پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1401 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 123660

امام جمعه دهدشت:

امام جمعه باید جلوتر از مسئولان برای مردم گره گشایی کند/خط و خطوط سیاسی برای ائمه جمعه معنا ندارد

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت، یکی از مصادیق تقوا را تقوی زبان عنوان و اظهار کرد: انسان باتقوا از کلمات محبت‌آمیز استفاده می‌کند و ما باید نسبت به تقوای در کلام، جدی‌تر باشیم.

صدای جنوب:

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه گاها عده‌‌ای برخی حرف‌های ائمه جمعه را تندروی تلقی می‌کنند گفت: ما در اصول و مبانی انقلاب با کسی تعارف نداریم و خط و خطوط سیاسی هم معنا ندارد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت، یکی از مصادیق تقوا را تقوی زبان عنوان و اظهار کرد: انسان باتقوا از کلمات محبت‌آمیز استفاده می‌کند و ما باید نسبت به تقوای در کلام، جدی‌تر باشیم.

امام جمعه دهدشت سالروز ۵ مرداد اقامه اولین نماز جمعه را یادآور شد و در باب اهمیت آن گفت: نماز جمعه جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و در آن فرمان ترک داد و ستد داده شد و هم وزن حج است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد: در نماز جمعه مسائل عمومی جهان بیان می‌شود.

وی به تشریح وظایف ائمه جمعه توسط رهبر معظم انقلاب پرداخت و از تربیت نسل تمدن‌سازی، توجه خاص به جوانان، حفظ و آرامش جامعه مقابل جنگ نرم دشمن، گسترس اخلاق اسلامی اجتماعی، حق‌گویی، ارتباط صمیمی با مردم و خود را سرباز بودن نظام و انقلاب دانستن به عنوان بخشی از وظایف ائمه جمعه نام برد.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه گاهی امام جمعه حرفی بیان می‌کند و عده‌ای آن را تندروی تلقی می‌کنند گفت: ما در اصول و مبانی انقلاب با کسی تعارف نداریم و خط و خطوط سیاسی هم معنا ندارد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر یکی از وظایف ائمه جمعه را مطالبه‌گری برای حل مشکلات مردم عنوان و خاطرنشان کرد: برخی امام جمعه در روز جمعه و خطبه‌خوانی خلاصه‌ می‌کنند، امام جمعه امام است و در همه شئونات باید ورود و مشکلات مردم را پیگیری کند.

وی عنوان کرد: امام جمعه باید جلوتر از مسئولان در میدان باشد و برای مردم گره‌گشایی کند.

امام جمعه دهدشت سفر رییس جمهور روسیه و ترکیه به کشورمان را یادآور شد و با تشریح برخی تذکرات مهم رهبر معظم انقلاب در این دیدار از جمله هشدار نسبت به مسدودسازی مرز ایران و ارمنستان گفت: هم رژیم صهیونیستی و هم آن‌هایی که حمایت می‌کنند بدانند که جمهوری اسلامی بر مرزهای خود حساس است و اگر رژیم صهیونیستی غلطی کند ما به جای آزادی‌سازی مرز، اول از همه تل‌آویو و حیفا را خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با یادآوری روز کارآموزی و فنی‌ و حرفه‌ای گفت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ما باید به سمت آموزش‌های فنی و حرفه ای بروند، متاسفانه در مسئله آموزش به سمت رشته‌هایی رفتیم که بازاریابی ندارند.

وی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای دهدشت جایگاه مناسبی ندارد خواستار تدبیر مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نسبت به جابجایی آن در مرکز شهر شد.

امام جمعه دهدشت حجاب را یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها عنوان و افزود: اگر در مسئله حجاب کوتاه آمدیم باید در خیلی مسائل دیگر کوتاه بیاییم، وظیفه حکومت اسلامی این است مقابل این کمپین‌های فضای مجازی بایستد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت