اینهمه درد، رنج و صبوری این خانواده‌ها نیست. خانواده های شهدا باید از نظر مادی و معنوی مورد حمایت قرار بگیرند.

خزعلی بیان داشت: بدون شک مسئولین مشتاق حمایت از خانواده های شهدا هستند و حمایت از این خانواده ها را در اولویت خود قرار می دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نیاز است اقدام به تشکیل مجمع ها و تشکل هایی از خانواده های شهدا کنیم تا نیازهای مادی و معنوی این خانواده ها رصد شود و بتوانیم با اتصال معنوی با آنها برخی از دردها را التیام ببخشیم.

گفتنی است، سرلشکر خلبان عباس دوران (زاده ۲۰ مهر ۱۳۲۹ در شیراز – شهادت  ۳۰ تیر ۱۳۶۱ در بغداد) از خلبانان جنگنده مک‌دانل داگلاس اف-۴ فانتوم ۲ نیروی هوایی ایران بود که در ماه‌های آغازین جنگ ایران و عراق نقش مهمی در بمباران اهداف دشمن عراقی ایفا کرد.

خلبان عباس دوران در دو سال اول جنگ بیش از ۱۲۰ عملیات و پرواز برون مرزی موفق داشت. او در عملیات بغداد در خاک عراق شهید شد.

/////////////////

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور صبح امروز پنجشنبه بیست و دوم مهرماه در گراش حضور یافت و با حضور وی دو پروژه بخش های رادیوتراپی و شیمی درمانی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی مولی الموحدین امام علی(ع) گراش افتتاح شد.

پروژه های رادیو تراپی و شیمی درمانی بیمارستان گراش، پروژه  هایی خیر ساز هستند و هزینه ساختمان دو بخش ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است، همچنین  دستگاه رادیوتراپی اعتباری دو میلیون و چهارصد هزار یورو بعلاوه دو میلیارد تومان هزینه تجهیزات دارد و هزینه تجهیزات و وسایل مورد نیاز شیمی درمانی بالغ بر دو میلیارد تومان برآورد شده است.

/////////////////

رستم قاسمی که همراه با رئیس جمهور به استان فارس سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته جلسه بسیار خوبی با شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان فارس برگزار شد. در سفر هیئت دولت به فارس، اتفاقات خوبی در حوزه راه‌های فارس رقم می‌خورد و منابع مالی مناسبی برای توسعه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در نظر گرفته خواهد شد. از جمله آزادراه اصفهان-شیراز که اکنون ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و منابع مالی برای ادامه این پروژه مشخص می‌شود.

قاسمی در این خصوص افزود: دو بانده کردن محور فارس به عسلویه و جم از دیگر اقداماتی است که برای آن برنامه‌ریزی شده است. این محور برای تردد مناطق جنوبی فارس بسیار مهم است و اعتبار خوبی برای آن پیش‌بینی شده است. ان شاء الله احداث این مسیر به زودی آغاز و ظرف ۳ سال آینده انجام خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: در مجموع باید گفت که اعتبار خوبی در حوزه ساخت بزرگراه و آزادراه و رفع مناطق حادثه خیز استان فارس در نظر گرفته شده است. در مورد راه آهن شیراز-بوشهر نیز باید گفت که در سفر رییس جمهور به بوشهر و بازدید از قطعه ۱۰ این راه آهن که احداث آن شروع شده اما پیشرفت مناسبی نداشته است، تمهیداتی دیده شد که توسعه این خط پیشرفت داشته باشد و قرار است مدل تامین مالی آن از سوی وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شود.

وزیر راه و شهرسازی سپس با اشاره به برنامه‌ها برای تولید مسکن در استان فارس گفت: قرار بر این است که در کل کشور ظرف چهار سال ۴ میلیون واحد مسکونی احداث شود و به این منظور باید در فاز نخست احداث ۲ میلیون واحد مسکونی شروع شود. برای ساخت مسکن در استان فارس مشکلی از لحاظ زمین نداریم. تسهیلات خوبی نیز در قانون جهش  تولید مسکن پیش‌بینی شده و خدمات دولت در این زمینه نیز رایگان است.

وی همچنین ادامه داد: بر این موضوع در جلسه روز گذشته تاکید شد که همه مردم فارس که نیاز به مسکن دارند و فرم ج آن‌ها سبز است،  می‌توانند برای دریافت مسکن ثبت نام کنند. با توجه به تجربه مسکن مهر و اقدام ملی بنا بر این است که متقاضی محور مسکن بسازیم. بنابراین هرجا که مردم ثبت نام کنند، زمین دولتی داریم، و خدمات تسهیلات نیز به متقاضیان ارائه می‌شود. در روستاها نیز بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی تعهداتی دارد.

قاسمی افزود: سهم استان فارس از این دو میلیون واحد حدود ۱۰۰ هزار واحد است که به زودی احداث آن در روستاها، شهرستان ها و مرکز استان آغاز خواهد شد. قانون جهش تولید مسکن دهک‌هایی که واجد شرایط دریافت زمین هستند را مشخص کرده و زمین‌های ۹۹ ساله مجانی به این افراد اهدا خواهد شد. تسهیلات بسیار خوب و ارزان‌قیمت برای دهک‌های پایین دیده شده و بسیاری ازخدمات را دولت مجانی تقبل می‌کند. بنابراین باید گفت که این طرح یک فرصت استثنایی برای خانه‌دار شدن است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ضرورت نوسازی کامیون‌های فرسوده در کشور گفت: ناوگان باری کشور فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد. بخش قابل توجهی  از این نیاز می‌تواند توسط کارخانجات داخلی تامین شود. جلسات مشترکی با وزیر صمت در این حوزه داشتیم تا تمهیدات لازم اتخاذ شود.  قطعا اولویت نوسازی ناوگان با تولید داخل خواهد بود.

قاسمی در پایان افزود: روز گذشته توفیق داشتیم در خدمت ورزشکاران استان فارس و کسانی که توانستند با اخذ مدال طلا پرچم جمهوری اسلامی ایران را سرافراز کنند، بوده و از ایشان قدردانی کردیم. امیدوارم مشکل مسکن این عزیزان نیز به زودی حل شود.

////////////

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش از ظهر امروز ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در باغ‌موزه مشاهیر حافظیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «یکی از اهداف مهم سفر رسیدگی به پروژه‌های عمرانی است، پروژه باغ‌موزه مشاهیر ظرفیت مطلوبی برای حافظیه است که می‌تواند مکمل محل حافظیه باشد و هارمونی محیط پروژه باغ‌موزه مشاهیر، باید با محیط حافظیه یکی باشد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: «تسهیلات مورد نیاز را که حدود ۵۰ میلیارد است امروز پیگیری می‌کنیم، با توجه تسهیلات قول داده شده یک‌ساله پروژه به اتمام برسد هدف ما سرعت در انجام پروژه‌ها است، امروز باید در جلسه پیگیری کنیم تا اعتبار زودتر برای انجام کار به دست عزیزان برسد.»ضرغامی عنوان کرد: «مشاهیری که انتخاب می‌شوند در بخش موزه منطقه‌ای حرکت خوب تمدنی خواهد شد که در نشان دادن چهره واقعی ایران نقش بسزایی دارد.»

وی در این خصوص گفت: «باغ‌موزه مشاهیر به دلیل اینکه مربوط به مشاهیر جهانی می‌شود کار خوبی است تا چهره واقعی را به گردشگران نشان دهیم.»

پروژه موزه منطقه‌ای فارس با ۶۰ هزار مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی در حال ساخت کشور محسوب می‌شوند و مساحت موزه منطقه‌ای فارس ۳۰ هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده و شامل ۴ گالری اصلی با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع، یک پیش گالری، سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر، سینما تک، آزمایشگاه، نمازخانه، کافی‌شاپ و گنجینه امن اموال است.

پروژه موزه مشاهیر درواقع ۲۰ هزار مترمربع وسعت دارد و از ۴ باغ و هر ضلع ۲۴ رواق دارد که درمجموع ۴۸ تندیس از مشاهیر و ادبیان  جهان در این محل نصب می‌شود.

طرح باغ‌موزه مشاهیر با الهام از معماری اسلامی مشتمل بر چهارباغ در مجاورت یک حیاط مرکزی است که توسط باغچه‌های کوچکی با چهار نارنج به شکلی رواق مانند احاطه‌شده است که در هرکدام از این باغچه‌ها چهار نارنج که مجموع آنها ۸۱ عدد است، یکی از بزرگان ادبی ایران وجهان همچون شعرای بزرگ پارسی گوی چون رودکی و مولانا تا شکسپیر و گوته معرفی می‌شود.

حیاط مرکزی باغ‌موزه با توجه به وسعت ۴۶۰۰ مترمربعی هم پیونددهنده عناصر معماری مجموعه است و هم پذیرای مراسم‌ها و تجمع‌های خاص فرهنگی خواهد بود موضوعی که نیاز آن در شهری با ابعاد فرهنگی بزرگی همچون شیراز کاملاً حس می‌شود.

برنامه سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به شرح زیر است:
زیارت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، بازدید از پروژه‌های موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس، بازدید از مجموعه جهانی پاسارگاد و مجموعه جهانی تخت جمشید ازجمله برنامه‌های سفر ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان فارس است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت