پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 بهمن 1395 ساعت 21:11:: شناسه خبر: 12134

استاندار:

تنها راهکار کاهش بیکاری توجه به سرمایه گذاری در بخش خصوصی است

از مجموع بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی در کشور، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که افزون بر ۱۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در بخش های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی تاکنون در این استان به چرخه تولید و فعالیت مجدد بازگشته اند.

به گزارش صدای جنوب،سید موسی خادمی روز جمعه در حاشیه بازدید از برخی طرح های گردشگری در شهرستان های بویراحمد و دنا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که افزون بر ۹۶۰ میلیارد ریال تاکنون برای فعالیت مجدد این طرح ها تسهیلات و نقدینگی پرداخت شده است.
از مجموع بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی در کشور، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال است.
وی گفت که ۱۵ مورد از این واحدها در کهیگلویه و بویر احمد به طور کامل راکد و مابقی نیز نیمه فعال بودند.
خادمی حمایت از سرمایه گذاران در بخش های مختلف را رویکرد و راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید و همچنین مدیریت اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت که تمامی دستگاه ها و نهادهای متولی در امر اقتصاد باید زمینه را برای جذب بیشتر سرمایه گذار در این استان فراهم کنند.
وی بیان کرد که به نظر می رسد یکی از موانع جدی در امر سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویر احمد وجود برخی معارضات اجتماعی و دخالت های بی جا در این راستا است که باید دستگاه قضایی، فرمانداران و سایر نهادهای نظارتی در این استان به این موضوع ورود و با افراد خاطی برخورد کنند.
خادمی معضل بیکاری و نبود اشتغال درکشور و این استان را یادآور شد و بیان کرد: تنها راهکار کاهش بیکاری توجه به امر سرمایه گذاری و کمک گرفتن از بخش خصوصی است.
وی برخورداری از تولیدات متنوع کشاورزی، باغی، ماهیان سرد آبی، دام و طیور، صنایع دستی و بومی، داشتن جاذبه های کم نظیر گردشگری بویژه اکوتوریسم، گیاهان دارویی نادر، برخورداری از معادن و ذخایر معدنی را از مهمترین ظرفیتهای سرمایه گذاری در این استان ذکر کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ادامه از غاره زیبا و منحصربفرد ده شیخ در بخش پاتاوه شهرستان دنا بازید کرد و گفت: سرمایه گذاری و شناسایی این غار یکی از مهمترین اولویت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان باشد.
خادمی بر ضرورت رفع موانع و حمایت قاطع مجموعه مدیریتی و متولیان امور اقتصادی با سرمایه گذار این طرح تاکید کرد.
شهر تاریخی پاتاوه یکی از بزرگترین بخش های شهرستان دنا با جمعیتی حدود ۳۰هزار نفر در ۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
استاندار با تشریح برخی ویژگی ها و جذابیت های خاص غار ده شیخ پاتاوه گفت که طرح زیباسازی، احداث جاده دسترسی و ایجاد زیرساخت های لازم برای اسکان و رفاه گردشگران در این منطقه ویژه گردشگری در حال اجراست.
وی با تقدیر از سرمایه گذار خوش ذوق در این طرح مهم گردشگری خواستار حمایت دستگاه های متولی و همچنین افراد محلی و بومی منطقه از حضور این سرمایه گذار شد.
خادمی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران رونق، اشتغال و توسعه در مناطق مختلف استان را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد که با ساخت و ایجاد کمپینگ اقامتی و زیرساخت های لازم در پایین دست این غار افزون بر ۱۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که فاز نخست این طرح اقتصادی نیز دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد که افزون بر ۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.
این غار یکی از جاذبه های توریستی و جذاب در کهگیلویه و بویراحمد است که در ۲ کیلومتری روستای ده‌شیخ و در ۳۵ کیلومتری شهر توریستی سی‌سخت و ۵۵کیلومتری یاسوج مرکز این استان قرار دارد.

gardshgari-khadmi-1-768x512
بر اساس بررسی‌های زمین‌شناسی، شکل‌گیری این غار مربوط به دوره دوم زمین‌شناسی بوده که در سالیان طولانی، بر اثر ریزش نزولات جوی، حفره‌هایی در غار ایجاد شده و آب درون حفره‌ها به بیرون راه یافته و به این ترتیب سبب ایجاد قندیل‌های اعجاب‌انگیز و دالان‌های زیبا شده است.
این غار یکی از شگفت‌انگیزترین غارهای شناخته‌شده در کشور است که دهانه آن در ارتفاع هزار و ۶۷۰متری از سطح دریا واقع شده و بسیار تنگ و باریک است.

۸۲۳۹۴۶۰۵-۷۱۳۴۱۶۴۹
غارنوردان این غار را به دلیل قرار گرفتن در همسایگی و بالادست روستای ده شیخ، به نام همین روستا نامگذاری و سرشار از جذابیت های بدیع و شگفتی های حیرت آور توصیف کرده اند.
انبوه درختان و جنگل های زیبای بلوط، رودخانه بشار زیبا و خروشان و دره های عمیق بکر و دست نخورده بر عظمت و زیبایی این پدیده شگفت طبیعی افزوده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت