پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 خرداد 1402 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 136537

علاج و‌اقعه پیش از وقوع حادثه؛ آموزش و پرورش کهگیلویه نمی تواند مجری برگزاری کنکور سراسری  و آزمون های استخدامی باشد

امیرعلی اژدر فرهنگی؛ علاج و‌اقعه پیش از وقوع حادثه آموزش و پرورش کهگیلویه نمی تواند مجری برگزاری کنکور سراسری و آزمون های استخدامی باشد. واگذاری این آزمونها به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و نظارت نهادهای انقلابی (تشکیلات امنیتی و سپاه پاسداران ) تنها راه جلوگیری از تقلب و تخلف و تضییع حقوق

امیرعلی اژدر  فرهنگی؛  علاج و‌اقعه پیش از وقوع حادثه آموزش و پرورش کهگیلویه نمی تواند مجری برگزاری کنکور سراسری  و آزمون های استخدامی باشد.

واگذاری این آزمونها به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و نظارت نهادهای انقلابی (تشکیلات امنیتی و سپاه پاسداران ) تنها راه جلوگیری از تقلب و تخلف و تضییع حقوق داوطلبان کنکور و آزمون های استخدامی است .
آزمون های کنکور سراسری و ازمون های استخدامی را از چنگ اموزش و‌ پرورش در بیاورید و مجری آنها را به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و‌ نظارت را به نهاد های انقلابی واگذار کنید .
از آنجایی که نیم دهه ای هست که آوازه کنکور و تقلب و خرید و فروش سوالات، تصویر برداری از سوالات چه کنکور و چه استخدامی از درون حوزه های اجرایی چه از طرق بالا دستی و چه پایین دستی باعث شده که نخبه سوزی شود و تمامی استعدادها از قافله ازمون ها عقب بیفتند و تنها عده ای خاص و صاحب دار  به طرق مختلف تقلب و تخلف چه مالی و چه از طریق  نیروی انسانی در حوزه های اجرا و دیگر حوزه ها منجر به این میشود که ، سرانجام استعدادها و نخبه ها به مواد مخدر ، سرقت ، کلاهبرداری های  اینترنتی ، قاچاق مواد مخدر کشیده می شوند  و متقلبین با اتکا عامل آنها یعنی متخلفینی که راه را برای آنها هموار می کنند  کرسی های دانشگاه و استخدامی را اشغال می کنند .   حال علاج واقعه پیش از وقوع حادثه، امری ضروری است.  علاج واقعه به معنی برنامه ریزی و آماده سازی برای مواجهه با مسائل شامل پیش بینی خطر و مشکلات محتمل، فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم جهت مقابله با این مشکلات و همچنین بررسی و دسته بندی عوارض و جلوگیری از وقوع آنها است.

با وجود اینکه همیشه تلاش می‌شود برای برگزاری امتحانات و آزمون‌ها نظارت خوب و مناسبی وجود داشته باشد، اما متأسفانه همیشه همچنان مشکلاتی در رابطه با نظارت بر آزمون‌ها و امتحانات وجود دارد. گاهی اوقات افرادی که باید به نظارت امتحانات بپردازند، از وظیفه خود عقب می‌افتند و به دلایل مختلفی مثل عدم حضور، ناکارآمدی در انجام وظیفه و… در نظارت رعایت نمی‌شود. همچنین در برخی موارد، احتمال وجود تقلب و یا محیطی نامناسب برای برگزاری آزمون‌ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. در نتیجه، نظارت مناسب در برگزاری آزمون‌ها و امتحانات نیازمند ارتقاء و بهبود است. آزمون های کنکور سراسری و استخدامی از جمله دو مورد مهم در جامعه هستند و واگذاری آنها به نهادهای انقلابی، می‌تواند به عنوان یک گام مؤثر در اصلاح سیستم آموزشی و استخدامی کشور برای جلوگیری از فساد و تبعیض به کار رود. نهادهای انقلابی با توجه به نظارت و کنترل فعالیت‌هایشان در سطوح مختلف، می‌توانند برای انجام آزمون ها با بالاترین استانداردهای علمی و صادقانه، آمادگی داشته باشند. این امر می‌تواند درک بهتری از رشته های تحصیلی مختلف و همچنین شناسایی بهتر واجدین شرایط در سطوح مختلف حرفه ای از جمله اهداف این اقدامات باشد. علاوه بر این، واگذاری آزمون های کنکور سراسری و استخدامی به نهاد های انقلابی، می‌تواند نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی به دولت و حکومت و ارتقای حقوق مدنی و سیاسی مردم داشته باشد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت