پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 خرداد 1402 ساعت 11:03:: شناسه خبر: 136674

نشست رئیس آبفای گچساران با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی در آب

رئیس آبفای گچساران در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت هفته صرفه‌جویی اظهار کرد: شعار این هفته به نام «ایران تغییر اقلیم و مسئولیت پذیری» انتخاب شده است.

صدای جنوب؛

رئیس آبفای گچساران در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت هفته صرفه‌جویی اظهار کرد: شعار این هفته به نام «ایران تغییر اقلیم و مسئولیت پذیری» انتخاب شده است.
وی بیان کرد: از ۲۶ خردادماه تا یکم تیرماه  عناوین مختلفی برای این هفته درنظر گرفته شده است.
رئیس آب و فاضلاب گچساران تصریح کرد: روزهای این هفته به عنوان آب، ارزش‌های دینی و ملی، خانواده، فرهنگ و مدیریت مصرف،آب، رسانه و افکار عمومی پساب، صنعت و محیط زیست،آب، اقتصاد و بهره‌وری، آب، عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی،آب، آموزش شهروندی و مسئولیت،آب، رسانه و افکار عمومی نامگذاری شده است.


محمود زارعی با اشاره به افزایش آگاهی عمومی ویژگی‌های اقلیم کشور و لزوم مصرف بهینه عنوان کرد: تشریح معضلات و مشکلات کشور در مورد محدودیت منابع آبی موجود از برنامه های مهم این هفته است.
رئیس آبفا گچساران گفت:بدنبال تداوم پدیده خشکسالی و کمبود شدید بارندگی، حجم آبدهی چاه های تامین آب در روستاهای این شهرستان ۲۰ متر پایین رفته که زنگ خطری برای این مناطق است.
وی گفت: باید صرفه جویی در آب در بین شهروندان فرهنگ‌سازی  شود.
زارعی خاطرنشان کرد: آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان از ۱۷ حلقه چاه آبرفتی و آهکی تامین می شود.
وی با اشاره به عمق ۲۰۰ متری چاه های آب آشامیدنی روستایی این شهرستان بیان کرد: از این تعداد چاه ها ۱۴حلقه آهکی و مابقی آبرفتی و نیمه عمیق است.
وی افزود: هفت حلقه از چاه های تامین آب روستایی این شهرستان در منطقه امامزاده جعفر واقع شده که بدلیل برداشت بی رویه چاه های این منطقه ۲۰ متر افت داشته است.
رئیس آبفا گچساران خاطرنشان کرد: ۳۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب آشامیدنی در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۲۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و مابقی خط انتقال است.
زارعی ادامه داد: اکثر شبکه آبرسانی در شهر دوگنبدان بالای ۴۰ سال سابقه دارد که همین امر موجب فرسودگی، شکستی لوله‌ها و هدررفت آب است که باید برای اصلاح آن هرچه زودتر اقدام مناسب انجام گیرد.
وی اظهار کرد: ۳۵ درصد از شبکه های توزیع آب آشامیدنی شهر دوگنبدان معادل ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر فرسوده و نیازمند بازسازی است.
رئیس آبفا گچساران اظهار کرد: محله های رادک، پربالی، لبنان، باغ فردوس، سادات دارای بیشترین شبکه های فرسوده است.


زارعی تصریح کرد: اصلاح شبکه آب شهری شهر دوگنبدان سالانه به بیش از۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: بیش از ۳۹ هزار انشعاب آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان و ۹ هزار انشعاب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.
رئیس آبفا گچساران تصریح کرد: تعمیر شکستگی های شبکه های توزیع آب در مناطق مختلف شهرستان بر اساس اولویت بندی انجام می شود.
زارعی گفت: متأسفانه در سالهای اخیر خطوط انتقال و شبکه آب‌رسانی دامن‌گیر انشعابات غیرمجاز برای تأمین آب باغات و خانه باغ‌ها شده که باید فکری اساسی در زمینه انجام گیرد.
وی اضافه کرد: وظیفه اصلی آبفا گچساران تأمین آب شرب شهروندان است و در زمینه تأمین آب باغات، خانه باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی هیچ مسئولیت و تعهدی ندارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت