پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 خرداد 1401 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 121638

امام جمعه دهدشت در دیدار رئیس و پرسنل محیط‌زیست کهگیلویه مطرح کرد:

توجه به آموزش در جلوگیری از تخریب محیط زیست ضروری است

به مناسبت هفته محیط‌زیست رئیس و پرسنل اداره محیط‌زیست این شهرستان با امام جمعه دهدشت دیدار کردند.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در دیدار رئیس و پرسنل محیط‌زیست این شهرستان، بحران محیط‌زیستی را یک مسئله جهانی عنوان و اظهار کرد: متاسفانه آنگونه که باید قدر فضاهای ارزشمند محیط‌زیست را نمی‌دانیم.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه مصرف بی‌رویه آب تیشه به ریشه محیط‌زیست می‌زند گفت: ما استان پُر آبی هستیم و این یک سرمایه ملی است اما مصرف بی‌رویه آن در تخریب محیط‌زیست اثرگذار خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه معمولا کشت‌های استان ما غرق‌آبی هستند گفت: ما باید به دنبال کشت خشک‌سالی باشیم.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر مسئله آموزش را مهم‌ترین امر در بحث جلوگیری از تخریب محیط‌زیست عنوان و خواستار بحث آموزش از کارشناسان محیط زیست در مدارس شد.

 

امام جمعه دهدشت با توجه به کمبود نیروهای محیط‌زیست دهدشت، گفت: با این چند نیرو نمی‌توان از این‌همه منابع غنی محیط‌زیستی حفاظت کرد.

 

وی خواستار توجه این مهم از مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد شد و بیان کرد: نمی‌شود با شعار، محیط‌زیست را حفظ کرد و باید در عمل پای کار باشیم.

 

روح‌الله عزیزی نیز در این دیدار به تشریح عملکرد محیط‌زیست دهدشت طی یکسال اخیر پرداخت و اظهار کرد: طی این مدت ۱۲۶ طرح و پروژه جوابیه استعلامات متقاضیان احداث و بهره‌برداری طرح‌ها و پروژه‌ها توسط کارشناسان محیط‌زیست ارزیابی که از این تعداد ۱۵ طرح به دلیل نداشتن شرایط لازم مخالفت شد و مابقی در مرحله احداث هستند.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه افزود: در یکسال گذشته در حوزه محیط‌زیست انسانی و جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و حفاظت از منابع آبی و خاک، ۸۵ واحد صنعتی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی به صورت دوره‌ای و متوالی حدود ۴۸۵ مورد کنترل و پایش صورت گرفت و ۴ واحد به دلیل تخلفات زیست‌محیطی تعطیل شد.

 

وی تصریح کرد: در حوزه حقوقی و تخلفات شکار و صید و تخریب غیرمجاز، ۳۳پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع گردید.

 

عزیزی گفت: ۱۶ اسلحه از متخلفین کشف و ضبط شد.

 

وی هم‌چنین از پاکسازی ۱۳مورد مکان‌های گردشگری در مناسبت‌های زیست‌محیطی خبر داد و گفت: ۲۵۰۰نفر ساعت آموزش مباحث محیط‌زیست برای مخاطبان اولویت‌دار مثل دانش‌آموزان و جوامع محلی جهت آگاهی‌رسانی محیط‌زیستی انجام شد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت