پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 فروردین 1401 ساعت 21:01:: شناسه خبر: 118753

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چرام منصوب شد

آیین‌ معارفه دبیر شهرستان چرام با حضور رئیس ستاد شهرستان چرام و جمعی از مسئولین و دبیر ستاد امر به معروف ‌و نهی از منکر استان در دفتر امام جمعه شهرستان چرام برگزار شد.   به گزارش صدای جنوب، در این آیین حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه و رئیس امر به معروف […]

آیین‌ معارفه دبیر شهرستان چرام با حضور رئیس ستاد شهرستان چرام و جمعی از مسئولین و دبیر ستاد امر به معروف ‌و نهی از منکر استان در دفتر امام جمعه شهرستان چرام برگزار شد.

 

به گزارش صدای جنوب، در این آیین حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه و رئیس امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چرام گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوری که اگر این فریضه ترک شود اشرار بر ما مسلط خواهند شد.

وی افزود: معرفی جناب اقای امین نسب بعنوان دبیر ستاد امر بمعروف و نهی از منکر چرام را به فال نیک میگیریم. وایشان در این مدت نسبت به این امر اهتمام داشتند.

 

افشار بیان نمود: با لطف خداوند متعال گروههای مردمی امر با معروف شکل خواهد گرفت و معروف ها را در جامعه بسط و گسترش خواهیم داد تا منکرات اجازه بروز و ظهور پیدا نکنند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام پیش قدم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به درگاه حق تعالی در این ماه پرفیض و برکت برای همگان بیان کردند: 

ان شاءالله که خداوند متعال به حرمت و برکت این ایام مبارک، توفیق درک لیالی قدر که برابر با هزاران سال عبادت است را به همه ما عنایت بفرماید. 

«وَ إِذْ قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَهِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَهً قالُوا»

 

 انسان به عنوان اشرف مخلوقات، قابلیت و استعداد دریافت مراتب والای انسانی و قرب به حضرت حق را دارد و باید تلاش کند تا به جایگاه اصلی خود برسد. پس انسان زمانی اشرف مخلوقات است که به واسطه اختیاری که دارد، کرامت انسانی خویش را پاس داشته و تلاش کند تا شایستگی خلافت الهی را در خود ایجاد نماید. با همین شرط و دلیل است که انسان در زمین خلیفه خداوند می شود و این از باب تفضل خاص الخاص، خالق آدم بوده که در میان این همه آفریده، با قدرت اختیار و پرستش، انسان خلیفه الله می شود.  

 ماهیت و شاکله وجود انسان را جسم و روح تشکیل می دهد که اگر زخمی بر جسم انسان پدید آید، انسان قدرت تحمل آن سختی و درد حاصل را ندارد؛ لذا از این مطلب می توان به این نتیجه رسید که انسان به دنبال رفاه است و روح انسان هم به تبع، توان تحمل درد و رنج را ندارد.  

برای همین خداوند متعال برای رفاه و آسایش انسان به واسطه اولیا و انبیا احکام خود را ابلاغ فرمودند و در ابتدا در حدیث قدسی می فرمایند: یَابنَ آدَمَ، خَلَقتُ الأَشیاءَ لِأَجلِک وخَلَقتُکَ لِأَجلی؛ ای انسان همه آنچه را که در حیات دنیوی خلق کردم برای تو آفریدم و اما تو را برای خودم آفریدم و این همه تو را صاحب ارزش کردم که برای خودم باشی و آنچه که از تو‌می خواهم: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ»؛ فقط بندگی من را داشته باش و این بندگی در حیات دنیوی توسط رسل و ‌اولیاءالهی در قالب احکام و دستورات الهی که همان قانون حاکمیت خدا بر روی زمین است، ابلاغ می شود. اما آسایش بیش از حد و رفاه طلبی، در یک زمانی جای این قانون حاکمیت که در قالب احکام دین و دستورات الهی بود را می‌گیرد و به جای آن حاکمیت غیر دینی را جایگزین می کند.

در آنجایی که بت پرستی رایج شد، ریشه بت پرستی زمانی اتفاق افتاد که انسان در حال پرستش خانه خدا به سبب علاقه ای که به این عبادتگاه داشت و حضور همیشگی هم برایش میسر نبود، به دنبال راهکاری برای جبران بود و از کعبه تکه سنگی را برداشت و به دلیل این دلتنگی، کم کم این شیء، تبدیل به یک جسم مقدس گردید و این گونه بت پرستی شکل گرفت و انسان به سمت گمراهی رفت و حاکمیت غیر دینی شکل گرفت و امروزه باید قانونمندی و‌ پایبندی به قانون؛ ‌ولو بر خلاف منافع فردی باشد در کشور فرهنگ سازی شود و مردم خود مجری قانون باشند. یکی از قوانین الهی که باید در جامعه گسترش پیدا کند فریضه امر به معروف ‌ونهی از منکر است که با اجرای قانون و امر به معروف و نهی از منکر می توان به آن هدف مطلوبی که مدنظر اسلام برای شکل گیری تمدن اسلامی است، رسید.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت