پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آبان 1400 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 109015

همه تلاش ها برای بازگشایی حضوری مدارس بکار گرفته شود

سیدعلی احمدزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: اصل بر کلاس های حضوری و گفتگوی رو در رو با رعایت پروتکل های بهداشتی است

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: همه تدابیر و تلاش ها برای بازگشایی حضوری مدارس استان در سطوح مختلف در شرایط کرونایی بکار گرفته شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: همه دستگاه های دولتی از جمله خدمات رسان آب، برق، گاز، مخابرات و شهردارها، شبکه درمان و آموزش و پرورش را برای بازگشایی حضوری مدارس یاری کنند.
احمدزاده با بیان اینکه، آموزش و پرورش و کارهای آن در اولویت است، تاکید کرد: آموزش و پرورش خاص، فوق العاده با اهمیت و شاخص است و می طلبد جایگاه آن را با توجه به ارزش، اهمیت و وزن آن مورد توجه قرار دهیم. 
وی با بیان اینکه، جلسه شورای آموزش و پرورش جلسه حاشیه ای و دست دوم نیست، بلکه تصمیمات در آن فوق العاده مهم، بنیادی و تاثیر گذار است، تاکید کرد: هر دستگاهی با هر وظیفه ای که دارد باید آموزش و پرورش را در جایگاه بالایی بداند و اولویت قرار دهد.
استاندار با تاکید بر اینکه، آموزش و پرورش از بودجه و امکانات لازم برخوردار نیست و خیرین برای کمک به آموزش و پروش فعالتر شوند، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این خصوص همه همت و توان خود را بکار گیرد.
وی با بیان اینکه، اگر ۴۷ هزار دانش آموز در استان برای آموزش از طریق برنامه های نرم افزاری شاد، تبلت و یا گوشی ندارند، می طلبد که با سناریوهای مختلف کلاس های حضوری، تامین تبلت و یا مدرسه تلویزیونی تمهیدات لازم اندیشیده شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: تحت هیچ شرایطی دانش آموز بازمانده از تحصیل نباشد و هیچ مدرسه ای تعطیل نشود هرچند هزینه مدرسه در استان بالا باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای پرسش مهر بسیار مهم، مفید و اثر گذار بوده و بستری برای فرهنگسازی ایران قوی است.
احمدزاده تاکید کرد: آموزش و پرورش تفکر و ذهنیت درآمد زایی را بپروراند و تقویت کند و تلاش نماید تا دیدگاه ها به سمت نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد حضرت امام(ره) کمتر شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با بیان اینکه، نرخ پوشش دانش آموزی در همه سطوح در استان بالاتر از نرم کشوری است گفت: ۵۳ درصد از مدارس استان زیر ۳۰ نفر دانش آموزش دارند. 
هادی زارع پور افزود: با واکسیناسیون ۸۶ درصد از دانش آموزان در مقابل بیماری کرونا، رتبه ۲ کشوری را به لحاظ تزریق واکسن کرونا داریم.
وی اظهار داشت: رئیس جمهور در آغاز بازگشایی مدارس از دانش آموزان وفرهنگیان خواسته در موضوع ویژگی های ایران قوی ونقش دانش آموزان در فراخوان پرسش مهر ۲۲ در رشته های مختلف شرکت کنند.
وی گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ۲۵ بسته تحولی به استان ها اعلام شده وامسال نیز ۲ بسته تحولی از جمله حرکتی نیز اضافه شده است و در۳۰ درصد مدارس ابتدایی استان این طرح اجرا می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: ۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس استان و سه میلیارد تومان به آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جاری در نظر گرفته شده که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت