پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 آبان 1400 ساعت 12:08:: شناسه خبر: 108682

برگزاری نشست کمیته تجدید ‌نظر مشاغل سخت با حضور سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان

جلسه کمیته تجدید ‌نظر مشاغل سخت و زیان آور استان با حضور سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

 به گزارش صدای جنوب  نشست کمیته تجدید نظر بررسی مشاغل سخت و زیان آور با حضور ارمغانی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نور محمدی مدیر کل تامین اجتماعی، نمایندگان کارفرمایان و کارگران و سایر اعضاء برگزار شد.
در این نشست حجم بالای درخواست های واصله به کمیته بدوی به عنوان یکی از دغدغه های اعضا مطرح شد که در همین راستا مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسه  بعنوان رئیس کمیته افزایش سقف جلسات کمیته بدوی  از بررسی مشاغل سخت و زیان اوری را تا سه برابر وضعیت فعلی به منظور تسریع در بررسی پروندها و تکریم ارباب رجوع ضروری دانست و خواستار همکاری اعضا شد .
ویدر ادامه خواستار  بررسی دقیق و توجه به تمامی عوامل تاثیر گذار محیط کار بر نیروی انسانی توسط بازرسان را مهم خواند و گفت اینها همه حق الناس است و رعایت حقوق کارگر و کارفرما وظیفه ماست
در این جلسه به استناد مدارک و مستندات قانونی و با بررسی دقیق و جز به جز پروندهای واصله با درخواست تجدید نظر ۱۵ مورد از مشاغل سخت و زیان آور موافقت شد.
گفتنی است در این جلسات در راستای صیانت از نیروی کار جهت رسیدگی دقیق تر به آرای کمیته بدوی برگزار می شود
پی نوشت : مشاغل سخت و زیان آور، کارهایی هستند که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن بوده و بتوان با به کار گیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی و غیره، صفت سخت و زیان آور بودن را از آن مشاغل کاهش یا حذف نمود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت