پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اسفند 1401 ساعت 20:12:: شناسه خبر: 132886

ابراز نگرانی رئیس مرکز بهداشت بویراحمد از دخالت برخی آرایشگاه‌ها در امور پزشکی

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: دخالت آرایشگاه‌های زنانه در امور پزشکی بازی با جان بیماران و یا همان زیباجویان است و بیشتر مواقع به قیمت یک عمر حسرت تمام می‌شود.

بهنام نیازی روز دوشنبه در گفت و گوی با خبرنگاران اظهار کرد: به‌طور کلی نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه، وظیفه مرکز بهداشت و مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی است.

وی افزود: چنانچه تزریقات و کارهای مشابه آن در این آرایشگاه‌ها انجام شود، مرکز بهداشت ورود می‌کند که تاکنون چندین بار از این آرایشگاه ها بازدید صورت گرفته و بسیاری پلمب شده اند.

نیازی تصریح کرد: با بسیاری از این آرایشگاه‌ها برخورد شده و یا تذکر داده شده اند اما آن چیزی که باعث رشد قارچ‌گونه آرایشگاه‌ها شده، نیازی است که مردم به این خدمات دارند که در بسیاری مواقع اثرات آنها جبران‌ناپذیر است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تأکید کرد: وقتی کارهای پزشکی توسط یک آرایشگر انجام می‌شود، صحیح و اصولی نیست و بعدها نیز در صورت امکان بروز عوارض برای مراجعه‌کنندگان، پیگیری این آرایشگران از طریق مراجع قانونی بسیار سخت است زیرا بعد از مدتی مکان این آرایشگاه ها تغییر می کند.

نیازی ادامه داد: وظیفه سازمان غذا و دارو نظارت بر توزیع این فرآورده‌های تزریقی است، البته برخی از آرایشگاه‌های زنانه، از یک‌سری بسته هایی استفاده می‌کنند که فله‌ای هستند؛ هولوگرام و هیچ‌گونه برچسب سلامت ندارند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از اوقات، عوارض این اقدامات که اغلب اقدامات زیبایی محسوب می‌شوند، در درازمدت معلوم خواهند شد؛ این اقدامات بعداً می‌تواند علائمی شبه لوپوس ایجاد کند که بیماران سال‌های بعد خواهند دید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بیان کرد: ژل پاژ که ۲۰ سال پیش تزریق می‌شد، اکنون عوارض خود را نشان می دهد، این ژل غیرقابل تخلیه است و کسی که این ژل را تزریق می‌کند دیگر نمی‌تواند تا آخر عمر هیچ کار زیبایی انجام دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت