پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 اسفند 1400 ساعت 23:12:: شناسه خبر: 115312

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:دفاع مقدس بزرگ‌ترین گنجینه حوزه فرهنگ است

«درخشان» گفت: هیچ گنجینه‌ای بزرگ‌تر از دفاع مقدس برای حوزه فرهنگ وجود ندارد و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه همواره از جایگاه خاصی برخوردار بوده و از اولویت‌های بزرگ حوزه فرهنگ بوده است.   به گزارش خبرنگار صدای جنوب از یاسوج، مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه […]

«درخشان» گفت: هیچ گنجینه‌ای بزرگ‌تر از دفاع مقدس برای حوزه فرهنگ وجود ندارد و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه همواره از جایگاه خاصی برخوردار بوده و از اولویت‌های بزرگ حوزه فرهنگ بوده است.

 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب از یاسوج، مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و در رابطه با اجرای برنامه‌های مشترک بحث و تبادل‌نظر کردند.

«امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با بیان اینکه در حوزه فرهنگ در شرایط خاصی قرار داریم و نظرات و دیدگاه‌های متنوع و متفاوتی در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: ما دو محور اصلی در حوزه فرهنگ داریم یکی اینکه در جامعه‌ای اسلامی زندگی می‌کنیم و باید ترویج‌دهنده فرهنگ اسلامی باشیم و دیگر بحث فرهنگ‌های بومی است که برگرفته از زیست‌بوم فرهنگی استان و منطقه است و فرهنگ بومی و سنتی ما نیز ریشه در مسائل دینی و اعتقادی دارد.

وی به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه اشاره داشت و با بیان اینکه نسل امروز ما باید بداند که نقطه شروع انقلاب اسلامی از کجا بوده و با چه جانفشانی‌هایی شروع شده  است، افزود: فرهنگ دفاع مقدس همواره در جمهوری اسلامی فرهنگ غالب بوده و پذیرش عمومی خوبی در سطح جامعه داشته است که علت آن این است که ما با فرهنگ ایثار و شهادت عجین شده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به نقش جشنواره فیلم فجر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره داشت و بیان کرد: در این جشنواره همواره فیلم‌هایی مورد استقبال عموم قرار گرفته است که مربوط به حوزه دفاع مقدس بوده‌اند که نشان‌دهنده این است که فرهنگ دفاع مقدس زنده است و پذیرش عمومی خوبی را در جامعه دارد.

درخشان با تأکید بر اینکه ما به فرهنگ و هنر در بعد دفاع مقدس نگاه باورمندانه داریم و نگاه بخشنامه‌ای و کارگروهی در این زمینه وجود ندارد، گفت: هیچ گنجینه‌ای بزرگ‌تر از دفاع مقدس برای حوزه فرهنگ وجود ندارد و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه همواره از جایگاه خاصی برخوردار بوده و از اولویت‌های بزرگ حوزه فرهنگ بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، از اولویت‌دارترین و اساسی‌ترین برنامه‌های ما در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همه برنامه‌‌ها، همگرایی و همپوشانی خوبی با وظایف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، بنابراین نگاه به برنامه‌های مشارکتی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های جدی ما است و در این راستا باید باید ارتباطات بین‌بخشی این دو اداره‌کل تقویت شود.

درخشان در خصوص دانشنامه استانی دفاع مقدس نیز متذکر شد: این دانشنامه یکی از ضروریات حوزه فرهنگ است و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به تدوین این دانشنامه آمادگی همکاری دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت