پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اسفند 1401 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 132283

فرماندار کهگیلویه:

آن‌هایی که آن زمان سکوت کردند خائن هستند…

سیدعبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه در طول دوران مدیریتش نشان داده هم آرام و بی حاشیه است و هم پرتلاش و پیگیر، اما موسوی امروز در جلسه شورای اداری بشدت به برخی از منتقدان تاخت و به سیم آخرزد. 

صدای جنوب:

سیدعبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه در طول دوران مدیریتش نشان داده هم آرام و بی حاشیه است و هم پرتلاش و پیگیر، اما موسوی امروز در جلسه شورای اداری بشدت به برخی از منتقدان تاخت و به سیم آخرزد.

سید عبدالعزیز موسوی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مسئله جهاد تبیین، به تبیین دستاوردهای دولت آیت‌الله رئیسی طی یک‌سال اخیر در این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: در حوزه آب، چهار ابرپروژه فعال در شهرستان در حال فعالیت هستند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان این‌که هم سرعت و هم حجم کار نسبت به گذشته خوب است گفت: برخی پروژ‌ه‌ها بیش از ۱۵ سال تعطیل و با درصد کم پنج درصدی، الان فعال و پیشرفت آن‌ها تا به ۴۰ درصد هم رسیده است.

وی افزود: پروژه برداشت آب از رودخانه ایدنک سالیان سال تعطیل بود و با پیگیری‌های مداوم، این پروژه فعال و اعتبار خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

موسوی با بیان این‌که پروژه آب چهار شهر سالیان گذشته یک حرکت آرام و خزنده داشت گفت: در حال حاضر پروژه فعال و با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و فاز اول آن تا پایان ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان کهگیلویه بیان کرد: همین پروژه دارای یک مخرن ۲۰ هزار متر مکعبی با پیشرفت ۹۷ درصدی دارد و در صورت قطع شدن آب شهر دهدشت، این مخرن جوابگوی یک هفته آب شهر خواهد بود و امسال در مدار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که عمر شبکه توزیع آب دهدشت به ۵۰ سال می‌رسد و حدود ۱۴۲ کیلومتر آن از رده خارج است اظهار کرد: طی این سال‌ها کسی به این مسئله توجه نمی‌کرد و همین امر باعث شکستگی و هدررفت آب در خیابان‌ها خصوصا خیابان سردار جنگل می‌شد و با پیگیری‌های انجام شده در سال اخیر، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن لحاظ شد و قریب به یک کیلومتر از شبکه توزیع آب را لوله فولادی با کیفیت انجام دادیم.

موسوی با بیان این‌که قریب به دو سال فاضلاب شهری تعطیل شده بود و حتی اگر قبلا قسمتی از شهر کار شد و حق انشعاب از مردم گرفتند اما به شبکه وصل نمی‌شد گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای ۱۶ هزار مترمربع اعتبار گرفتیم و ۴۰۰ کار انجام و به شبکه فاضلاب وصل شده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: هم‌چنین در یک سال اخیر آبرسانی به ۱۶ روستای حومه غربی انجام شد.

موسوی با بیان این‌که در حوزه برق‌رسانی بیشتر مناطق و شهرها شبکه توزیع آن‌ها اصلاح خواهد شد گفت: ایستگاه برق دژکوه به مناقصه رفته و به زودی شروع به کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: در حوزه بنیاد مسکن اکثر روستاها اعتبار مصوب و تخصیص داده شد، بهسازی و طرح هادی در حال اجرا و ظرفیت‌های پیمانکاری ما کم است.

موسوی عنوان کرد: طی دو ماه اخیر قریب به ۳۰ هزار مترمربع آسفالت روستای دره‌لبک انجام شد.

به گفته موسوی، شهرستان کهگیلویه در نهضت ملی مسکن در استان اول است.

وی با بیان این‌که تمام راه‌های روستایی به مناقصه رفتند و در آینده نزدیک روکش و آسفالت خواهند شد گفت: تا سه ماه آینده یک نفر نیست که بگوید یک وجب راه روستایی آسفالت نشده وجود دارد.

وی افزود: بخشی از روستاها کار آسفالت آن‌ها انجام و بخشی دیگر در حال انجام است.

فرماندار کهگیلویه گفت: در بخش‌های شهرستان در حوزه راه‌سازی انقلاب شده است.

وی پروژه سد کوهبرد را یک پروژه موفق در سال‌های اخیر عنوان و بیان کرد: این پروژه در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

موسوی اظهار کرد: در حوزه فناوری کارهای خوبی انجام شده و به زودی بسیاری از روستاها در بخش مرکزی و سایر بخش‌ها تحت شبکه دیجیتال قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در سفر نماینده تهران به دهدشت، دستور دادند تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار که مشکل آنتن‌دهی و اینترنت دارند شناسایی و مشکل آن‌ها را برطرف کنند.

موسوی این خدمات انجام شده را وظیفه مسئولان دانست و تصریح کرد: مسئول شأنی به جز خدمت به مردم ندارد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در ادامه سخنان خود با بیان این‌که عده‌ای در تریبون‌ها یا در فضای مجازی به دنبال تشویش اذهان عمومی که چرا پادوک از کهگیلویه جدا کردند گفت: اولاً شما جایگاهت چیست که هشدار می‌دهی، همان کسی که در فضای مجازی قلم می‌زند خود او اول خائن است.

وی افزود: اگر چند سال قبل در این موضوع خیانتی انجام شده، آن کسی که قبلا لکنت زبان گرفته بود و الان زبان باز کرده، خود او از کسانی است که در این مسئله خیانت کرده و شریک است.

موسوی با بیان این‌که تقسیمات کشوری آسان نیست و فرایند سختی دارد گفت: در سال ۹۸ مسئولان وقت آمدند و این‌کار در آن زمان انجام شده است، مگر می‌شود بخشی از شهرستان جدا شود و فرماندار آن شهرستان، استاندار، نماینده، معاون سیاسی اطلاع نداشته باشند؟ آیا همه کسانی آن زمان مسئولیت داشتند خائن هستند؟ آیا زبان منتقدین آن زمان گنگ بود! آن‌هایی که آن زمان سکوت کردند خائن هستند؟

فرماندار شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: به دستور استاندار، نمایندگان دو شهرستان همراه فرمانداران و شورای تأمین یک جلسه کنار سد کوثر گرفته شد و اولین موضوع اصلاح خط مرزی بود، آقای منتقد آیا این‌ها هم خائن هستند؟

وی عنوان کرد: چندین ماه قبل به همراه فرماندار گچساران و معاون سیاسی برای تعیین تکلیف این مسئله یک جلسه در دفتر تقسیمات کشوری داشتیم، کارشناسان آمدند منطقه را بازبینی و پیگیری کردند و برای اصلاح خط مرزی باید دید دولت چه چیزی را تصویب می‌کند.

موسوی افزود: این‌گونه نیست که کسی دغدغه ندارد و بی‌توجه باشد اما به این دسته افراد می‌گوییم یا نمی‌دانید یا اطلاعات‌تان ضعیف است و یا حسود هستند و ما به این حرف‌ها توجه نمی‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و با بیان این‌که به واسطه بارش‌های الهی جاذبه‌های گردشگری خوبی داریم گفت: دستگاه‌های متولی مکان‌های گردشگری را مهیای مهمانان نوروزی کنند.

موسوی خواستار زیباسازی فضای شهری و ورودی‌ها از سرپرست شهرداری در این راستا شد.

وی افزود: میراث فرهنگی امکانات بهداشتی لازم را در اماکن گردشگری مهیا کند.

فرماندار کهگیلویه هم‌چنین خواستار راه‌اندازی اورژانس جاده‌ای و ایستگاه درمانی از شبکه بهداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره صمت، نیرو انتظامی، تعزیرات، اصناف و جهادکشاورزی بر قیمت‌ها نظارت مستمر داشته باشند.

موسوی گفت: جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی لازم برای میوه شب عید را داشته باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت