پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 آذر 1400 ساعت 09:09:: شناسه خبر: 111072

اکران عمومی فیلم های روز سینمای ایران در سینما دهناد دهدشت

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، با بیان اینکه دهدشت تنها شهرستانی است که بین شهرستان‌های استان سینما دارد، خواستار همکاری مسئولان و مردم جهت استقبال هر چه بیشتر مخاطبین به سینما شد.

صدای جنوب:

خبرنگار/الهام دیرباز

نشست هماهنگی اکران فیلم های روز سینمای ایران  و پیگیری مشکلات سینما دهناد دهدشت در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه برگزار شد.

ایرج کاظمی جو  در این نشست گفت:در ماه های گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود برای حضور علاقمندان در راستای فعالیت سینمادهناد با ظرفیت محدودتر و رعایت کامل ضوابط بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه ریزی شده بود که این مرکز فرهتگی متحمل خسارت زیادی شده است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه،نگاه حمایتی مدیران و مردم علاقمند به سینما راضروری بیان کرد و گفت: این سینما در استان و شهرستان مظلوم واقع شده و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

کاظنی جو، ضمن قدردانی از دهناد مسؤول سینمای دهدشت، از اکران عمومی فیلم های روز ایران  خبر داد و گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی اکران فیلم منصور اغاز شده است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: نمایش فیلم های سینمایی و استقبال مردم در کاهش اسیب های اجتماعی موثر است.

وی با تأکید بر اینکه سینما دهناد دهدشت تنها سینمای فعال در سطح استان می باشد گفت: این سینما به صورت بخش خصوصی اداره می شود و نهایت سعی و تلاش را در جهت همکاری و راه اندازی مجدد آن انجام و در جهت ارتقای سطح نشاط و تعالی شهرستان از هیچ کوشی دریغ نخواهیم کرد.
وی ادامه داد:خوشبختانه سینما دهناد دهدشت که نوستالژی جوانان دهه شصتی است همچنان در این شهرستان فعالیت دارد.

کاظمی جو همکاری و تلاش همگانی را موجب رشد و توسعه هر چه بیشتر هنر سینما در شهرستان کهگیلویه دانست.

نورالله دهناد نیز اظهارکرد: من خودم را همه جور وقف فرهنگ شهرستان نمودم و چون فرهنگ دوست و علاقمند به انجام کار فرهنگی هستم و از طرفی چون دوست ندارم بگویند در شهر دهدشت سالن سینمایی وجود ندارد،علیرغم همه مشکلات موجود تاکنون در این شهرستان ماندم و این سینما رافعال کرده ام.
وی ادامه داد : از مسئولان خواهشمندم جهت بهبود چنین فعالیت فرهنگی چاره اندیشی کنند و امکان حضور قشرهای مختلف مردم را در سینما فراهم کنند.

مدیر سینما دهناد دهدشت ضمن تقدیر و تشکر از اداره ارشاد جهت برگزاری این نشست اظهار داشت: ما باید در دهدشت بمانیم و دهدشت را بسازیم اما متاسفانه بعضی در دهدشت فقط به عنوان سکوی پرتاب نگاه می‌کنند.

دهناد بابیان اینکه کرونا  معضلی برای علاقمندان به سینما است تاکید کرد:قبل از کرونا استقبال ضعیف بود ولی شرایط  کرونایی عملا ضربه جبران ناپذیری به ماوارد کرده است.

مدیرسینما دهناد دهدشت ازخبرنگاران خواست سینما دهدشت رایاری و با اطلاع رسانی سبب جذب مخاطب شوند.

برپایه گزارش صدای جنوب،کریمی نژاد فرماندار کنونی کهگیلویه و فرماندار وقت شهرستان لنده در جلسه فرهنگ سازی سینما(۱۴ ابان ۹۶) درباره سینما دهناد دهدشت با بیان اینکه سینمادهناد ،سینمای کهگیلویه بزرگ است گفته بود: اگر من فرماندار کهگیلویه بودم مشکلات آب،برق و گاز سینما دهناد را به مدت ۲سال مجانی می کنم.

وی در ادامه متفاوت ترازهرمسئولی بیان داشت: انجام کار فرهنگی هزینه دارد و باید پای کار ایستاد واینکه بخواهیم وبهانه بیاوریم که فلان دستگاه هم انتظار کمک دارند قابل قبول نیست وبایدسینماراازمنظری دیگر نگاه کنیم.
کریمی نژاد باانتقاد از تکیه برخی مسیولان نسبت به اینکه قانون اجازه نمی دهد و یابازرسی پاسخگوبایدباشیم گفت مدیرباید ترسی نداشته باشد مشکلات بازرسی و دیگردستگاه ها رانیز به جان بخرد.
فرماندار وقت لنده تاکیدکرده بود:همین قانون گفتن ها ،کهگیلویه رابه این روزانداخته که مادرهمه موارد عقب هستیم و وضمان این است.

کریمی نژاد در پایان صحبت های خود تاکید کرده بود: سینما دهناد دهدشت را میتوان نجات داد و آن هم نیازمند تلاش و همکاری همه مدیران کهگیلویه بزرگ است و به یک عزم همگانی نیاز است در غیر اینصورت باید مثل دیگر شهرستان های استان سینما را حذف کنیم.

حالا در زمانی که شاهد اخرین روزهای فرمانداری کریمی نژاد در کهگیلویه هستیم می طلبد که این مسئول پاسخگوی اظهارات خود در ان جلسه پس از ۴سال باشد و بگوید برای سینما دهناد دهدشت در دوران فرمانداری خود در کهگیلویه چکار کرده و به کدام حرف های خود در ان جلسه که حتی به مذاق پوزش فرماندار ان زمان کهگیلویه خوش نیامد پایبند بوده و انها راتحقق بخشیده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت