پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 شهریور 1401 ساعت 22:06:: شناسه خبر: 125943

یکی از عرصه های مهم در رشد وبالندگی جوامع، عرصه تعلیم و تربیت است

به گزارش صدای جنوب وبه نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان چرام؛دکتر صدراله عابدکیش در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر چرام در جمع نمازگزاران گفت:امروزه یکی از عرصه های مهم در رشد وبالندگی جوامع، عرصه تعلیم و تربیت است. بررسی پیشینه تعلیم و تربیت بیانگر آنست که در طول تاریخ حیات […]

به گزارش صدای جنوب وبه نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان چرام؛دکتر صدراله عابدکیش در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر چرام در جمع نمازگزاران گفت:امروزه یکی از عرصه های مهم در رشد وبالندگی جوامع، عرصه تعلیم و تربیت است. بررسی پیشینه تعلیم و تربیت بیانگر آنست که در طول تاریخ حیات و اندیشه بشریت، همیشه یکی از موضوعات اساسی و کلیدی ابناء بشری، مسئله آموزش و پرورش بوده است و قدمتی همزاد با آفرینش انسان داشته است.

عابدکیش افزود: بررسی سیرآراء تربیتی و مکاتب فلسفی نشان میدهد که انسان شدن آدمی در گرو و مشروط به تعلیم و تربیت سازنده است، تعلیم و تربیتی که به جای حافظه محوری و حافظه پروری باید به اندیشیدن و اندیشه ورزی متربیان کمک کند، در کنار مهارت های فکری به فضلیت های فکری نیز توجه کند، در پرورش متربی چندساحتی اهتمام داشته باشد و اصل همه جانبه گرایی را مدنظر و سعی بر آن داشته باشد تا دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه که هدف غایی در فلسفه تربیتی جامعه اسلامی برسند.

وی در بخش دوم به دستاوردهای آموزش و پرورش شهرستان در حوزه های آموزشی و پرورشی و نیز فضا و تجهیرات پرداخت خاطر نشان کرد: از جمله برگزاری مطلوب کنکور سراسری و کسب رتبه های برتر در رشته های مختلف بویژه علوم انسانی، برگزاری موفقیت آمیز پایگاههای طرح تابستانه کلاس های تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی، طرح سنجش نوآموزان دبستانی و آزمون تعیین رشته مجدد و کسب رتبه های برتر استانی در جشنواره ها و الگوهای برتر استانی توسط فرهنگیان و دانش آموزان در حوزه امورتربیتی و فرهنگی و ورزشی، کسب رتبه های برتر در سطح کشور در رشته های گوناگون ( رتبه های چهارم و پنجم)، مقام اول استانی پیشکسوتان در رشته والیبال برای اولین بار و اعزام تیم های مختلف ورزشی و فرهنگی به مسابقات استانی و کشوری نمونه‌های از دست آوردهای آموزش و پرورش شهرستان چرام در این مدت بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گفت: در موضوع زیرساخت و تجهیزات نیز افتتاح هنرستان تازه تاسیس شهید اکابری توسط وزیر محترم کشورو سایر مسئولین، اتمام و آماده بهره برداری طرح های دیگه مثل: دو چمن مصنوعی از طرح های شهید سلیمانی وزارت آموزش و پر ورش، مدرسه دو کلاسه خنک فراخ و سه کلاسه کوثر و ان شاءالله در آینده نزدیک کانون فرهنگی تربیتی شهیدان نعمتی و مدرسه علامه طباطبایی و شهید سلیمانی مسکن مهر نیز به فًضای آموزشی اضاف خواهند شد.

وی در بخش پایانی به موضوع اهمیت بازگشایی مدارس و جشن شکوفه ها و غنچه ها اشاره کرد و گفت: بعد از وقفه سه ساله از بازگشایی مستمر مدارس، ان شاءالله امسال با همت همه دست اندرکاران و هم افزایی و مشایعت همگان در قالب یک مسئولیت اجتماعی، مهر باشکوه و خاطرانگیزی برای متربیان فراهم کنیم.
عابدکیش خاطر نشان کرد: در قالب پروژه مهر و تلاش خادمان تعلیم و تربیت در کمیته های گوناگون اعم از حوزه ستادی و صفی مدارس ما آماده هستند تا قریب به شش هزار و دویست دانش آموز در حدود ۱۴۰ مدرسه و ۳۸۰ کلاس در فضای امن و با آمادگی کامل حضور پیدا کنند و به علم آموزی بپردازند.
در پایان از همگان بویژه اصحاب رسانه دعوت کرد تا به آرامش تعلیم و تربیت کمک کنند و در فضای حقیقی و مجازی خادمان خودشان در عرصه سخت ولی جذاب تعلیم و تربیت را یاری رسانند. چراکه هر تصمیم و اقدام سازنده، برونداد خوشایند و اثرگذاری در ابعاد مختلف جامعه و برای همه شهروندان را به دنبال خواهد داشت و برعکس این موضوع می تواند اثرات سوء و مخرب و جبران ناپذیری بر پیکره ی جامعه وارد کند.
همچنین یاد و خاطره شهداء دانش آموزی و فرهنگی را گرامیداشت و از خانواده های محترم دستفال و نظری پور از خیرین مدرسه ساز به یاد فرهنگی بانوی مکرمه نظری پور تشکر نمود.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت