پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اسفند 1400 ساعت 10:12:: شناسه خبر: 116298

ذخیره ۴۸۰ میلیون متر مکعب آب در سد کوثر گچساران

۴۸۰ میلیون متر مکعب آب در سد کوثر گچساران ذخیره سازی شد.

به گزارش  صدای جنوب ، مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: در زمان حاضر ۴۸۰ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد کوثر ذخیره سازی شده است.
اکبر خدری با بیان اینکه ۸۸ درصد از حجم مخزن سد کوثر پر است، افزود: این ذخیر سازی در پی بارش‌های سال زراعی جاری بوده است.
خدری اضافه کرد: تراز مخزن سد کوثر ۶۲۰/۳۷ متر و گنجایش این سد ۵۴۷ میلیون متر مکعب بوده و دبی ورودی آب سد کوثر هم اکنون ۱۸/۵متر مکعب بر ثانیه است.
وی با اشاره به اینکه حجم ورودی آب سد کوثر از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۷۵ میلیون مترمکعب است، ادانه داد:این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل حجم ورودی آب سد کوثر ۲۲۴ میلیون متر مکعب بوده است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثرگچساران با بیان اینکه حجم خروجی آب این سد در سال آبی امسال ۱۳۵ میلیون متر مکعب بوده و در سال گذشته این مقدار ۱۹۳ میلیون متر مکعب بوده است گفت: امسال برای مصرف آب شرب ۷۱ میلیون مترمکعب از سد کوثر اختصاص داده شد در سال گذشته ۵۴ میلیون مترمکعب اختصاص داده شد.
خدری با اشاره به اینکه امسال برای مصارف کشاورزی ۲۰ میلیون متر مکعب برای کشاورزی، بیش از یک میلیون متر مکعب برای صنعت و سایر مصارف ۳۶ میلیون متر مکعب انجام شده است افزود: در سال قبل برای کشاورزی ۱۹ میلیون متر مکعب، سایر مصارف ۳۴ میلیون متر مکعب از سد کوثر آب اختصاص داده شد.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۵ میلیون مترمکعب رهاسازی از سد کوثر انجام شد اضافه کرد: در سال آبی امسال تا کنون ۱۲۹ میلیون متر مکعب برای کل مصارف عنوان شده استفاده شده، در صورتی که در سال گذشته این میزان ۱۰۹ میلیون مترمکعب بوده است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت