پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 تیر 1401 ساعت 18:04:: شناسه خبر: 123384

در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران کهگیلویه مطرح شد:

مدیرانی که خودشان بحران هستند/ نمی توان با دست خالی با آتش مقابله کرد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد از همه نیروهای مردمی و مسئولانی که در مهار این آتش‌سوزی نقش داشتند تشکر کرد.

صدای جنوب:

سید عبدالعزیز موسوی در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران این شهرستان، وقوع بحران را موضوعی فرا دستگاهی عنوان و اظهار کرد: وقتی می‌گویند بحران، همه دستگاه‌ها در قبال آن مسئولیت دارند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه چندین بار مشکلات و کمبودهای سنوات گذشته برای حوادث پیش‌رو را بیان کردیم و قرار بر رفع آن‌ها بود گفت: اما وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد وارد میدان می‌شویم، می‌بینیم هنوز همان مشکلی که ۲۰ سال پیش داشتیم، باز هم داریم.

وی بیان کرد: ما هنوز باید خبر بزنیم کمبود بنزین برای دستگا‌ه‌های دمنده، اگر دیروز اره بنزینی وجود داشت، آتش‌سوزی خیلی زود مهار می‌شد.

موسوی خواستار رفع مشکل تجهیزات و خاتمه دادن به آن‌ها از مدیرکل بحران استانداری شد و بیان کرد: تا چقدر کمبودها را فریاد بزنیم، به راحتی جنگل‌های ما طعمه حریق می‌شوند، این ظلم به خودمان و بشریت است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در آتش‌سوزی دیروز خائیز  نیروهای شهرستان ما حتی یک بیسیم نداشتند گفت: چرا شهرستانی با این همه گستردگی و سطح وسیع پوشش جنگلی این وضع امکاناتش باشد، این باعث شرم و خجالت‌زدگی است.

وی خواستار احصاء این مشکلات شد  و گفت: مدیران، مسئولیت پذیرفتند و باید به وظیفه خود عمل کنند، ضعف مدیران به پای نظام نوشته می‌شود، مدیران باید از همین الان آمادگی مقابله با هر نوع بحرانی را داشته باشند.

سعید جاویدبخت نیز با بیان اینکه هنوز علت آتش‌سوزی کوه خائیز مشخص نشده اظهار کر‌‌د: به احتمال بسیار زیاد عوامل انسانی باعث آن بوده، دیروز عصر یک بار مهار شد اما به علت وزش باد و کوهستانی بودن منطقه، مجددا آتش شعله ور شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد از همه نیروهای مردمی و مسئولانی که در مهار این آتش‌سوزی نقش داشتند تشکر کرد.

 

وی افزود: ما به لحاظ نیروهای عملیاتی و تجهیزات در محدودیت هستیم که انتظار می‌رود طبق ماده ۴۷ در این راستا کمک‌های لازم صورت گیرد.

 

جاویدبخت از توزیع ۲۰۰ دستگاه دمنده بین شهرستان‌ها متناسب با بحران هر منطقه خبر داد و با توجه به اینکه مناطق بحرانی استان ما گسترده هستند گفت: نیاز است ستاد بحران استانداری منابع اعتباری برای تجهیزات دهیاری‌ها اختصاص دهد.

 

وی افزود: ما باید دهیاری‌ها و پایگا‌ه‌های بسیج که در نقطه بحران هستند را ساماندهی و تقویت کنیم.

 

علی‌اصغر پوربهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در بدو شروع حادثه بسیجیان در منطقه حضور پیدا کردند گفت: بسیج پاره تن مردم است و باید از ظرفیت بسیج در بحران‌ها استفاده شود و این به میزان درک مسئولان به بسیج بر می‌گردد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت با بیان اینکه ما وظیفه خود می‌دانیم که فدایی انقلاب باشیم گفت: بسیج به عنوان نیروی مردمی و مخلص بدون توقع در همه صحنه‌ها حضور دارد.

علیرضا نیکروز مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه  با توجه به آتش‌سوزی سال گذشته در کوه خاییز و بهره‌برداری رسانه‌های معاند از این آتش سوزی گفت: به جهت اینکه امسال این اتفاق صورت نگیرد، ستاد بحران استانداری فورا وارد عمل شد.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مردم و نیروهای بسیجی و هلال‌احمر نقش اصلی را در مهار آتش‌سوزی داشتند گفت: چرا اکثر دستگا‌ه‌های شهرستان کهگیلویه غایب بودند؟

وی با توجه به فشرده بودن درختان و وجود علف‌های هرز در منطقه حفاظت‌شده خائیز گفت: نیاز به پایش صددرصدی در منطقه به مدت ۲۴ ساعت وجود دارد و هر دستگاهی دو نفر را معرفی کند که در منطقه حضور داشته باشند.

نیکروز با بیان اینکه مدیران باید به صورت جهادی در بحران‌ها در میدان باشند افزود: مدیری که پشت گوشی حوادث را چک کند، هیچوقت نیازمندی‌ها را حس نمی‌کند.

وی از نداشتن لباس مناسب، کمبود دستگاه دمنده و نبود روشنایی در شب به عنوان بخشی از مشکلات به هنگام بحران نام برد و با بیان اینکه به همت مردم، بسیجیان و نیروهای هلال‌ احمر آتش‌سوزی خائیز مهار شد بیان کرد: باید یک نیازسنجی انجام شود چرا که نمی‌شود با دست خالی به میدان و مقابله با آتش رفت.

وی با بیان اینکه باید منابع طبیعی و محیط زیست استان مشکلات تجیهزات را مرتفع کنند گفت: اگر این دو دستگاه در رفع مشکلات ناتوان بودند، با حضور فرماندار کهگیلویه مشکلات موجود را برای استاندار تشریح خواهیم کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت