پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 آبان 1400 ساعت 10:08:: شناسه خبر: 109307

کهگیلویه و بویراحمد جزء ۱۰ استان برتر در حوزه ابلاغ اعتبارات

کهگیلویه و بویراحمد جزو ۱۰ استان برتر در حوزه ابلاغ اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی بوده است.

به گزارش صدای جنوب  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: سرجمع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲ هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان بوده است.

علی شهابی فر افزود: برای تسریع در جذب اعتبارات ابلاغی به استان تلاش شده است این اعتبارات در کمترین زمان ممکن به دستگاه‌های اجرایی ذیربط ابلاغ شود.

شهابی فر اضافه کرد: با توجه به تسریع در ابلاغ اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد جزو ۱۰ استان برتر در حوزه ابلاغ اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی استان بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۲۷ میلیارد تومان اسناد خزانه در استان موجود است که باید تا پایان سال مالی جذب شود، ادامه داد: مهلت جذب این اعتبارات تا ۳۱ تیرماه است و ضروری است مدیران جذب اعتبارات را برای دقیقه ۹۰ نگذارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۵۴ درصد ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای ۲۳ دستگاه اجرایی استان تحقق پیدا کرده است گفت: عمده این اعتبارات محقق شده در حوزه حقوق کارمندان بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: مجموع اعتبارات مازاد درآمد استان ۴۹۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که به استان ابلاغ شده است.

علی احمدزاده افزود: ۲۰ درصد این اعتبارات به صورت بین بخشی باید بین شهرستان‌های مختلف استان پس از تایید در کمیته شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها توزیع شود.

آقای احمدزاده از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده یاسوج به سی سخت در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل کامل این طرح راه سازی کافی است.

وی ادامه داد: از اعتبارات مربوط به بازسازی شهر زلزله سی سخت همه روستا‌های اطراف این شهر که در زلزله تخریب شده یا آسیب دیده اند نیز می‌توانند بهره‌مند شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از ۴۹۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مجموع اعتبارات مازاد درآمد استان ابلاغی ۹۹ میلیارد تومان باید به صورت بین بخشی میان شهرستان‌های استان توزیع شود.

مهدی روشنفکر با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام و طرح‌هایی که طی یک سال به اتمام می‌رسند باید در اولویت باشند افزود: برای تکمیل طرح‌های پمپاژ آب به روستای بن زرد و روستای احمدغریب ۱۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که با بهره برداری از این دو طرح کشاورزی که ۷۰ درصد پیشرفت کاری دارند هزار هکتار از مزارع دیم آبیاری می‌شود.

حسینی نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید با تامین تزریق به موقع اعتبار همه طرح‌های نیمه تمام که بالای ۹۰ درصد پیشرفن کاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام موحد نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی هم گفت: کمیته شهرستانی مدیریت و برنامه ریزی، شهرستان‌های مختلف استان باید در خصوص توزیع ۲۰ درصد اعتبارات بین بخشی تصمیم گیری کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت