پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 دی 1395 ساعت 06:10:: شناسه خبر: 11299

منطقیان:

هاشمی رفسنجانی زبان گویای انقلاب اسلامی/راه و منش وسیره اوراپاینده و زنده نگاه داریم

بدون شک هاشمی در یادها پاینده و جاودانه است ،چون زندگیش سرشار از پیام آموزنده برای زندگی و زیستن شرافتمندانه بود

پایگاه خبری صدای جنوب:

درگذشت ناگهانی هاشمی  رفسنجانی زبان گویای انقلاب اسلامی و مبارز نستو و همیشه  در صحنه و مرد اندیشه ها و بحرانها وتدبیرها و اسوه استواری وعمل و شکیبایی و بردباری و بزرگمرد خاطره انگیز همه سالهای انقلاب،موجی از غم و اندوه را بر جان و روح مردمی که به صلابت و بزرگی او انس گرفته  بودندا فکند و همه دلها را داغدار و اندوهناک و سوگوار کرد. از آن زمان که انقلاب اسلامی درسرزمین ایران روی داد و چهره خود را نمایان ساخت،با نام  خاطره انگیز و نقش آفرین هاشمی رفسنجانی پیوند و گره ناگسستنی خورد و دراذهان جامعه نقش جاودانه بست و امروزفقدان ناگهانی او دلها را غمگین و چشمها را گریان و خاطرات دوران پرتلاطم انقلاب را بار دیگر درخاطره ها  و اذهان زنده کرد؛ چرا که در هر صحنه از انقلاب و موجهای توفنده آن، نقش هاشمی بی بدیل بود و جایگاه او بی نظیر. ویژگیهای هاشمی مختص به خود او بود و در قالب خاصی نمی گنجید و هیچ کس از عهده نقش ویژه او در بحرانها  و رویدادها برنمی آمد؛ چرا که تیزبینی و هوشیاری و درک او از زمانه و روزگار،از او چهره ای ممتاز و بی بدیل ساخته بود و هم اوبود که می توانست درهنگامه ها وخطرات و تنگناها و دوران صعب چاره گروگره گشاباشد.

این چهره روحانی در سیاست و تدبیر بی بدیل، در بردباری و خویشتن داری بی نظیر، در صلابت  و وقار مثال زدنی، در دقت نظر و سنجیده گویی درخور تحسین، در استواری بر عزم و اعتدال و استقلال شخصیت منحصر بفرد، در جامعیت دانش دینی و اجتماعی و سیاسی درخورستایش، در روشن بینی و بلند نظری نادر، در جامع نگری و جهان بینی متناسب با روح زمانه  و شرایط روز، کم نظیر بود و کمتر انسانی را می توان سراغ گرفت که در وی این همه صفات نادر و پسندیده و ستودنی با هم جمع شده باشد.

هاشمی یک روحانی و سیاستمدار چند بعدی و روشن بین بود و در قالب گروه و جریان خاصی نمی گنجید و ظرفیتی فراترداشت. بلکه گروهها و افراد با ایده ها و گرایشها و اندیشه ها و سلیقه های متفاوت می توانستند در سایه منش و روش او بیاسایند و برای سازندگی و پیشرفت کشور تلاش کنند. هاشمی در جریان انقلاب تجربه های مهم و مفید و گرانبهایی به دست آورد و با قرارگرفتن در جایگاههایی مانند وزارت کشور، نمایندگی و ریاست مجلس، ریاست جمهوری، فرماندهی کل قوا، ریاست خبرگان و مصلحت نظام، و…. دانشها وتجربه های سودمندی اندوخت و در همه این مسئولیتها  در قامتی بلند  و وزین  ظاهر شد و درنگاهها جا باز کرد.

هاشمی دربرابر طوفان ها و حوادث و موانع، صبر و صلابت و آزاد منشی و اعتدال پیشه کرد و عزت نفس و بلند همتی و استقلال شخصیت را از دست نداد و همین ویژگی ها و برجستگی ها از او یک چهره دینی، ملی و سیاسی کم نظیر ساخت.

هتاکان و بی ادبان و فرصت جویان بی قدر و کم مایه، نمی دانستندویانمی خواستندبدانندکه  هاشمی کیست و از چه گذرگاه های صعبی مانند هفت خوان رستم درشاهنامه عبور کرده است تا کشتی پرتلاطم انقلاب را به سرمنزل خویش رساند و ازگزندها درامان دارد. هاشمی مولود اسلام و انقلاب و مردم وآزمونهای سترگ بود و خدمات گران بها و فداکاری های او هرگز گم نخواهد شد و از یادهانخواهد رفت و مردم حق شناس هیچ گاه منزلت و عظمت او را از یاد نخواهند برد.

بدون شک هاشمی در یادها پاینده و جاودانه است ،چون زندگیش سرشار از پیام آموزنده برای زندگی و زیستن شرافتمندانه بود. او به ما درس ایمان، هوشمندی، تدبیر، صبوری، تیزبینی ، سکوت معنی دار، استقلال شخصیت، شهامت، سیاست مدبرانه، بلندنظری و جامع نگری، اعتدال، وقار و صلابت، استواری در راه هدف، احساس مسئولیت و در صحنه بودن آموخت.

هاشمی تنها قدر و اعتبار خود را با پست ها و منصب هایش بدست نیاورد بلکه بزرگی و برتری در ذات و منش او بود و این پست ها و منصبها بودند که به وجود او قدر و مرتبه یافتند.  بی انصافان بدانند که تهمت ها و توهینها هرگز دامن او را نخواهند آلود زیرا  خداوند خود وعده داده است که از مومنان دفاع نماید آنجا که فرموده است :” ان الله یدافع عن الذین آمنو ان الله لا یحب کل خوان کفور” قطعا خداوند از کسانی که ایمان آورده اند دفاع می کند زیرا خدا هیچ خیانتکار کفر پیشه ای را دوست ندارد( س،حج،آیه۳۸)

اینجانب به عنوان یک شهروند ایرانی درگذشت جانسوزحضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به همه مردم شریف استان و به ویژه دوستداران او از جان ودل تسلیت می گویم وازخداوند بزرگ خواهانم که به مابیاموزد که آن بزرگ راقدرشناسیم و  راه و منش وسیره اوراپاینده و زنده نگاه داریم.

 

محمودمنطقیان

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت