پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1400 ساعت 16:09:: شناسه خبر: 111197

رونمایی نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس از جعبه سیاه رتبه بندی معلمان؛

حمایت جانانه مجلس یازدهم از لایحه رتبه بندی معلمان/احیاء جایگاه و منزلت اجتماعی معلم در اولویت بهارستان

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از یک دهه و با اکثریت آراء تصویب شد.

صدای جنوب:

رونمایی نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس از جعبه سیاه رتبه بندی معلمان؛

حمایت جانانه مجلس یازدهم از لایحه رتبه بندی معلمان/احیاء جایگاه و منزلت اجتماعی معلم در اولویت بهارستان

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از یک دهه و با اکثریت آراء تصویب شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد در خصوص ماده ۸ لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان، اظهار داشت: صبح امروز و با ۱۸۱ رای موافق در صحن علنی مجلس این لایحه به تصویب رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش موظف به تدوین آیین‌‌نامه رتبه‌‌بندی معلمان شد، عنوان کرد: با رای مثبت نمایندگان به ماده ۶لایحه رتبه‌بندی، میزان افزایش حقوق معلمان نیز  مشخص و براساس ماده ۶  این لایحه، در اجرای بند (۶) سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حقوق و مزایای معلمان پس از اعمال رتبه‌های مندرج در ماده (۳) این قانون به تفکیک اعلام شد.

موحد، افزود: براین اساس برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد(۱۰%)، مربی معلم پانزده درصد(۱۵%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد(۱۲%) علاوه بر افزایش رتبه های قبلی، دانشیار معلم ده درصد(۱۰%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد(۵%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می شود.

وی، ابراز کرد: پس از اعمال بند (۱) این ماده، چنانچه حقوق و فوق العاده‌های هریک از معلمان از هشتاد ‌درصد(۸۰%) مجموع حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه  بزرگ در مجلس، اظهار داشت: بدون شک توسعه هر کشوری به نقش معلمان و نظام آموزشی آن بستگی دارد و باید قدردان زحمات فعالان عرصه تعلیم و تربیت باشیم و امید است که با تصویب این لایحه بخشی از مشکلات جامعه معلمان برطرف شود.

موحد، تصریح کرد: مجلس یازدهم تمام تلاش خود را برای رسیدن فرهنگیان به جایگاه واقعی آنها به کار می‌گیرد.

وی، بیان کرد: به طور قطع این نردبان شغلی و  تغییر نظام حقوق و دستمزد موجب ارتقای عملکرد فرهنگیان، کیفیت بخشی آموزش و بهره وری بیشتر در سیستم آموزشی کشور خواهد شد.

موحد با تاکید بر اینکه بنا به ضرورت و نیاز روز یک نظام آموزشی همواره باید بروزرسانی شود،تصریح کرد: بخشی از بروز رسانی علاوه بر تغییر در سیستم آموزشی تغییر در ساختار و توجه به معلم به عنوان پرچمدار دانش و فرهنگ است که امروز و با تصویب این لایحه مجلس با فرهنگیان همگام شد تا با رفع بخشی از دغدغه‌های معلمان آنها را برای برداشتن گام‌های بزرگ جهت انتقال دانایی و تربیت نسل جدید همراهی کند.

گفتنی است براساس  ماده ۸ این لایحه، آیین‌نامه اجرایی این قانون در خصوص نحوه تشکیل هیات‌‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی و منطقه‌‌ای، چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبه‌بندی، شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق العاده رتبه بندی حسب امتیازات حاصله، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون(به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌‌رسد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت