پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 بهمن 1395 ساعت 15:11:: شناسه خبر: 12114

گزیده ای از خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد در نماز جمعه امروز

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در دفاع مقدس و در ساختن کشور بار سنگین کارها بر دوش جوانان بود و اکنون هم اگر به دنبال تعالی کشور هستیم باید به جوانان نخبه بها داده شود تا بار سنگین انقلاب و نظام و کشور را به دوش بکشند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد این هفته به مسائلی مختلفی پرداختند که موضوع آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران و انتقاد از برجام بخاطر یکسالگی این توافق، در این میان مورد توجه ائمه جمعه قرار گرفته بود.

به گزارش صدای جنوب،چکیده ای از خطبه های این هفته نماز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد می آید:

به جوانان بها داده شود/ یک جانور دیگر جای اوباما آمد/ آتش نشانان سوختند تا به دیگران جان بدهند

حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج گفت: اوباما با کوله‌باری از جنایت به خصوص در حق مسلمانان کاخ سفید را ترک کرد.

وی به اوبامای جنایتکار اشاره کرد و گفت: امروز وی با کوله‌باری از خیانت‌ها کاخ سیاه را ترک و جانوری دیگر به جای وی به این کاخ آمد در حالی که در دوره اوباما در کشورهای اسلامی جنایت‌های عجیبی به وقوع پیوست و خون‌های زیادی به زمین ریخته شد.

وی در ادامه پرقیمت‌ترین ثروت یک مملکت را جوانان آن مملکت دانست و گفت: باید زمینه رشد آن‌ها فراهم شود و آینده خوبی در انتظار جوان‌ها باشد.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در دفاع مقدس و در ساختن کشور بار سنگین کارها بر دوش جوانان بود و اکنون هم اگر به دنبال تعالی کشور هستیم باید به جوانان نخبه بها داده شود تا بار سنگین انقلاب و نظام و کشور را به دوش بکشند.

حسینی به نکته‌ای که تذکر آن مهم است اشاره کرد و گفت: در خصوص ساختمان پلاسکو و این حادثه باید پیش‌بینی لازم انجام می‌شد. همچنین به فداکاری آتش‌نشانان توجه کنیم و نسبت به چنین نیروهایی باید قدردان بود و ارزش آن‌ها در جامعه نهادینه شود.

حسینی گفت: آتش‌نشانان در این حادثه سوختند تا به دیگران جان بدهند و نکته دیگر این که مردم در چنین مواقعی با ماموران آتش‌نشانی همکاری کنند و به هشدارهای آن‌ها توجه کنند.

حادثه پلاسکو امنیتی نبود

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران با اشاره به حادثه روز گذشته پلاسکو تهران و تسلیت به بازماندگان بیان کرد: امروز شاهد هستیم که با هوشیاری مرزداران، سپاه پاسداران و سربازان مخلص امام زمان(عج) دشمنان ما هرچه کردند نتوانستند ایران را ناامن کنند اما گاهی اوقات حوادثی پیش می‌آید که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

حجازی ادامه داد: جمعی از هم‌وطنان ما در حادثه پلاسکو تهران جهاد کردند و شهادت گونه از بین ما رفتند. چنین حوادثی تلنگری برای همه است چرا که باید توصیه‌ها و دستورات ایمنی را جدی بگیریم.

وی افزود: مشاهده کردیم دشمنان ما و آنهایی که بیمار هستند به دنبال این بودند که این حادثه را امنیتی جلوه دهند اما این حادثه‌ای بود که اتفاق افتاد و دشمن نیز باید بداند هیچ غلطی در این رابطه نمی‌تواند بکند.

حجازی در ادامه بیان کرد: از تاریخ ۲۹ دی تا ۵ بهمن هفته هوای پاک نامگذاری شده است و در این رابطه باید سعی کرد خدمات مجموعه کارکنان محیط زیست را ارج بنهیم و این عزیزان را یاری کنیم چرا که هوا و زمین پاک متعلق به همه است.

 نباید به شیطان اکبر خوش‌بین بود

حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که قرار بود در موقع امضا برجام، همه تحریم‌های بانکی برداشته شود، گفت: تحریم که برداشته نشد بلکه چند تحریم جدید اضافه شد، قرار بر این بود که تحریم‌های بانکی برداشته شود اما بعد از برجام، بانک کانادایی را به دلیل ارتباط بانکی با ایران جریمه کردند.

وی، افزود: آقای ظریف در مجلس شورای اسلامی گفتند؛ تمدید قانون ایسا نقص برجام است که کنگره آمریکا این قانون را تمدید کرد و آقای کری و وزیر خارجه آمریکا گفته بود اگر کنگره تصویب کند، اوباما لغو می‌کند که چنین نکرد.

افشار، ادامه داد: تیتر یکی از روزنامه‌های سال گذشته این بود که امضای کری در برجام تضمین است اما دیدیم که امضای شیطان تضمین ندارد، قبل از توافق می‌گفتند که با اجرای برجام رونق اقتصادی شکل می‌گیرد اما جیب مردم و آمارها می‌گوید وضع اقتصادی مناسب نیست.

خطیب جمعه چرام، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند ما با توافق هسته‌ای آمریکا را منزوی کردیم، آمریکا ۱۰۰ هزار نفر را در هیروشیما در اثر بمب اتم از بین برد، هواپیمای مسافربری ما را در خلیج فارس سرنگون کرد اما منزوی نشد، حال با یک قرارداد که عمل نکرده، منزوی شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی بدعهدی آمریکا را مقام معظم رهبری از ابتدای مذاکرات داشتند، تصریح کرد: امروز که بد عهدی آمریکا روشن شده، توجیه خیانت آمریکا قابل پوشش نیست و نباید با سهل اندیشی منافع ملی را به خطر انداخت و به شیطان اکبر خوش‌بین بود.

برجام شربتی شیرین اما زهرآگین بود

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه کبگیان گفت: چرا با طناب پوسیده دشمن قسم خورده باید به قعر چاه بی‌بازگشت برویم زیرا برجام سهم مهلکی بود که در شربت رنگین معامله ننگین، دشمن با دستکش مخملی آن را به ما تزریق کرد و الان هم با تفسیر به رای می‌گوید که باید بازنگری شود.

این خطیب جمعه درباره روز گمرک و ارزش حیاتی آن بر اقتصاد کشور گفت: سر سخن ما با نمایندگان مجلس و دولت محترم است که چرا تاثیر نفوذ در تحمیل واردات بی‌رویه خارجی باید به جایی برسد که حتی در نیازهای اولیه محتاج بشویم.

وحدانی‌فر با تسلیت حادثه پلاسکو و آرزوی سلامتی برای مفقودین این حادثه دلخراش گفت: اف بر شرف و نامردی رسانه‌های ضدانقلاب که جوانان ما در زیر آوار مفقود و جان داده‌اند و آن‌ها با بی‌شرمی کامل در موضع‌گیریشان جوسازی و فتنه‌گری می‌کنند.

وی گفت: اما کوردلان بی‌غیرتی که بویی از انسانیت نبرده‌اند کجایند که صفوف طولانی خون دادن ملت و بسیج خودجوش نیروهای نظامی و انتظامی را به تصویر بکشید.

امام جمعه کبگیان در ادامه افزود: کسانی که در اندیشه خودشان با دادن آمارهای پوچ به مردم می‌خواهند خروجی مدیریت خود را پررنگ جلوه دهند بدانند که مردم همه چیز را می‌دانند و قضاوتگران خوبی هستند.

مراقب سرطان باشید/ مشکلات شهرک‌های اطراف لنده برطرف شود

حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا امام جمعه موقت لنده یادآور شد: تنها یدک کشیدن نام اسلام و ولایت کافی نبوده و باید هر کس در هر پست و مقامی است، امیرالمؤمنین را به عنوان شاخص برگزیند و در مسیر خدمت به خلق گام بردارد.

وی ادامه داد: برخوردهای قاطع قوه قضائیه با فسادهای اداری و فیش‌های نجومی  مهمترین گام مؤثر در جهت تثبیت نظام و انقلاب بوده است.

امام جمعه موقت لنده به برجام و بدعهدی آمریکا اشاره و افزود: ما باید بدانیم که دشمنی و بدعهدی آمریکا با ملت ایران همچنان ادامه داشته و ما چیزی جز بی اعتمادی از آمریکا شاهد نبودیم هرچند تیم مذاکره کننده ما تلاش‌های خود را انجام داده‌اند.

الهی‌نیا هفته مقابله با سرطان را یادآور شد و گفت: تنظیم رژیم غذایی، سیگار نکشیدن و توجه جدی به سلامت همه راه‌هایی برای مقابله با سرطان بوده و هرچند که علم و تکنولوژی پیشرفت‌هایی داشته ولی پیشگیری مهمترین اولویت برای مقابله با سرطان می‌باشد.

وی در ادامه به تلاش و شهادت آتش‌نشان‌ها در آتش‌سوزی پلاسکو در تهران اشاره و گفت: تلاش آتش‌نشانها برگرفته از روحیه ایثار و از خودگذشتگی بوده که این روحیه را باید در سطح جامعه ترویج دهیم.

امام جمعه موقت لنده به مشکلات شهرک‌های اطراف لنده اشاره و افزود: خیابان‌ها و معابر این شهرک‌ها در شأن مردم این شهرستان نبوده و باید با تلاش و جدیت در جهت بهسازی آن‌ها گام برداریم.

الهی‌نیا با اشاره به نگرانی و گلایه‌های ساکنان شهرک‌های اطراف لنده گفت‌: رسیدگی به مشکلات شهرک‌های لنده اولویت اصلی مسؤولان شهرستان باشد.

رسم بدی که در دیشموک وجود دارد

حجت‌الاسلام شعیب عبدالپور امام جمعه موقت دیشموک با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در پیام خود به حادثه غیرمترقبه اشاره داشتند و با تسلیت شهادت چند تن از آتش‌نشانان جان‌برکف که در این حادثه بزرگ به شهادت رساندند طلب مغفرت کردند.

وی با اشاره به موضوع گازرسانی به منطقه دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران و مسؤولانی که در حال پیگیری و تسریع در این روند گازرسانی هستند گفت: به شکر خداوند این پروژه در حال اجرای عملیات است و فعال بودن این پروژه مایه خوشحالی مردمان این منطقه است و امیدوارم که در کمترین زمان به مرحله افتتاحیه و بهره‌برداری برسد.

عبدالپور در ادامه گفت: متاسفانه در منطقه دیشموک رسم بدی وجود دارد و این رسم برای مردم این منطقه یک سنت شده که در هنگام مرگ و میر و فوت بستگان خود از خوانندگانی همراه با نوازندگان نی استفاده می‌کنند که کار خیلی اشتباه و بدی است.

وی تشریح کرد: ما باید بدانیم این سنت یک سنت خیلی بی‌ارزش و بیهوده است و این رسم بد باید توسط مسؤولان این منطقه برداشته و فرهنگ‌سازی شود.

خطیب موقت شهر دیشموک گفت: به جای این همه نوازندگی و خوانندگی آن هم بیش از دو خواننده در مراسمات عزاداری خواندن قرآن و ادعیه و روضه‌خوانی بسیار تاثر گذار خواهد بود.

وی گفت: هزینه‌ کردن میلیون‌ تومانی در جهت استفاده از این خوانندگانی که یک برنامه‌ اضافی و هزینه‌بر است کاری ناپسند و ضربه زدن به خانواده‌های عزادار است.

عبدالپور گفت: این روش و سیره که ما در مراسمات داریم استفاده می‌کنیم به روش و سیره امامان معصوم مطابقت ندارد که باید چیزی را که روح میت را تسکین می‌دهد و عذاب قبر را کمتر می‌کند عملی کنیم.

وی متذکر شد: استفاده از خواندن قرآن، روضه‌خوانی، مداحی و سینه‌زنی بر حسنات میت اضافه خواهد کرد و اجرا کردن این برنامه‌ها در مراسمات عزاداری ذخیره‌ قیامت است.

برجام ولد نامشروع است/ درخواست برای پیگیری موضوع برادر رئیس جمهور در قلعه‌رئیسی/ تعریف و تمجید از نماینده کهگیلویه

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه‌رئیسی با اشاره به یک سالگی برجام عنوان کرد: در آغاز کار دولت قریب به ۲۰ هزار سانتریفیوژ در کشور کار می‌کرد حالا ۵ هزار بیشتر نیست، اورانیم را تا ۲۰ درصد غنی می‌کردیم حالا حدود ۳ درصد داریم و امروز باید نگاه کنیم که چه داشتیم و چه به دست آوردیم.

این خطیب جمعه افزود: امروز عمده تحریم‌های بانکی و مالی هست و آمریکا به ظاهر می‌گوید تحریم نیست اما طبق قانون isa هرکسی با ایران معامله کند روی کاغذ پدرش را در می‌آورند.

صلواتی با بیان اینکه برجام یک ولد نامشروع است که در آینده هرکسی آن را به گردن دیگری می‌اندازد تصریح کرد: برجام قطعا برای کشور خساراتی دارد و ادامه‌دار است و به این زودی از شر و گرفتاری‌های برجام نجات پیدا نمی‌کنیم.

وی گفت: دشمن در برجام امتیازات لازم را از ما گرفت و عده‌ای از روی غفلت بر طبل پیروزی برجام می‌کوبند.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه با تقدیر از زحمات نماینده شهرستان کهگیلویه در جهت حل مشکلات منطقه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در سطح منطقه مسؤولان در خواب هستند با تلاش‌ها و زحمات نماینده محترمخبرهای امیدوار کننده از گاز، راه و ورزشگاه است که مردم باید امیدوار باشند که کل پروژه گاز با اعتبار اختصاص یافته به مناقصه رفت.

وی گفت: در خصوص جاده با پیگیری انجام شده روند پروژه رو به ملی شدن است و در خصوص ورزشگاه با اعزام کارشناسانی به منطقه باید امیدوار به ساخت این ورزشگاه در آینده نزدیک باشیم که به نیابت از مردم منطقه از زحمات شبانه‌روزی نماینده محترم شهرستان کهگیلویه بزرگ در مجلس تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از زحمات فرماندار و استاندار به خاطر داشتن چنین دغدغه‌هایی تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه نیاز امروز کشور یک قوه قضائیه مستقل و شجاع است اضافه کرد: همه مسئولان کشور باید از حرکت مبارک قوه قضائیه حمایت کنند و حمله دشمنان خارجی و برخی دنباله‌های داخلی نشان از حرکت درست قوه قضائیه است.

صلواتی خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه می‌خواهیم در مبارزه با فساد به هیچ جناح و فردی توجه نکند و وابستگی به افراد و مسوولان را در نظر نگیرد و از نقد منصفانه استقبال کند و موضوع برادر رئیس جمهور را مشخص کند.

برجام را می گذارند لب طاقچه و آبش رو می‌خورند؟ / انتقاد شدید از استاندار کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام عبدالرحیم امام جمعه باشت با اشاره به مسئله هوای پاک، بیان کرد: هوای پاک برای زندگی همه ما ضروری است و باید اهمیت آن یادآور شود.

وی ادامه داد: همه ما در قبال هوای پاک مسؤول هستیم، در این زمینه در کشور دستگاه‌هایی متولی هستند، اما قطعاً اگر ما مردم همراهی و کمک نکنیم، این مسئله به سرانجام نخواهد رسید.

امام جمعه باشت تبیین کرد: منطقه ما که دارای جنگل‌های خوبی است، اما شاهدیم که این جنگل‌ها توسط عده‌ای سودجو قلع و قمع می‌شوند که خیلی نگران‌کننده است و در غفلت مسؤولان تبدیل به زغال می‌کنند، امیدواریم مسؤولان این مسئله را جدی بگیرند.

عبودی با اشاره به سالگرد برجام، اظهار کرد: نزدیک به یکسال از برجام گذشت، اساس برجام بر این بود که همه‌ی تحریم‌ها برداشته شود، اما این امر میسر نشده است.

وی با بیان اینکه این مسئله سیاسی نیست و همان طور که همه می‌دانند برجام مسئله ملی است، با اشاره به بدعهدی آمریکا، اظهار کرد: بدعهدی آمریکا طبیعی است، ۳۷ سال که نه، ۲۰۰ سال دیگر هم با ایران و اسلام دشمنی می‌کند.

خطیب جمعه باشت اضافه کرد: مردم متوجه هستند و اخبار را رصد می‌کنند، نمی‌توان مردم را گول زد، در همین مسئله قانون ۱۰ ساله(ایسا) کنگره تأیید کرد و بعد اوباما هم امضا کرد، اما تیم مذاکره‌کننده که بچه‌های ما هستند و بارها از آنها حمایت کرده‌ایم می‌آیند و مصاحبه می‌کنند که در جلسه اخیر امریکایی‌ها قول داده‌اند که بی‌اثر باشد؛ آدم غصه می‌خورد، یک دیپلمات ایران فکر و مصاحبه‌اش این باشد؟ بچه هم می‌فهمد که این حرف خنده‌آور است، در کنگره تصویب شد و رئیس جمهور هم امضا کرد، پس می‌گذارند لب طاقچه و آبش رو می‌خورند؟ این قانون است و باید اجرایش کنند.

عبودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرار بود با برجام هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم اقتصاد کشور، ادامه داد: سانتریفیوژها را تا ۵ هزار کاهش دادیم، قلب اراک را هم با بتن پر کردیم، هنوز تحریم‌های بانکی ادامه دارد، با برجام چه چیزی به دست آوردیم؟

عبودی بیان داشت: به صراحت می‌گویم برجام نافرجام بود، می‌گویند ۱۰۰ دستاورد داشت، دو تا از آنها را بگویند ۹۸ تای دیگر برای خودشان.

امام جمعه باشت در خصوص اینکه می‌گویند جزئیات را با رهبری هماهنگ کرده‌ایم، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و این آقایان را گوش داده و کنار هم بگذارید، آدم غصه می‌خورد و ناراحت می‌شود که حالا که برجام به سرانجام نرسید از رهبری هزینه می‌کنند.

وی ادامه داد: جیب، معیشت و اقتصاد مردم را نگاه کنیم بعد بگوییم برکات داشت، خودمان را گول نزنیم، برگردیم و صادقانه به مردم بگوییم با یک دشمن قدار مذاکره کردیم، دشمن ما بدعهد از آب درآمده، آدم باید این شجاعت را داشته باشد و اتفاقاً محبوبیتتان بیشتر می‌شود.

خطیب جمعه باشت با اشاره به سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان باشت و سرکشی از پروژه‌های عمرانی این شهرستان با اشاره به پروژه مصلای باشت، بیان کرد: شما استاندار نظام اسلامی هستی، مصلی محل اقامه نماز مردم است، چرا به آن جا سر نمی‌زنی؟ این هم یک پروژه است.

وی ادامه داد: آقای استاندار این پروژه متعلق به عبودی نیست، پروژه برای مردم باشت است، پروژه عمومی بوده و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، فردا ببینید مصاحبه می‌کنند که ما چقدر اعتبار گذاشتیم، پس مردم اعتبار کجا می‌رود؟ بروید نگاه کنید حتی یک آجر روی آجر نگذاشته‌اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت