پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 اردیبهشت 1401 ساعت 11:02:: شناسه خبر: 118808

شیوه گذشت از خود گذشت مهم تر است، گذشت خانواده همتی یک گذشت نیکو و ارزشمند است و با خدا معامله کردند

  به گزارش صدای جنوب ؛دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در گردهمایی وحدت آفرین و بخشش قاتل در طایفه مشایخ چرام که در مصلی نمازجمعه چرام برگزار شد بیان کرد: در تمام نظام های دنیا حرکت به سوی نهادهای سازشی شکل گرفت و خوشبختانه در سند تحول قضایی به این موضوع […]

 

به گزارش صدای جنوب ؛دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در گردهمایی وحدت آفرین و بخشش قاتل در طایفه مشایخ چرام که در مصلی نمازجمعه چرام برگزار شد بیان کرد: در تمام نظام های دنیا حرکت به سوی نهادهای سازشی شکل گرفت و خوشبختانه در سند تحول قضایی به این موضوع تاکید شده است.

رئیس کل دادگستری اضافه کرد: اثار مثبت صلح و سازش نمایان است و امروزه بیشتر نیازمند ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان هستیم.

وی ابراز کرد: روزانه با مردم چرام ارتباط دارم حتی نخبگان دیدگاهی دارند که همه موارد باید از طریق مراجع قضایی و نظامی حل شود.

دکتر نگین تاجی با اشاره به آمار نگران کننده ای از چرام گفت:آماری به شما بدهم که در زندان یاسوج بیشترین بازداشت های موقت و تبعیدی هامربوط به چرام است

وی افزود:یعنی با این تبعیدی ها و برخوردهای تند قضایی آیا قضیه کاملا حل می شود ولی این شیوه اثر گذار نیست ؛پس نقش نهاد خانواده چه می شود؛مهارت های زندگی در خانواده ؛شما از ما انتظار دارید اما خودتان دارید چکار می کنید برای فرزندانتان چه استراتژی دارید .

نگین تاجی با اشاره به اینکه قوه مجریه هم باید برای اشتغال جوانان برنامه داشته باشد و دستگاه های فرهنگی و تربیتی نقش خود را ایفا کنند خطاب به مردم چرام و معتمدین و مدیران شهرستان گفت:اگر چرام به آن عظمت خودش می خواهد برگردد خودتان نقش اساسی دارید و‌همیشه منتظر دستگاه قضایی و پلیس نباشید.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تشکر دارم از خانواده همتی بابت گذشتی که داشتند از دو جهت یکی اصل رضایت که حضرت علی (ع)تعبیر زیباو لطیفی دارد که زیور بزرگی گذشت است و در شعر زیبا و تاثیرگذار خواهر مرحوم همتی نشان داده شد که خانواده عزیز و بزرگی هستند .

وی افزود: شیوه گذشت از خود گذشت مهم تر است، گذشت خانواده همتی یک گذشت نیکو و ارزشمند است و با خدا معامله کردند.

وی با اشاره به بعضی گذشت ها که میلیاردها تومان پول طلب می کنند بیان کرد گذشتی که بخواهیم میلیاردها تومان پول بدهیم نباشد بهتر است و گذشتی گذشت است که با خدا معامله باشد.

دکتر نگین تاجی اظهار داشت: برخورد قاطعانه در سطح استان به نحوی بود که زندان یاسوج پر است.

وی بیان کرد چند توصیه به دادستان چرام دارم دستگاه قضایی نمی تواند صبرکند و دستگاه قضایی وظیفه دارد با موارد ناامنی برخورد کند.

قاضی القضات استان با اشاره به اینکه به گواه آمار می گویم در برخورد با جرایم خشن ؛اراذل و اوباش و سرقت ها کسانی که امنیت مردم را نشانه گرفته آند ما هیچ تعارفی با کسی نداریم و در آمارها بیشترین بازداشتی های موقت در کشور مربوط به استان ما است.

وی افزود:,ما در شاخص های ۱۴,گانه در سند تحول که کاهش جمعیت کیفری است و رتبه ششم بودیم اما این رتبه را نخواستیم و برخورد قاطعانه به گونه ای شده که الان زندان یاسوج پر است.

نگین تاجی اعلام کرد:احکام تبعید فراوان صادر شده و احکام تبعید پس از پایان مجازات حبس شکل می گیرد.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در مرکز استان که تجربه خوبی در یاسوج اتفاق افتاد بیان کرد :در این طرح حضور پلیس باید برای مردم ملموس باشد و دادستان باید پا به پای پلیس باشد و با گشت زنی در راستای این طرح خصوصا در شهرک که ناامن آیت قدم های مثبت بردارید.

وی خطاب به دادستان چرام گفت :کسانی را که دستگیر می کنید از تمامی نهادهای ارفاقی محروم شود .

رییس کل دادگستری استان در خصوص پرونده های قتل بیان کرد که حکم قصاص صادر شده و باید در دیوان عالی کشور برود ما هم پیگیری می کنیم که سریعتر انجام شود.

وی افزود:پرونده آتش سوزی خانه ها را با جدیت بیشتر در ماه های آینده پرونده آنها بسته شود و احکام سنگین و قاطع صادر شود.

نگین تاجی گفت: به کسانی که قصد ناامنی در شهر چرام دارند و آنهایی که می خواهند نظم را بهم بزنند ؛هشدار میدهم آینده شما دار مجازات و تبعید است.

وی ابراز کرد: کسانی که قدرت نمایی در فضای محازی دارند به جد برخورد شود و نیروی انتظامی کم کاری نباید داشته باشد در مراسمات عزا و عروسی مستند سازی کنند ؛دستگاه قضایی منتظر اقدام شما و مستندسازی است چرا هزاران تیر در این مراسمات شلیک می شود اما مستندسازی نمی شود

وی افزود:با کسانیکه در عروسی ها و عزا اقدام به شلیک می کنند به جد برخورد شود و اگر ادامه داشته باشد ضعف نیروی انتظامی و به پای دادستان هم نوشته می شود ما تعارفی با کسی نداریم چرا که مردم امنیت می خواهند.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت