پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 آذر 1401 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 128569

تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امشب و فردا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مردم خصوصا عشایر خواست برای جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی مراقب باشند.

 به گزارش  صدای جنوب  علیرضا نیکروز گفت: با توجه اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی هواشناسی نیاز است عشایری که در نقاط سخت گذر ساکن هستند نکات ایمنی را رعایت و هشدار‌ها را جدی بگیرند.
وی با اشاره به تشدید بارش‌ها از ۱۵ آذر تا ۱۶ آذر افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها در آماده باش کامل هستند.
نیکروز ادامه داد: برای خدمات‌رسانی بهتر در مواقع ضروری به فرمانداران، بخشداران و دهیاری‌ها اعلام شده تا پایان بارندگی در شهرستان و محل سکونت خود حضور داشته باشند.
وی حضور برخی از افراد در حاشیه رودخانه برای گرفتن عکس را خطرناک عنوان کرد و گفت: در مواقع بارندگی امکان تخریب و رانش زمین در حاشیه رودخانه‌ها وجود دارد.
ونیکروز با بیان اینکه این سامانه بارشی تا پنجشنبه ۱۷ آذر در استان فعال است افزود: آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید موقتی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی است.
کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور معادل ۱۰ میلیارد متر مکعب آب را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت